Renault nastavlja da raste

27. јануар, 2022. #

RENAULT nastavlja da raste na segmentima koji generišu  veću poslovnu vrednost i odgovara na izazove elektrifikacije

 

  • Renault se ubrzano okreće tržištu električnih vozila i jača svoj položaj u Evropi. Paleta modela E-TECH (električna vozila i hibridi*) čini 30 % prodaje Renaultovih putničkih automobila u 2021. (17 % u 2020.).
    • U Evropi je Renault na 3. mestu po prodaji električnih putničkih vozila, a ZOE je drugi najprodavaniji model.
    • Električna vozila čine 10 % ukupne prodaje vozila u Evropi, od čega Renaultova električna vozila čine 14 % prodaje.
    • Renault je vodeća marka u Francuskoj i na tržištu elektrifikovanih vozila (električna i hibridi).
    • Uspešna tehnologija E-TECH hibrida je osnov snažnih prodajnih rezultata.

 

  • Renault sprovodi selektivnu prodajnu politiku usmerenu na rast poslovanja više vrednosti:
    • U drugoj polovini 2021. prodaja je porasla sa 10 postotnih bodova (u poredjenju sa prvom polovinom godine) i dostigla 50 %.
    • Ponovno osvajanje C-segmenta je uspešno započelo narudžbinama modela Megane Conquest u Evropi. Od početka prodaje u junu 2021. zabeleženo je više od 60.000 narudžbina, a isporučeno je više od 42.000 primeraka ovog modela. Inovativni pogon E-TECH nastavlja da ispunjava i premašuje očekivanja kupaca, zahvaljujući čemu čini 56 % prodaje.

 

  • Renault potvrđuje svoju globalnu strategiju:
    • Tržišni udeo van Evrope sada čini 44 % prodaje (+2 postotna boda u odnosu na 2020.) sa većim naglaskom na profitu.
    • Renault obnavlja vodeći položaj na evropskom tržištu LKV-a (15,7 % bez pick-upova) zahvaljujući uspešnom lansiranju modela Express Van i Kangoo Van*
    • Novi Kangoo Van može da se pohvali titulom međunarodnog kombija godine za 2022.

 

  • Snažna i unosna baza koju je Renault izgradio 2021. godine pomogla je da se ubrza rast marke u području elektrifikacije i C-segmentu, što dokazuju i dva nova modela: novi Megane E-Tech 100% Electric i novi Austral koje će Renault predstaviti 2022.

 

Renault potvrđuje svoj brzi zaokret prema tržištu elektrifikovanih vozila

 

Renault potvrđuje svoju brzu preorijentaciju na elektrifikovana vozila impresivnim rastom udela prodaje električnih i hibridnih vozila od +52 % u segmentu putničkih vozila u Evropi.  Verzije E-TECH čine 30 % prodaje Renaultovih putničkih vozila u Evropi u 2021., na tržištu koje čini 26 % ukupne prodaje.

U Evropi se Renault smestio na pobedničko postolje u segmentu električnih vozila: u Francuskoj je prvi, u Italiji drugi, a u Nemačkoj treći.

 

 

*dostupan u zavisnosti od tržišta

Predstavljen 2012., Renault Zoe zadržao je snažan tržišni položaj u segmentu električnih vozila: najprodavaniji je model u Francuskoj i drugi najprodavaniji u Evropi.

 

Renault beleži odlične rezultate i u prodaji hibridnih putničkih vozila: Clio 19 %, Captur 24 %, Megane Conquest 56 %.

 

Vrednost na prvom mestu

 

I dalje se oseća uticaj pandemije COVID-19 i nedostatka komponenti na tržištu pa je Renault odlučio da primeni selektivnu prodajnu politiku. Na svetskom nivou je prodato 1.751.089 vozila (-6,7 % u odnosu na 2020.) sa tržišnim udelom od 4,7% (-0,6 postotnih bodova u odnosu na 2020. na tržištu koje ne uključuje Kinu i Severnu Ameriku). U Evropi je Renault ostvario tržišni udeo od 7,1 % (-0,7 postotnih bodova) sa 984.784 prodatih vozila.

 

Renault je 2021. uspostavio strategiju miksa ponude i optimizacije cena. Prodajni miks putničkih vozila je ostvario rast od +11 postotnih bodova između prve polovine 2021. (40 %) i druge polovine godine (50 %), uz više neto prihode po vozilu.

 

Renault se fokusirao na strategiju „vrednost pre količine“. To je započelo i pre nedostataka zaliha uzrokovanih pandemijom bolesti COVID-19 i predstavlja pravi napredak u razvoju strategije cene i prodajnog miksa. Za veće neto prihode po vozilu su zaslužna dva faktora: prodajni udeo tehnologije E-TECH i prodajni udeo bogatije opremljenih verzija modela Megane Conquest (verzija RS Line čini 49 % prodaje u Evropi, a verzije Intens i RS Line zajedno čak 86 % prodaje).

 

Ponovno osvajanje C-segmenta je uspešno započelo prodajom novog Megane Conquesta. Od izlaska na evropsko tržište u junu je prodat u više u od 60.000 primeraka, od čega 56 % sa pogonom E-TECH.  Udeo vozila C-segmenta u Renaultovoj ukupnoj prodaji putničkih vozila porastao je sa 22 % na 25 %.

 

Renault potvrđuje svoju globalnu strategiju

 

Tržišni udeo van Evrope sada čini 44 % prodaje (+2 postotna boda u odnosu na 2020.) sa većim naglaskom na dobit. Novi Renault Duster je doprineo uspehu naše strategije snažnim prodajnim rezultatima: 41.000 vozila u Rusiji (+31 %), 22.000 u Brazilu (+15 % u odnosu na 2020.), 6200 u Meksiku (+55 %) i 9100 u Kolumbiji (+34 %).

U Indiji je veliki uspeh ostvario novi Renault Kiger sa 29.000 prodatih primeraka. Sa 30 % udela u prodaji Renaultovih vozila, Kiger potvrđuje ispravnost Renaultove strategije prodaje skupljih vozila na ovom tržištu.

 

Renault je ponovo osvojio mesto najvećeg proizvođača LKV-a u Evropi (bez pick-upova) sa nekoliko uspešnih lansiranja modela. Našim kupcima dostupni su potpuno novi modeli LKV-a: novi Express Van i Kangoo Van.  Organizatori nagrade „Međunarodni kombi godine” krunisali su novi Kangoo Van titulom međunarodnog kombija za 2022. i time odali veliko priznanje Renaultovom odeljenju za laka komercijalna vozila.

U Evropi je tržišni udeo na tržištu LKV-a dostigao 15,7 % (+1 postotnih bod u odnosu na 2020. bez pick-upova). Renault je prvi u segmentu malih kombija i drugi u segmentu srednjih/velikih kombija.

Renault ostaje neprikosnoveni predvodnik u prodaji LKV-a u Francuskoj sa tržišnim udelom od 28,8 % zahvaljujući 124.700 prodatih primeraka svojih uspešnih modela: Renault Master, Renault Trafic* i Renault Kangoo Van*.

 

*dostupan u zavisnosti od tržišta

Renaultov viši potpredsednik odeljenja prodaje i operacija Fabrice Cambolive je izjavio:

 

Zahvaljujem našim poslovnim partnerima i prodajnim timovima na ostvarenju impresivnih rezultata uprkos teškim uslovima. Renault je uspeo da ostvari trećinu prodaje verzija E-TECH i polovinu prodaje privatnim kupcima. Odličan uspeh u 2021. Renault će iskoristiti za izgradnju puta prema ponovnom osvajanju C-segmenta u 2022., čemu će doprineti lansiranje novog Megane E-Tech 100%  Electric i novog Australa. U 2022. smo spremni da odemo i korak dalje zahvaljujući snažnom portfoliju proizvoda i pristupu poslovanju.”

 

*uključujući hibride (HEV) i priključne hibride (PHEV) ali ne i mikro-hibride (MHEV).

 

Renault na srpskom tržištu

 

Na srpskom tržištu Renault je napravio fantastičan rezultat, zauzevši treće mesto u ukupnom plasmanu na kraju 2021. god. sa 6,81% tržišnog udela. Ovaj sjajan rezultat je postignut pre svega zahvaljujući prodaji modela Clio koji je prodat u 420 primeraka i nalazi se na trećem mestu u ukupnom rezultatu za B segment, dok je kada je reč samo o poslovnim kupcima završio na zavidnom drugom mestu u ovom segmentu. Dostizanju visokog trećeg mesta na kraju 2021.godine je doprineo i dobar rezultat na polju poslovnih kupaca gde je Renault zauzeo treće mesto kada su putnička vozila u pitanju sa ukupno 1025 prodatih automobila. Drugi pokretači ovako izvrsne prodaje su dva potpuno nova modela lanasirana u leto 2021.god, lako komercijalno vozilo Renault Express Van i vozilo C-SUV segmenta, atraktivni Megane Conquest. Za Express Van je važno napomenuti da je u pitanju model koji u poslednja dva meseca 2021.godine utrostručio svoju prodaju.

 

 

Galerija slika

Članci iz iste kategorije