Dakar reli 2016. – Blizu Bolivije

6. јануар, 2016. #

Dakar reli ove godine razlikuje se po dve stvari. Prve etape pravljene su po ugledu na Svetski WRC reli šampionat u kome je Sebastijan Loeb devet puta osvojio titulu. To je, uz dobro pripremljen Pežo, jedan od razloga zašto je Francuz tako dobro startovao, iako je debitant.

Druga razlika u odnosu na prethodne sezone su jake kiše. Letnji period u Argentini karakterišu temperature iznad 40 stepeni. Uvek smo se ovde osećali kao u rerni. Ove godine od početka takmičenja skoro da nije bilo dana bez pljuskova. Kišu po pravilu prate odroni, poplavljeni putevi, bilo je i srušenih mostova zbog bujica. Organizator je svakog dana morao da skraćuje specijalni ispit i jednom da ga potpuno otkaže.

Iskusni vozači kažu da pravi Dakar još nije počeo. Tek sa dinama i pustinjom kad je teško orijentisati se i voziti po pesku, videće se ko je kakvog kova. Sebastijan Loeb tek tada pokazaće da li može već u prvom pokušaju da trijumfuje. Bez sumnje je dobro pripremljen, ali Dakar krije mnoge opasnosti i iznenađenja. Do osme etape je miran, tek sa povratkom iz Bolivije počinju prave dine.

Kod motociklista će biti posebno zanimljivo. Sa povlačenjem Marka Kome i prelaskom Sirila Deprea među automobiliste, niko od sadašnjih „jahača“ nikad nije pobedio na Dakaru. Poslednjih deset godina dominirali su baš pomenuti asovi i sada će se videti ko je njihov naslednik. Jedan od favorita Bareda Bort pre mesec dana je polomio rame, ali vozi kao da ga „đavoli“ jure. Vozi Hondu baš kao i Gonkalveš. KTM je kupio Huskvarnu i cilj je da maksimalno populariše novi brend. Kintanila i Farija voze Huskvarnu, dok su aduti KTM-a Viljadoms, Prajs, Mejo i Laja Sans. Ne traba zaboraviti ni Svtka iz Slovačke.

Što se našeg Gabora Sagmajstera tiče, on će kako takmičenje bude odmicalo, pojačavati ritam. Želi da stigne do cilja, jer je prošle godine zbog loma šake odustao u drugoj etapi. Vozi motor star pet godina, koji je repariran, ali ne može previše da očekuje od njega. Ipak, u klasi maraton pokušaće da bude među prvih osam vozača i da uđe u top 50 u generalnom plasmanu.

Što se tiče nas koji pratimo Dakar karavan, primetno je da je Argentina dosta poskupela u odnosu na prethodne godine. Gorivo košta kao u Srbiji, što je skoro za 30 odsto više nego prethodne godine. To čudi, jer ova zemlja ima svoje resurse nafte i ranijih godina gorivo za put je bilo neznatan trošak. Nema više „crnog“ kursa ili „plavog“ kako ga zovu Argentinci. Za 100 evra dobijate 1.400 pezosa. Pre sedam godina za istu sumu evra u banci su vam isplaćivali 450 pezosa. Inflacija je bila ogromna u prethodnom periodu, a sve to pratila su poskupljenja.

Hrana je i dalje ukusna, bogat ručak u restoranu po osobi košta između 10 i 15 evra. Cene smeštaja variraju, ali neki prosek po unutrašnjosti zemlje je 40 evra za dvokrevetnu sobu. Naravno, uvek tražite da vidite kako izgleda soba, jer za više novca, možete dobiti očajne uslove. Pravila nema. U onim skupljim hotelima cene su malo niže nego u Evropi.

Predrag Milinković iz Argentine – 6.januar 2016

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Galerija slika

Članci iz iste kategorije