Redizajnirani Nissan-ov logotip označava otvaranje novog horizonta

16. јул, 2020. #

 

Na koji način je fizički identitet oznake prilagođen digitalnom svetu

 

 

Sada smo povezaniji više nego ikada pre. Tokom svog odrastanja ljudi imaju pristup znanju i mogućnost za interakciju koje nudi internet. Naši životi su digitalni onoliko koliko i fizički. Stoga, snažni brendovi moraju da imaju efikasne dodirne tačke u obe sfere.

Poslednjih 20 godina, Nissan-ov na široko poznati logotip je predstavljao ne samo znak na Nissan vozilima, već i još mnogo toga. Služio je kao oznaka identiteta, vizit-karta, pozdrav rukovanjem i prvi susret kupaca sa uzbuđenjem koje donosi vožnja Nissan vozila. Decenijama je Nissan-ov logotip ostao veran ideji svog osnivača Jošisukea Aikave (eng. Yoshisuke Aikawa) „Shisei tenjitsu o tsuranuku“, koja u njegovoj interpretaciji glasi: „Ako imate čvrstu veru, ona može da probije čak i sunce.“

Dok ovu suštinu održava živom, Nissan-ova nova „vizit-karta“ odražava značajne promene u društvu koje su nastupile u poslednje dve decenije. Ona predstavlja reimaginaciju kultnog logotipa brenda Nissan za novo doba.

Nissan-ov novi logotip oživljava dok se okreće prema budućnosti dok istovremeno ponosno ostaje povezan sa svojim bogatim nasleđem i tradicijom inovacija. Naziv kompanije ostaje u središtu logotipa, i saopštava odmah prepoznatljiv brend koji evocira uspomene na prošle vekove i sećanja, dok istovremeno prenosi ideju o evoluciji.

 

Postupak izrade dizajna

Ovo putovanje je počelo u leto 2017. godine, kada je Alfonso Albaisa, viši potpredsednik Nissan-a za globalni dizajn, počeo da razmatra potencijalne promene Nissan-ovog logotipa i identiteta brenda. Formirao je dizajnerski tim na čelu sa Cutomuom Macuom (eng. Tsutomu Matsuo), zamenikom generalnog direktora Nissanovog odeljenja za napredni dizajn, kako bi razmotrio sve moguće izmene, od suptilne evolucije do potpunog redizajna. Albaisa je ponudio ključne reči „tanak, lagan i fleksibilan“ i poslao Matsua i njegov tim na dalje putovanje.

„Inspiraciju smo crpili iz otkrića ostvarenih u oblasti nauke, tehnologije i povezivanja, odnosno načina na koji su ova otkrića donela fundamentalne promene za naše kupce“, rekao je Albaisa. „Kao što možete da zamislite, vizija o digitalizaciji je počela da nam se mota po glavi.“

Tokom sledeće dve godine, tim je je skicirao i pripremio nekoliko iteracija, uvek imajući u vidu reči Aikavine direktive: „budite strastveni, budite inovativni, postavljajte izazove“.

Tim je morao da razmotri nekoliko varijabli, uključujući odluku donetu u ranoj fazi da se logotip osvetli na predstojećim potpuno električnim modelima. To je pred tim stavilo različite izazove u tehničkom smislu, to jest, kako odrediti debljine obrisa logotipa kako bi isti ostavljao svež utisak kada je upaljen, i naravno poštovanje državnih propisa o osvetljenim elementima na automobilima. Logotip je takođe trebalo da ostavi snažan utisak i kada nije osvetljen, na primer kada se pojavi u digitalnoj verziji ili na papiru.

Bez obzira na sredstvo, ovaj novi logotip je nedvosmisleno morao da predstavlja Nissan, i to tako da ostavi značajan utisak.

Nakon nebrojeno mnogo skica i nekoliko demonstracionih modela, kao rezultat je dobijen logotip sa utiskom dvodimenzionalnosti. S obzirom na to da izgleda više kao dizajnersko nego proizvodno rešenje, poseduje fleksibilnost potrebnu da bi postojao u različitim svetovima. Postupak je započet u 3-D okruženju, a zatim je razvijen u 2-D okruženju – prvo je izrađena osvetljena oznaka brenda, pri čemu je osvetljena površina izvučena u prvi plan kako bi predstavljala brend u 2-D formatu.

Opšti rezultat redizajna je tranzicija sa industrijskog izgleda, jasnih, oštrih ivica na rafinirani, prepoznatljivi izgled prilagođen digitalnom svetu. On upućuje na evoluciju Nissan-a, od tradicionalnog proizvođača vozila ka pružaocu mobilnosti i usluga.

„Novi Nissan-ov logotip prenosi našu vodeću poruku, prenetu iz prethodnih iteracija: Ako ste čvrsti i odlučni u svojoj veri, ona može da probije čak i sunce“, kao je rekao Macuo. „ U kompaniji Nissan, ta čvrsta vera u snagu dostignuća se nikada nije pokolebala i može se videti u našim pionirskim naporima u oblasti elektrifikacije, pomoći u vožnji i digitalnoj povezanosti. Naš logotip treba da prenese sve ove poruke već na prvi pogled, kako bi pokazao našu posvećenost našim kupcima, zaposlenima i društvu. “

 

 

Obraćanje kupcima pojavom koja ostavlja utisak

Novi logotip će početi da se pojavljuje u julu, kako u digitalnom tako i u fizičkom formatu. Nissan-ova električna vozila će imati ekskluzivni osvetljeni logotip sa 20 LED svetiljki (što odgovara broju godina od poslednjeg redizajna logotipa), upadljivi vizuelni podsetnik da Nissan vozi u pravcu eliktrifikovane budućnosti.

Nakon toga će uslediti novi logotip koji će biti uveden na svim medijumima: od memoranduma i oznaka distributera do društvenih mreža i digitalnog marketinga. Jedna od četiri iteracije će omogućiti novom logotipu da se na fleksibilan način prilagodi različitim vidovima komunikacije.

Važno je napomenuti da će logotip u određenim digitalnim i video aplikacijama zapravo „oživeti“ jer se pomera i pulsira nasuprot različitim pozadinama, čime se logotipu omogućava da odrazi današnje okruženje koje se stalno menja i daje mu se fleksibilnost potrebna da ostane uzbudljiv, relevantan i intrigantan.

Nedavno predstavljeni Nissan Ariya, prvi električni SUV model vozila ovog brenda, predstavlja prvi automobil koji je ukrašen novim logotipom. Kao nova ikona Nissan-ove inteligentne mobilnosti – dizajnirana tako da u potpunosti utelovljuje tri stupa – Inteligentnu vožnju, Inteligentnu snagu i Inteligentnu integraciju – Ariya ne samo da se uklapa, već ima i ključni uticaj na izradu logotipa.

„Nissan Ariya je naše najnovije električno vozilo, maksimalno opremljeno naprednom tehnologijom“, rekao je Albaisa. „To je savršena platforma za ovaj novi logotip.“

Dodatna vozila će nositi novi logotip u narednim godinama kako se bude razvijalo ovo novo poglavlje u Nissan-ovoj istoriji.

PR.

 

 

 

 

 

Galerija slika

Članci iz iste kategorije