Nissan Z Proto pogled u budućnost, inspirisan prošlošću

18. септембар, 2020. #


                                                Da, ima ručni menjač

 

YOKOHAMA, Japan (16. septembar, 2020.) – Novi Z dolazi.

Nissan je danas otkrio novi Z Proto, signalizirajući nameru kompanije da lansira novu

generaciju legendarnog sportskog automobila Z. Prikazan na virtualnom događaju

emitovanom širom sveta iz Nissanovog Paviljona u Yokohami, prototip automobila

odlikuje se novim dizajnom spolja i iznutra kao i motorom sa ručnim menjačem V-6 sa

dvostrukim turbokompresorom.

Prvi put nagovešten u maju u videu pod nazivom “Nissan A-Z”, Nissan Z Proto u

potpunosti poštuje 50 godina Z nasleđa. U isto vreme, to je potpuno moderan sportski

automobil.

“Z, kao potpuno sportski automobil, reprezentuje duh Nissana,” rekao je Makoto Uchida,

glavni izvršni direktor Nissana. “Ovo je ključni model u našem planu transformacija

Nissan NEXT i dokaz je naše sposobnosti da radimo ono što se drugi ne usuđuju, od A do

  1. Kao obožavatelj Z-a, uzbuđen sam što mogu da najavim dolazak sledeće generacije Za.”

Globalna zajednica obožavaoca, mladih i starih, prisustvovala je današnjem virtualnom

otkivanju. Članovi kluba Z u Japanu, učesnici ZCON u Nashvillu, Tennessee i entuzijasti

na raznim drugim tržištima pratili su događaj na svojim prijemnicima.

 

Spoljašnost: prošlost se susreće sa budućnošću

 

Osmišljen i razvijen od strane dizajnerskog tima u Japanu, Z Proto se ističe svežim,

atraktivnim spoljašnjim dizajnom sa siluetom koja odaje poštovanje prema originalnom

modelu. Na njemu je uočljiv crni krov i jarko žuta biserna boja – omaž popularnoj šemi

boje zastupljene na prvoj generaciji Z (S30) kao i na 300ZX (Z32).

Kombinovanje retro teme sa temom koja podržava futuristički pristup bilo je izazovno,

rekao je Alfonso Albaisa, šef dizajna u Nissanu.

 

“Naši dizajneri su napravili bezbrojne studije i skice dok smo istraživali svaku generaciju i

ono što ih je činilo uspešnim,” rekao je Albaisa. “Na kraju, odlučili smo da Z Proto treba

da traje kroz decenije, uključujući i budućnost.”

 

Oblik haube i nagnuti LED farovi u obliku suze su nepogrešivi podsetnici na originalni Z

model. Dimenzije pravougaone rešetke su slične trenutnom modelu sa dodatkom ovalnih

peraja koja nude unapređeni, moderan izgled. Sportska figura koja nastavlja da isijava

eleganciju.

 

“LED farovi imaju dva polukruga koja podsećaju na model 240ZG iz 70-ih koji se

proizvodio samo za japansko tržište,” objašnjava Albaisa. “ZG ima prozirna kupolasta

sočiva preko kućišta farova koja pod svetlom daju dva kružna odsjaja preko svakog fara.

Svidela nam se ova jedinstvena karakteristika i primetili smo da se prirodno uklapa u

identitet Z modela.”

Veza do originalnog Z je najupečatljivija kada se Z Proto posmatra sa strane. Krovna

linija se proteže od prednjeg do kvadratnog zadnjeg dela da bi se stvorio prepoznatljiv Z

profil prve generacije čija je zadnja ivica nešto niža od prednjeg blatobrana što Z-u daje

jedinstveno držanje. Jedinstveni prelazak od zadnje četvrtine stakla do nisko zabačene

pozicije zadnjeg branika doprinosi tom efektu.

Zadnji deo vozila inspirisan je zadnjim svetlima modela 300ZX (Z32), redizajniranih za

moderni svet. Postavljena unutar crne kvadratne sekcije koja se širi kroz zadnji deo i

opkružuje spoljašnje ivice, LED zadnja svetla isporučuju oštar sjaj.

Laki tretman ugljenim vlaknima na bočnim ivicama, spušteni nastavak prednjeg branika i

zadnja maska obezbeđuju okretnost. 19-inčni aluminijumski točkovi i dvostruka izduvna

cev upotpunjuju upečatljivo prisustvo koje Z Proto ostavlja na putu.

 

Unutrašnjost: moderna tehnologija sa retro dodirom

 

Dizajnirana po meri vozača i putnika, kabina Z Proto neupadljivo spaja modernu

tehnologiju sa retro Z dodirima.

Tim za dizajn unutrašnjosti je potražio savet od legendi profesionalnog automobilskog

sporta da bi Z Prot dobio idealnu sportsku kabinu kako za put tako i za putovanje. Ovo se

najbolje vidi u instrumentima Z modela. Sve ključne informacije se nalazi na 12.3-inčnom

digitalnom displeju dizajniranom tako da ih vozač uhvati jednim pogledom, što se vidi na

primeru optimalne tačke menjanja brzine prikazane na vrhu ekrana.

Novi, duboki upravljač pruža vozaču brzu i laku kontrolu bez gubljenja retro estetike.

Akcenti žute boje nalaze se širom kabine, uključujući i šavove na instrument tabli.

Sedišta imaju posebne žute akcente i prugu slojevite strukture u centru sedišta koja

daje dubinu.

 

Radost sportskog automobila: uzbudljive, dinamične performanse

 

Originalni Z model je dizajniran da što većem broju ljudi donese radost i uzbuđenje zbog

posedovanja sportskog automobila.

“Z model je uvek imao jak dinamičan učinak, što je kupcima omogućilo da uživaju u

njegovim mogućnostima i da se u većoj meri osećaju povezanim sa automobilom,” rekao

je Hiroshi Tamura, glavni stručnjak za proizvode Z Proto. “Ovo je važilo za sve njegove

generacije, i to je ono što pokreće našu strast prema inovacijama i osporavanju normi.”

Svaka sledeća generacija je imala jači motor, iako je suština Z više nego samo povećanje

snage.

“Z je ravnoteža između snage i agilnosti,” nastavlja Tamura. “To je vozilo koje stvara

povezanost sa vozačem, ne samo na fizičkom nivou već i emocionalno, i koje reaguje na

vozačeve impulse.”

Međutim, ne zavaravajte se, Z Proto ima snažan udarac. Ispod produžene haube je

ojačani V-6 dvostruki turbopunjač povezan sa šestostepenim ručnim menjačem. Kao

prototip, trenutno se radi na sinhronizaciji snage sa elastičnošću i kontrolom koja je

definisala Z model tokom prethodnih 50 godina.

“Pokretanjem prodaje revolucionarnog Ariya EV ovog leta, započeli smo novu eru

elektrifikacije i tehnologije autonomne vožnje,” rekao je Uchida. “Sa Z modelom,

vozačima donosimo uzbuđenje koje daje potpuno sportski automobili. Već više od

50 godina smo zajedno stvarali legendu Z modela. Drago mi je što ste sa nama i u

sledećem uzbudljivom poglavlju. Novi Z je na putu.”

 

Z Proto specifikacije

 

Specifikacije modela Z Proto
Motor Motor V-6 dvostruki turbopunjač
Menjač 6-stepeni ručni
Dužina 4.382 mm
Širina 1.850 mm
Visina 1.310 mm
Veličina točka i

pneumatika

Prednji: 255/40R19

Zadnji : 285/35R19

 

 

 

 

Galerija slika

Članci iz iste kategorije