Novi Nissan Juke 1.0 117KS DCT Tekna – Moderan dizajn, dobra pokretljivost, ocena 10

20. јул, 2020. #

Ovih dana smo po ulicama Beograda imali priliku da testiramo odavno najavljeni i obnovljeni Nissan Juke, sa motorom od 1000 kubika  i sa tri cilindra. Utisci su više nego dobro. Svi su već odavno videli šta su dizajneri učinili prilikom kreiranja Nissana Juke i sada je već izvesno da je jedan hrabar i nadahnut poduhvat potpuno prihvaćen, posebno kod mladje i opuštenije populacije. Novi Juke je u odnosu na starijeg brata prve generacije našminkan, ulepšan i novom opremom unapredjen.

Ono što bi trebalo istaći odnosi se na njegovu laku pokretljivost i živahnost. Sa masom od samo 1182 kg. i sa tri cilindra, ali uz veliku pomoć dobre turbine i 117 KS , Juke se lako vozi i lepo ubrzava. Ima dobru preglednost i dobre disk kočnice na svim točkovima. Visok je ( kao i mnogi krosoveri ) i prostran, snabdeven dobrim gepekom ( sa takozvanim „ćopavim“ rezervnim točkom dimenzije 145/90/R 16 , sa puno elektronike  i sa izvanrednim ozvučenjem koje ga na nekom lepom otvorenom prostoru, recimo prelepe Tare, pretvara u pokretni disko klub. Naš Juke koji nam je ustupljen za test obuven je u široke Goodyear pneumatike 225/45/ R 19 . Odlično se ponaša u krivinama a u gradovima bi pri umerenoj i disciplinovanoj vožnji, uz blago dodavanje gasa, mogao uz pomoć odličnog sedmostepenog automatskog menjača da postigne potrošnju od 8 litara benzina, što znači da bi na otvorenom putu  trošio i manje. Ipak, po kratkim i uskim ulicama beogradskog Dorćola, uz stalno stani kreni, potrošnja goriva dostiže i 10 litara.

Mi smo želeli da čujemo i utiske nekog od automobilskih asova pa smo se obratili našem starom prijatelju i jednom od najpoznatijih majstora volana, 69. godišnjem Pavlu Paji Komnenoviću, čoveku sa kojim se družimo već više od 40 godina i šampionu koji je na raznim trkama vozio, „tristaća“,  „fiću“, „zastavu 101“, „juga“, „alfu“, „formulu fau“, „bmw-a“, „opela“, „poršea“, „ferarija“…Usput, recimo da ćemo vam uskoro predstaviti i novi servis za „Opela“ koji će u Beogradu otvoriti i voditi Pavle Komnenović.

Paja je detaljno pregledao Juka i naravno provozao ga beogradskim ulicama i našom dugačkom „Gazelom“, a njegovi utisci su ovakvi :

„Ovo je vrlo dobar automobil i vrlo hitar, s obzirom na malu kubikažu i tri cilindra. Turbina mu omogućava dobar start i odličan obrtni moment pa prilikom niskih obrtaja dobro povuče. Juke ima direktno ubrizgavanje goriva u cilindre, pored svećice. To je takozvani GDI sistem ( gezoline direct inection ). Preglednost mu je dobra, udoban je, ima ekstra originalan dizajn, ima i papučice menjača na volanu što posebno volim a i dobar automatski menjač idealan za grad – sve u svemu vrlo dobar automobil, moja je ocena 10. Sa drugačijim obimom felni i pneumatika mogao bi biti i lakši i još pokretljiviji, i jedna napomena….. takozvanu „ćopavu“  NEvalja prilikom montiranja postavljati na pogonske osovine, jer opterećuje diferencijal. Dakle ako se menja prednji točak onda valja postaviti  na to mesto onaj od pozadi, a pozadi montirati „ćopavu“ – do prvog vulkanizera“.

Tako je o novom Nissanu Juke govorio Pavle Komnenović, naš poznati automobilista, a vama koji razmišljate o kupovini savetujemo da dobro proučite sve tehničke podatke i zaista širok spisak opreme. Posle toga preostaje da recimo u „Hit autu“ zatražite test vožnju i da sami donesete konačnu odluku.

 

 

Tehnički podaci:

Nissan Juke 1.0 117 KS DCT Tekna

Karoserija krosover, 5 vrata, 5 sedišta;
d x š x v 4.210 x 1.800 x 1.595 mm,
međ. rast. 2.636 mm;
zapremina prtljažnika 422/1.446 lit,
masa 1.182 kg
Motor benzinski, trocilindarski, redni, turbo, 999 ccm,
117 KS pri 5.250 o/min;
180 Nm pri 1.750 o/min
Transmisija automatska, 7 DCT; pogon napred
Kočnice diskovi napred i nazad
Pneumatici 225/45 R19 napred i nazad
Performanse 0 – 100 km/h za 11,1 s;
180 km/h;
8,7 l/100 km ( potrošnja )
emisija CO2 116 g/km
Cena modela na testu : 21.500  eura  ( Novi  Nissan Juke se nudi sa cenom od 17 do 23.000 eura, u zavisnosti od opreme )

Komercijalna ponuda: 0% kamate, 5 godina garancije

Oprema uključuje sledeće :

Sigurnost:

Sistem hitnog poziva

Tempomat i limitator brzine

Automatsko kočenje u hitnom slučaju sa prepoznavanjem pešaka i biciklista

Inteligentno upozorenje na izlazak iz vozne trake

Automatsko upravljanje dugim svetlima

Prepoznavanje prometnih znakova povezano sa tempomatom

Autom.uključivanje svih pokazivača smera kod naglog kočenja

Sigurnosni prednji i bočni vazdušni jastuci

Sigurnosne vazdušne zavese

Po visini podesivi sigurnosni pojasevi

ISOFIX + gornji remen

Merač pritiska u gumama

ABS (Sistem protiv blokiranja točkova)

EBD (Električni regulator kočione sile)

NBAS (Pojačivač kočione sile u hitnom slučaju)

ESP (Elektronski nadzor stabilnosti vozila)

Active Trace Control – Aktivni nadzor putanje

Active Ride Control – Aktivni nadzor udobnosti

Pomoć na uzbrdici (Hill Start Assist)

Upozoretnje za nezakopčani pojas napred i pozadi

Intelligent Cruise Control – adaptivni tempomat

Intelligent Driver Alertness – sistem prepoznavanja umora vozača

Blind Spot Intervention – sistem za nadzor mrtvog ugla

Rear Cross-Traffic Alert – upozorenje na nadolazeći saobraćaj pozadi

ProPILOT1 sa sledećim funkcionalnostima:

Lane Keep Assist – zadržavanje vozila u voznoj traci

Intelligent Cruise Control – adaptivni tempomat

Traffic Jam Pilot

ISOFIX na suvozačevom sedištu

 

Unutrašnjost

Bluetooth + USB + AUX + 12V

Monoformna sportska sedišta

Multifunkcionalni upravljač  (audio + tel + tempomat + limitator brzine)

Elektr. podizanje stakala prednjih i zadnjih prozora, impulsno vozačko

Svetlo dobrodošlice & ambijentalno svetlo na središnjoj konzoli

Merač spoljašnje temperature

Štitnik od sunca za vozača i suvozača sa ogledalom

Vozačevo sedište podesivo po visini

Tri naslona za glavu na zadnjim sedištima

Deljiv preklopiv naslon zadnje klupe (60:40)

Pretinac za odlaganje boca u prednjim i zadnjim vratima

Pretinac za odlaganje čaša na centralnoj konzoli

Unutrašnje podno osvetljenje napred i nazad

Osvetljenje u prtljažniku

Hromirane unutrašnje ručice na vratima

Rezervni točak

Connected Services usluge

Automatski klima uređaj

Inteligentni ključ – sistem otključavanja vozila i pokretanja motora

Instrument tabla TFT 7″ ekranom u boji

Elekt. ručna kočnica sa funkcijom Auto Hold

Naslon za ruku

Kožom presvučen upravljač podesiv po visini dubini

Kožom presvučena ručica menjača

USB pozadi (2,4A)

Ambijentalno osvetljenje na vratima i oko konzole upravljača

Drive mode

Džepovi na poleđini sedišta

Impulsno podizanje suvozačevog prozora

Štitnik od sunca sa osvetljenim ogledalom (vozač i suvozač)

Držač kartice na štitniku

Naslon za koleno

Samozatamnjujući unutrašnji retrovizor

6 zvučnika

Zadnji parking senzori

360 Around View Monitor (sistem kamera za parkiranje)

sa prednjim i zadnjim senzorima

Sedišta presvučena kombinacijom eko koža/tkanina

Grejana sedišta

Dugme za ProPILOT sistem ili adaptivni tempomat na upravljaču

Navigacija

 

Spoljašnjost

LED prednja i zadnja svetla, LED dnevna

LED  prednja/zadnja svetla za maglu

Električno podesivi retrovizori u boji vozila sa pokazivačima smera

Ručice vrata u boji vozila

Zadnji spojler

Bubanj kočnice na stražnjim točkovima

STOP/START sistem rada motora

Follow me home svetlo

Zatamnjena stakla

Električno preklopivi i grejani spoljašnji retrovizori

Senzori za kišu

Shark antenna

19″ alu naplatci

Dimenzije guma 225/45 R19

Članci iz iste kategorije