WRC testovi za 2022 – Sebastien Ožie vozio novog Yarisa, u timu Toyote Evans, Rovanpera i Lapi ( dopunjeno )

12. децембар, 2021. #

Nastavljeni su Toyota testovi za novu sezonu i za prvi reli 2022. – Reli Monte Karlo. Posle incidenta koji je pre desetak dana na prvim probama doživeo Britanac Elfin Evans, kada je izleteo sa staze i znatno oštetio Yarisa, došlo je do neophodnih popravki i korekcija, pa je ovaj vikend rezervisan za osmostrukog prvaka sveta Sebastiena Ožiea i njegovog novog suvozača, Francuza Benjamina Veillas-a.

Naravno, o utiscima osmostrukog prvaka sveta Sebastiena Ožie, za volanom Hibrida od 380 KS + 135KS elektro motora ( smeštenog na zadnjoj osovini ) govori se samo medju nekolicinom u taboru Toyote a izvesno je da novi reli bolid još nije u potpunosti proveren i da svaki test donosi neke nove informacije. Na karoseriji nove Toyote Yaris Hibrid rally 1  primećuju se novi zahvati, a kako taj tehnički novitet funkcioniše, ubrzava, koči, leži, kako ga treba podešavati, znaće inžinjeri japanskog tima – i to verovatno najbolje tek posle poslednjeg brzinskog ispita na predstojećem Rulet reliju, koji počinje 20. januara 2022. a održavaće se na samom jugu Provanse, u Francuskoj, u planinskim prevojima Visokih Alpa.

Sva tri učesnika u elitnoj klasi, Toyota, Hjundai i M Sport Ford, već odavno punom parom rade na pripremi novih Hibrida. Toyota je najavila da će se u Monte Karlu za dobar plasman, u timu „Gazoo Racing“ boriti Ožie, Evans i Rovanpera, dok će Esapeka Lapi biti za volanom na reliju u Švedskoj.

Ožie je posle prvih kilometara za volanom novog Yarisa rekao da bi mu najviše odgovarao odmor od svega i posvećenost porodici i pronalaženje nove motivacije, medjutim do toga za sada neće doći jer zvanični reli šampion sveta ima puno sportskih obaveza…pored angažovanja na nekim relijima WRC-a, očekuju ga nastavci testova za takozvani WEC, šampionat u enduro trkama na kružnim stazama.

U tom šampionatu predvidjene su trke na 7 sataza. Sve počinje 12. marta 2020. službenim prologom na Sebringu u Americi, na Floridi. Naredno okupljanje je opet na istoj stazi – 1000 milja Sebringa, a zatim slede Frakoršamp- 6 sati Spa u Belgiji, pa 24 časa Le Mana u Francuskoj, 6 sati Monce u Italiji, 6 sati na Fudžiju, u Japanu…i na kraju 8 sati Bahreina, 12. novembra 2020. u najmanjoj arapskoj državi, u Persijskom zalivu.

Ožie je vozio dva dana po francuskim Alpama, uživajući u suncu i suvom vremenu, i u subotu i u nedelju. Bilo je, međutim, dovoljno leda da se na stazi stvori pravi osećaj Relija Monte Karlo .
„Ova nova tehnologija je, naravno, mali izazov za timove i biće izazov za vozače – drugačije je“, rekao je Ogier. “Prvi test je bio pozitivan za mene. Moj  utisak je  pozitivan. Svi vole snagu,vozači uvek žele snagu i ovo je jako lepo .”
U redovima Hyundaia i M Sport Forda, takodje je kao u košnici. Reli tim korejske firme se iznenada suočio sa odlaskom iskusnog i dosta uspešnog Italijana Andrea Adama, do pre neki dan šefa reli tima Hyundai, a njegov „sporazumni“ raskid ugovora skoro niko nije očekivao.

Loš dan Hyundai je imao nedavno kada je Tijeri Nojvil na testu novog Hibrida izleteo u Francuskoj, kod Tuluza…kada je završio u manjoj provaliji pokraj puta i u koritu reke. Nojvile nije povredjen ali je njegov suvozač Matijn Wydaeghe zaradio povredu ključne kosti i lakšu operaciju, a iskustvo govori da će obavezno morati da miruje bar dve do tri nedelje…..Podsetimo, za Hyundai će voziti Nojvil, Tanak i mali Oliver Solberg.

Od M Sport Forda za sada nema svežih podataka. Zna se da je prava vest bila vezana za gostovanje čuvenog Sebastiena Loeba i njegove test vožnje za volanom nove „Pume Hibrid“, i zna se da će boje tog tima u novoj sezoni predstavljati  Britanac Gas Grinsmit, Irac Kreg Brin i Francuz Adrian Formo.

Galerija slika

Članci iz iste kategorije