Renault Scenic 1,7 , 120 KS, dizel – Do Niša 5,2 litra, nazad do Bgd. 6,4 litra

22. септембар, 2020. #

Više puta smo imali priliku da provozamo Scenic. Ovoga puta smo dobili verziju sa zapreminom motora 1,749 sm kubnih, sa turbo dizel agregatom i jačinom od 120 KS.

Jedna od karakteristika Scenica je njegova prostranost ali i gabarit koji nije baš idealan za krstarenje po uskim gradskim ulicama. Sasvim je sigurno da je Renault Scenic veoma dobar za duža putovanja i da mu sa pneumaticima 195/55/R20 baš odgovara najkvalitetnija podloga.

Isporučuje se sa verzijama sa benzinskim i dizel motorom, a cene su u toj ponudi neobično šarolike. Benzinac se može naručiti sa jačinom od 115, 140 i 160 KS, a cena mu je od 19.690 evra do 29.390 evra.

Scenic sa dizel agregatom i jačinom od 120 i 150KS može se kupiti za 21.990 evra do 31.890 evra. Šarolik cenovnik ali i velika mogućnost izbora vozila, što se tiče agregata i naravno opreme.

Mi smo našeg Renault Scenica usmerili prema Nišu, a koristili smo kombinaciju regionalnih puteva i klasičnog auto-puta. Imali smo vremena na pretek, krenuli smo nešto ranije i uživali…

Putem prema Avali a potom preko Mladenovca i Topole, stigli smo do Kragujevca a potrošnja je iznosila 5,9 litara dizela. Posle kraćeg zadržavanja u selu Velika Sugubina i posete prijateljima nastavili smo dobrim i krivudavim putem do Jagodine, a onda smo se uključili na auto-put prema Nišu. Kretali smo se baš lagano, kako se to kaže penzionerski i nismo prelazili brzinu od 90km/h…..potrošnju smo doveli do zaista malih 5,2 km na stotku.

Naš cilj u Nišu je bila već odavno čuvena kafana „Mrak“, gde nas je sačekao stari prijatelj, konobar Peca i naravno gazda Mile Stojković, sa svojim naslednikom Vladimirom. Pričati o ponudi u toj maloj kafani, koja je u medjuvremenu proširena malom i zatvorenom baštom, zaista nije potrebno, jer se sve zna – dovoljno je reći da se ništa nije promenilo i da je kafana „Mrak“ zaista pravo mesto za dobre gurmane.

Našeg Renault Senika smo u Beograd vratili istim putem kojim smo i stigli u Niš. Jedina razlika je bila u načinu vožnje i pritiskanju gasa. Odlučili smo se za žustriju brzinu, na auto-putu čak i malo preko 130km/h. To je naravno dovelo i do veće potrošnje goriva, pa je računar u Beogradu pokazao potrošnju od 6,4 litara dizela.

Utisci o Renault Scenicu su pozitivni, prostran je, siguran, dobro leži, dobro koči, ima prostran prtljažnik, veoma dobar pregled za vozača, volan se pomera u dva smera, noću znatno pomaže automatizovano uključivanje i isključivanje dugačkog svetla, kamera za vožnju unazad je naravno prava stvar a takodje i senzori koji parkiranje čine vrlo lakim. O ceni nećemo govoriti….to je već stvar mogućnosti i sopstvene odluke. Renault Scenic ima masu od 1726kg. i nije za jurnjavu sa preticanjem.

Valja na kraju reći da morate imati pravog majstora za servisiranje i eventualne popravke. Naša preporuka je HIT AUTO, u Beogradu na Starom Sajmištu, kuća kojom upravlja stari ljubitelj auto trka i nekadašnji sportski vozač, gospodin Zoran Dragoj – čovek koji je profesionalnim ponašanjem stekao i ugled i simpatije.

Čuvajte se novopečenih „auto-mehaničara“ i malih privatnih radionica. Iako svakako i u tim radionicama ima poštenih i kvalitetnih zanatlija, više je onih koji svoj posao obavljaju amaterski.

Tehnički podaci za Renault Scenic Intens Blue 1,7 dizel, 120 KS :

Zapremina : 1794 sm.
Masa : 1726 kg.
Dimenzije : ( dužina-širina-visina ) 4630 x 1870 x 1666 mm.
Prtljažnik : 718/ 1901 l.
Obrtni moment : 300 Nm
Pneumatici : 195/55/R20
Potrošnja na testu : 5,2 – 6,4 litara dizela

 

 

Galerija slika

Članci iz iste kategorije