KIA u Srbiji sa rekordnim prvim kvartalom

8. април, 2021. #

– Kia peti najprodavaniji brend u Srbiji
– Porast prodaje od 88%
– Sportage najprodavaniji automobil u svom segmentu
– Kupci vrednuju kvalitet, pouzdanost i 7-godišnju garanciju

Nakon brojnih izveštaja o uspesima KIA brenda u globalnoj prodaji, najstariji korejski
proizvođač automobila se može pohvaliti rekordnim rezultatima i u našoj zemlji
Dok se svetska ekonomija oporavlja od posledica izazvanih pandemijom, KIA niže uspehe
kako na svetskom, tako i na domaćem tržištu.

Prema zvaničnim podacima MUP-a Srbije, srpsko tržište novih automobila završilo je prvi
kvartal ove godine sa 4.991 novoregistrovanim automobilom što je porast u odnosu na
prošlogodišnji prvi kvartal za 475 jedinica, odnosno 10,52%. Ovo se može smatrati dobrim
rezultatom ako se uzme u obzir da prvi kvartal prošle godine nije bio pogođen pandemijom.
Kia je u Srbiji kupcima u prvom kvartalu isporučila 259 vozila što je porast od čak 88%. To čini
oko 5,2% ukupnog domaćeg tržišta novih automobila. Time je srpski zastupnik uveliko
nadmašio udeo Kije u prodaji u zemljama EU koja iznosi oko 3,6% tržišnog udela. Zahvaljujući
tome KIA je u Srbiji dospela na peto mesto među 44 brenda čija vozila su registrovana u
našoj zemlji. Rezultat je utoliko značajniji ako se uzme u obzir da je sva prodaja ostvarena
kroz maloprodajnu mrežu, te da na nju nisu uticale nikakve velike flotne kupovine vozila.

Posmatrano po modelima, najprodavaniji Kijin model u prvom kvartalu ove godine je Sportage
sa čak 149 prodatih primeraka što čini 58% Kijine prodaje u Srbiji. Samo u martu ove godine
čak 85 kupaca selo je u svoje nove Sportage automobile čime se ovaj atraktivni Kijin SUV
plasirao među pet najtraženijih putničkih automobila u Srbiji u ovom mesecu. Sportage je
ujedno i najprodavaniji SUV srednje veličine (u tzv. C-SUV segmentu) u Srbiji.

Uz Sportage, drugi najtraženiji model u Kijinoj gami je urbani krosover Stonic koji je sa 48
isporučenih primeraka u prva tri meseca plasiran na treće mesto malih SUV vozila (segment
B-SUV) u kome vlada izuzetno velika konkurencija.

Nakon Sportage-a i Stonic-a slede i drugi Kijini tradicionalno dobro plasirani modeli iz Ceed
game (Ceed, Ceed Sportswagon, XCeed), kao i Rio, koji su našli ukupno 62 nova kupca u našoj zemlji u prvom kvartalu.

Evidentno je da se celo srpsko tržište pomera sa tradicionalnih automobila B i C-segmenta
kao SUV modelima, što je trend koji je već duže vreme prisutan u celom svetu. Iz pomenutih
brojki može se zaključiti da su Kijini SUV i krosover modeli stekli veliko poverenje kod domaćih
kupaca. To poverenje opravdavaju zahvaljujući najboljem odnosu dobijeno/uloženo,modernom i višestruko nagrađivanom dizajnu, visokim kvalitetom i pouzdanošću, savremenim i ekonomičnim motorima, uz neizostavno najdužu fabričku garanciju na tržištu od 7 godina ili 150.000 km.

Galerija slika

Članci iz iste kategorije