Električna „škoda RE-X1 Kreisel“ prvi put na reliju i odmah podijum !

27. јул, 2021. #

 

Električni trkački automobil ŠKODA RE-X1 Kreisel ušao je u svet automobilskog sporta u punoj snazi. Na Rally Veiz u Austriji bio je prvi električni automobil u istoriji reli takmičenja koji je kompletu trku završio bez ikakvih poteškoća. U konkurenciji sa automobilima sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, završio je trku na trećem mestu.

Automobil ŠKODA RE-X1 Kreisel je eksperimentalni prototip napravljen u saradnji između ŠKODA Motorsport tima i stručnjaka za tehnologiju baterija Kreisel Electric. Zasnovan je na uspešnom reli automobilu ŠKODA FABIA Rally2 evo.

Inženjeri ŠKODA Motorsport tima zajedno sa programerima kompanije Kreisel Electric, modifikovali su pod automobila da bi integrisali bateriju sa električnim pogonom od 52,5 kWh. Glavne promene u unutrašnjosti su drugačiji upravljač sa nizom kontrola, odeljak motora i odsustvo sekvencijalne ručice menjača. A zamenjene su i papučice ispod volana koje se koriste za odabir nivoa oporavka.

Kombinacija inovacije i iskustva

“ŠKODA RE-X1 Kreisel radi sa dva elektromotora. Jedan je postavljen na prednju, a drugi na zadnju osovinu, bez mehaničkog priključka. Najveći razvojni izazov bio je postići da dve osovine rade zajedno, tako da ceo automobil funkcioniše kao pravi reli automobil klase Rally2. Razvili smo specijalni softver za kontrolu pogonskog sklopa, zasnovan na detaljnim zahtevima vozača. Prelepi zavoji u automobilu pokazuje da smo prošli prilično dobro “, rekao je Daniel Foissner iz kompanije Kreisel Electric, koji je očigledno oduševljen rezultatima.

Iako ŠKODA RE-X1 Kreisel ima iste amortizere, zaštite za točkove, suspenziju i kočnice kao ŠKODA FABIA Rally2 evo special, ove komponente su morale da se prilagode većoj težini. Iskusni tim Baumschlager Rallye & Racing (BRR) pomogao je u završnim modifikacijama šasije. Na čelu firme je austrijska reli legenda Raimund Baumschlager, čije se trkačko iskustvo proteže još u 1980-im.

“Naša specijalnost je električni pogon ŠKODA RE-X1 Kreisel. Veoma smo srećni što smo u partnerstvu sa BRR timom, inače danas ne bismo bili ovde. Njihova dugogodišnja takmičarska iskustva omogućavaju nam da se takmičimo sa pravom šasijom postavljenom za automobil, na najpogodnijim gumama i sa odgovarajućim servisnim objektima. Pored odlične podrške od ŠKODA Motorsport tima i zapravo cele ŠKODE, oni su još jedan ključni partner za naš projekat električnih reli automobila“, dodao je Foissner.

Završni podijum bez kvačila ili menjača 

Posada Raimund Baumschlager / Jurgen Heigl držala je ŠKODA RE-X1 Kreisel na čelu od početka trke. „Za automobil koji smo prvi put vozili u februaru, to je sjajno. Moram malo da promenim stil vožnje, jer je automobil teži za oko 100 kilograma od klasičnog FABIA Rally2 evo automobila. Takođe nema kačilo ili menjač, tako da je potpuno drugačiji način procenjivanja brzine u zavoju. Ali upravljanje vozilom RE-X1 sve je bliže Rally2 sa benzinskim motorom “, rekao je Raimund Baumschlager, sumirajući utiske u vezi sa trkačkim iskustvom.

Drugog dana događaja, većina tempiranih testova izvedena je na mokrom asfaltu, što je išlo na ruku iskusnim Austrijancima. Već na prvoj etapi plasirali su se na treće mesto. Tokom podnevne pauze za servis, Baumschlagerov osmeh pokazao je da se oseća dobro u kolima. „Čini mi se da sam prilično dobar na mokrom terenu sa ŠKODA RE-X1 Kreisel. Napravio sam odličan izbor guma i postepeno smo povećavali tempo. Sve funkcioniše sjajno“, rekao je višestruki austrijski šampion u reliju u subotu ujutru.

Napunjen za 15 minuta

Pored besprekornih performansi posade u automobilu, osiguranje da je baterija automobila imala dovoljno snage takođe je bilo ključno za uspešan završetak trke. U dogovoru sa organizatorima, na unapred određenim mestima na transferima između bina postavljene su posebno dizajnirane mobilne stanice za punjenje CHIMERO. Tim kompanije Kreisel Electric dizajnirao je da bude mobilan, lak za rukovanje i istovremeno pruža veliku snagu punjenja do 200 kW. CHIMERO može napuniti ŠKODA RE-X1 Kreisel na 80% za 15 minuta, tako da nema pretnje po raspored trke i shodno tome, ne postoji rizik od vremenskih provera kaznenih mera pre početka sledeće deonice sa vremenskim ograničenjem. Potpuno napunjeni ŠKODA RE-X1 Kreisel može preći do 35 kilometara punim tempom trke. Tokom Rallye Veiz trke dokazano je da ovaj čisto električni prototip može, poput Ralli2 specijalaca da bez problema završi celu dužinu trke, tj. 14 specijalnih etapa na 160,44 kilometara, odnosno 514,33 kilometara uključujući i transfere.

Posada Baumschlager / Heigl održala je snažan tempo i završila je na trećem mestu među automobilima klase Ralli2. „Treće mesto je sjajan rezultat za nas, pogotovo jer je ovo bila svetska premijera takmičarskog automobila na električni pogon koji je završio celu dužinu trke. Želeli bismo da se zahvalimo svim našim partnerima što su to omogućili. Sada imamo mnogo podataka potrebnih za dalji razvoj i jedva čekamo sledeću trku.”

ŠKODA RE-X1 Kreisel potvrdio je da iskustvo tima ŠKODA Motorsport u razvoju vrhunskih takmičarskih automobila, inovativno razmišljanje Kreisel Electric i šampionska pozadina BRR tima vode napred ka mogućoj budućnosti reli trka.

“Oduševljeni smo što su iskustvo i znanje ŠKODA Motorsport tima doprineli velikom uspehu prototipa ŠKODA RE-X1 Kreisel u prvoj trci. Naši partneri iz kompanije Kreisel Electric i BRR tim su sjajno obavili posao tokom Rally Veiz takmičenja. Za ŠKODA Motorsport tim, projekat primene električnog pogona u reliju bio je uzbudljiv izazov od samog početka. Naravno, takođe smo oduševljeni ukupnom pobedom ekipe Vagner / Gerald sa ŠKODA FABIA Rally2 evo iz limitiranog izdanja 120 koji slavi 120 godina ŠKODA Motorsport. Imati dva automobila sa potpuno različitim pogonskim sklopovima na postolju pokazuje da je ŠKODA Motorsport tim dobro pripremljen za budućnost reli takmičenja“, kaže David Jareš, koordinator programa kupaca ŠKODA Motorsport.

ŠKODA

 

 

 

Galerija slika

Članci iz iste kategorije