Martin Kodrić – Biser brzine iz Hrvatske , o kojem se za čudo u njegovoj zemlji malo piše ( dopunjeno )

22. децембар, 2021. #

Počeo je kao i svi zaljubljenici u jurnjavu po stazama, u jednom kartingu, neverovatno popularnoj zujalici koja predstavlja osnovnu školu u obrazovanju svakog pravog automobiliste. Rodjen je 8.juna 1997. u Zagrebu i do danas je zabeležio zaista perfektne rezultate na najpoznatijim svetskim pistama. Već ima puno medjunarodnih pobeda, podijuma i najbržih krugova, a šampion je Blancpain GT  series Asia 2018.  Iako su ga uspesi lansirali na sam vrh najuspešnijih sportskih vozača Hrvatske, iako je bio za upravljačem trenutno najprestižnijih trkačkih monstruma, kao što su „lamborghini huracan“, „Mclaren GT 3“, „mercedes AMG GT 3“, o simpatičnom i lepom momku Martinu Kodriću, piše se baš veoma malo i to u njegovoj domovini. Martin nije milioner kao recimo fudbaler Luka Modrić i njegove kolege nogometaši, nije ni vodeći političar sa naslovnih strana svih medija, ali, Martin je danas sa samo 24 godine jedan neopisivo uspešan, vredan i inteligentan as.

O njemu sve potanko možete saznati u internet rubrici Martin Kodrić – Wikipedia, i onda ćete mnogo bolje skapirati šta je taj mladi čovek postigao.

Pre nekoliko dana, zahvaljući mom starom prijatelju, najboljem i najpoznatijem reli suvozaču našeg komšiluka, 62. godišnjem zagrebačkom šmekeru, Davoru Devuniću – „Devi“ ( bio je kopilot relisti Borku Skuriću u šampionatu Evrope, sjajnom Tihomiru Filipoviću, Goranu Popoviću, pa zatim Evro šampionu Niku Puliću ), saznao sam za nekoliko zanimljivosti vezanih za Martina Kodrića. Iskreno, o tom vozaču nisam imao baš nikakav podatak…do pre neki dan.

Upoznaću vas samo sa informacijom koja je pristigla iz Rijeke, sa već dobro poznatog i veoma popularnog , autodroma Grobnik. Za taj, nedavno renovirani hram brzine, vežu me baš lepe uspomene, jer sam kao član JNA i auto instruktor kasarne „Španski dobrovoljci“, u leto 1973…..zajedno sa svojim pajtašima iz Beograda, obučavao novopečene regrute o osnovnim  tajnama drumskog saobraćaja. Naravno tada niko od nas instruktora nije ni sanjao da će na baš tom vojnom poligonu nići veliki automotodrom koji je počeo da se gradi 1977. da bi se završio 1979. godine i da će se tu na Grobničkom polju predstavljati najveće svetske zvezde brzine, i po pitanju motociklizma a i kada je reč o trkama automobilista.

Davor Devunić – „Deva“ je nedavno  bio u Monci, sa Martinom Kodrićem, na testiranju jednog sjajnog „mercedesa AMG GT3 Pro“….ako se ne varam reč je o pravoj zveri na točkovima, sa masom od 1561. kilograma, od „samo“ 572 KS , agregatom V8 4 litre, twin turbo….i sa maksimalnom brzinom od 317 km/h. ….a ovih dana su se Martin i Deva našli na automotodromu Grobnik i Martin je bio za volanom jednog „lamborghinija“….

Svaka staza na svetu ima svoje rekorde, za odredjene kategorije, za bukvalno sve moguće klase a svakako i podatak za apsolutni rekord. Martin Kodrić je vozio u svom stilu a pokraj piste je izmereno i vreme 1.20.46 minuta, sa „lamborghinijem“, što spada u sam vrh najboljih rezultata riječkog automotodroma…Još čekamo potvrdu, ali čini se da je samo jedan automobilista iz Italije i ta sa formulom 2000, vozio brže od Martina..!!!

Bilo kako bilo, drago mi je što sam bar sa malo reči doprineo boljoj informisanosti o vozaču iz ove regije, mladom čoveku koji pali i žari  svetskim mega stazama.

Početkom ove godine Martin Kodrić je na svojoj FB stranici objavio i ovo….

Hvala svima na ogromnoj podršci, puno mi to znači. Ova 2021. počela je na najbolji mogući način! Pobjedom na utrci @gulf12hours u Bahreinu! Iako sam trenutno daleko od svoje domovine, srcem i mislima sam uz sve one koji su na bilo koji način stradali u potresu te ovu pobjedu posvećujem upravo njima

DOPUNJENO : Tražeći podatke o rekordima automotodroma Grobnik, došli smo do ovih informacija. U kategoriji motociklista rekorder je Čeh MICHAL PRASEK, sa „bmw“ Super stock 1000 – 1.26.585

Na Grobniku je 1990. godine održana poslednja trka Svetskog šampionata u motociklizmu, a pobednik Amerikanac VEJN REJNI je na „yamahi“ u klasi 500cc ostvario vreme – 1.28.433

Apsolutni rekorder u brzini je Italijan PAOLO BRAJNIK, sa formulom „dalara F 317“ – 1.17.526

Djordje Djenić – Mojsvetbrzine.rs

Galerija slika

Članci iz iste kategorije