Toyota Yaris Hybrid 1.5 CVT – Sjajni trocilindraš,troši od 1.5 do 7.3 lit. benzina, ali, nema rezervni točak

5. септембар, 2021. #

Posle niza godina i preko 150 provozanih modela automobila, eto, imali smo priliku da osetimo sve čari i osobine malog slatkog automobila koji je minule 2020. sezone proglašen za „Automobil godine u Evropi“. Utisci su više nego iznenadjujući, medjutim, po ko zna koji put je dokazano da od načina vožnje mnogo toga zavisi. Ukratko, reč je o zaista odlično skrojenom modelu Yarisa, sa tri cilindra i ukupno 116 KS, računajući moć benzinskog agregata i baterije, automobilu koji je lak kao perce, koji je živahan i brz, koji vrlo dobro leži jer je tvrdje podešen, koji nema ni rezervni točak ni dizalicu i ključeve za šrafove točka i …….koji se prodaje od 20.490 evra, dok  u punoj opremi ima cenu od skoro 28.490 evra. To je nedavno ažuriran podatak sa internet sajta TOYOTA.RS, a cena modela kojeg smo mi probali je skoro 27.000 evra.

Nećemo ulaziti u najsitnije detalje, jer novi Yaris ima pregršt elektronike, možda i više nego što je to zaista neophodno, ima perfektne i velike kočione diskove na svim točkovima, odlična sedišta i sasvim dovoljno prostora za klasu automobila kojoj pripada.

Praktično ovaj sjajni model kao da je rodjen za pohvale i po nama ima samo dve slabe strane – reč je o CENI i drugo, o nedostatku rezervnog točka, naravno i nedostatku dizalice i ključa. Umesto toga u prtljažniku je smešten SET za reparaciju probušenog pneumatika.
Valja reći da i mnogo skuplji automobili nemaju rezervni točak i to „rešenje“ je postalo uobičajeno, zarad olakšavanja vozila, manje potrošnje i više prostora u prtljažniku. Proizvodjači pak navode da su nove gume drugačije, da su im bokovi ojačani i da je teško zamisliti da se pneumatik pocepa uz nemogućnost korišćenja SET-a za reparaciju. Ne bih se složio sa takvom konstatacijom i sasvim je sigurno da se u misao svakog vozača uvek uvlači podatak da REZERVNOG TOČKA NEMA. Mi smo TOYOTU zapitali da li se može doplatiti za rezervni točak, ali, odgovor je bio negativan. Elem, za one koji vole sigurnost, rešenje je da pronadju točak koji odgovara postojećem vozilu i da tako otklone svoje strahove.

Ono što nas je kod ovog Hybrida iznenadilo odnosi se na potrošnju benzina. Tri dana smo krstarili Toyota Yaris Hybridom ulicama Beograda, trknuli do Avale i nazad i uz poštovanje ograničenja brzine u gradu, od 50 km/h, trošili smo samo 3.3 litre benzina, maksimalno nastojeći da lagano dodajemo gas i da koristimo prednosti baterije, nizbrdice i postignutu inerciju.
Bio je to prvi deo naše probe. Drugi deo se odnosi na put do vrha Kosmaja, uz primenu sasvim drugačijeg načina vožnje, dakle sa punim gasom sa oštrim kočenjem i naglim ubrzanjem, skoro kao na nekom sportskom takmičenju. Rezultat je bio UŽASAN. Potrošnju smo popeli na 7.3 litra benzina a diskovi su bili vreli.
Povratak sa Kosmaja je bio više nego „penzionerski“ uz proveru mogućnosti baterije, i uz maksimalno korišćenje nizbrdica, dakle bez dodavanja gasa. Naravno i rezultat je bio drastično drugačiji – „gutanje napajanja“ smo u nekoliko trenutaka spustili na neverovatnih 1.5 litara goriva, a na cilju, u centru Beograda kompjuter je pokazao da je prosečna potrošnja 2.9 litara benzina.

Eto, bila je to priča nadam se zanimljiva za ljubitelje automobila. Ako me pitate da li bi kupio TOYOTY YARIS HYBRID odgovor bi bio……“da imam para kupio bih ga odmah“…..ali običnom smrtniku ipak ne izlazi iz glave podatak da je u julu mesecu ove 2021. godine  najprodavaniji automobil u Evropi bio “ DACIA SANDERO „, sa 20.446 registracija, koji ima cenu oko 12.500 eura.

Za kraj, red je napomenuti da TOYOTA kupcima daje 10 godina bezbrižnosti i 5 godina besplatne pomoći na putu. U svakom slučaju o kvalitetu proizvoda te japanske kompanije izlišno je govoriti..

Djordje Djenić

 

TOYOTA YARIS HIBRID 1.5 CVT

Tip karoserije: hečbek, 5 vrata, 5 sedišta;

Dimenzije ( DxŠxV): 3.940 x 1.745 x 1.500 mm;

Međuosovinsko rastojanje: 2.560 mm;

Klirens: 133 mm;

Zapremina prtljažnika 286 l;

Masa praznog vozila: oko 1.100 kg;

Agregat: 1.5 Hybrid Dynamic Force – 1.5 l benzinski, 3 cilindra;

Prednji elektromotor: Sinhroni elektromotor sa permanentnim magnetom, 59 kW i 141 Nm;

Radna zapremina: 1.490 cm3;

Snaga: benzinski agregat 92 KS pri 5.500 o/min; ukupno 116 KS; 

Maks. obrtni moment benzinskog agregata: 120 Nm pri 3.600-4.800 o/min; 

Maksimalna brzina: 175 km/h;

Od 0 do 100 km/h: 9,7 sec;

Pogon: prednji;

Menjač: automatski e-CVT;

Ogibljenje napred: McPhearson;

Ogibljenje nazad: Torzia poluzavisno;

Kočnice: Samoventilirajći diskovi napred, diskovi nazad;

Gorivo: Benzin i baterija

Prosečna potrošnja benzina – test: 3.3 litra

Zapremina rezervoara: 36 l; 

Emisija CO2: 87 g/km;

Početna cena modela Toyota Yaris Hybrid u Srbiji: 20.490 evra

Cena testiranog modela: 27.000 evra.

Galerija slika

Članci iz iste kategorije