Mercedes S klase – Na putu kao kod kuće

8. јул, 2020. #

 

Štutgart.  Bacite pogled na prezentaciju dok ste na putu ka kancelariji i razgovarajte o manjim izmenama sa vašim asistentom preko telefonske konferencije? Ili gledaj online filmove dok si na dugom putovanju do vaše vikendice, dok tvoj brat pored tebe sluša omiljenu audio knjigu? Bilo da su menadžeri ili deca – u S-Klasi, a posebno na glavnim tržištima Kine i SAD-a, šef obično sedi na zadnjem sedištu. U skladu sa tim, Mercedes-Benz je osmislio unapređeno izdanje svog vodećeg modela, posebno imajući u vidu zadnje sedište. Jedan primer: putnici koji sede pozadi imaju iste napredne opcije za zabavu i udobnost kao i vozač i suvozač. Oni imaju pristup do tri touchscreen ekrana i mnoštvu različitih opcija upravljanja kao što su MBUX Interior Assist ili glasovnu kontrolu „Hey Mercedes“.

Nijedna druga inovacija poslednjih godina nije tako radikalno promenila rad Mercedes-Benz modela kao što je to učinio MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Druga generacija ovog sistema, sposobnog za učenje, debitovala je sada u S-Klasi. Unutrašnjost vozila je sada još inteligentnija uz fokus na digitalno okruženje, jer su i hardver i softver dostigli veliki napredak: sjajni displeji na čak do pet velikih ekrana, delom sa OLED tehnologijom, još više olakšavaju kontrolu nad vozilom i pojednostavljuju komfor. Ljudski faktor je uvek centralno pitanje. Mogućnosti personalizacije i intuitivnog upravljanja postale su mnogo veće. Ovo se odnosi i na sedišta pozadi, ali i na vozača: na primer, novi 3D ekran dozvoljava prostorni prikaz po prvi put pritiskom na dugme. Pravi trodimenzionalni efekat postiže se bez nošenja 3D naočara.

Glasovni asistent „Hey Mercedes“ sada je sposoban za još više dijaloga. Pojedine akcije se mogu izvoditi i bez ključne reči „Hey Mercedes“. Na primer, prihvatanje telefonskog poziva ili prikaz mape za navigaciju. „Hey Mercedes“ sada može da objasni gde se nalazi set za prvi pomoć ili kako konektovati pametni telefon preko Bluetooth konekcije.

Uporedo sa klasičnim unosom PIN broja, novi način provere autentičnosti osigurava visok nivo sigurnosti. Otisak prsta, prepoznavanje lica i glasa se kombinuju. Ovo omogućava pristup pojedinim podešavanjima ili verifikaciju procesa digitalnog plaćanja iz vozila.

Međutim, jedinstvena karakteristika MBUX Sistema jeste njegovo umrežavanje sa širokim spektrom sistema vozila i podacima senzora. Na primer, funkcija upozoravanja pri izlazu iz S-Klase sada koristi kamere da bi prepoznala da putnik želi da napusti vozilo. Ukoliko se još neki učesnik u saobraćaju približi mrtvom uglu, aktivno ambijentalno osvetljenje postaje deo sistema upozorenja i treperi crveno. MBUX Interior Assist proverava da li je dečije sedište pravilno postavljeno na suvozačevo sedište. Nivo pažnje vozača se takođe nadgleda. Sistem ATTENTION ASSIST upozorava vozača ukoliko se detektuju znakovi mikro spavanja.

Nova S-Klasa može se doživeti gotovo svim čulima – viđenjem, osećajem i sluhom – istovremeno nudeći brojne inovacije u oblastima pomoći vozaču, zaštite i interakcije. Niže je mapa ključnog sadržaja prvog Specijala:

 

Pregled glavnih karakteristika

Brojni oblici interakcije i personalizacije sa svakog sedišta:

  • Najnovije tehnologije ekrana i MBUX za sve putnike
    • Media displej u portret formatu kao istaknuti vizuelni novitet
    • Na zahtev, media displej je dostupan sa OLED tehnologijom i brzim haptičkim povratnim informacijama, tehnologija koju koja je prisutna, između ostalog, na pametnim telefonima i tablet uređajima i donosi unapređenu komunikaciju sa sistemom putem dodira
    • Vozačev ekran pruža pravi trodimenzionalni efekat bez potrebe za nošenjem 3D naočara
    • Do tri ekrana pozadi
    • Sadržaj ekrana može se brzo i lako podeliti sa ostalim putnicima
    • Izbor i dopuna destinacija navigacije moguća je sa zadnjeg sedišta
  • Opsežna personalizacija
    • Skeniranjem QR koda pomoću Mercedes aplikacije, vozilo se automatski povezuje na Mercedes me račun
    • Lične postavke poput omiljene radio stanice i odabranih podešavanja mogu se preneti na bilo koje sedište putem Mercedes me profila
    • U vozilu je moguće do 7 različitih profila
    • Ambijentalno osvetljenje može se individualno podesiti daljinskom konfiguracijom, npr. od kuće
    • Budući da se profili sad mogu čuvati u Cloud-u kao deo Mercedes me aplikacije, oni se takođe mogu koristiti u drugim Mercedes-Benz vozilima sa novom generacijom MBUX sistema
    • Uporedo sa unosom PIN koda, nove biometrijske i međusobno povezane funkcije za potvrdu identiteta obezbeđuju viskog nivo sigurnosti. To su otisak prsa, prepoznanje lica i glasa
      • Vozačev displej je opciono dostupan sa dve kamere. One se koriste za npr. prepoznavanje lica
    • Pojednostavljeno, intuitivno upravljanje
      • U zavisnosti od nivoa opreme, MBUX Interior Assist prepoznaje od 20 želja
        • Nove sigurnosne funkcije uključuju prepoznavanje neprilagođenog dečijeg sedišta na suvozačevom mestu i upozorenje na mrtvi ugao. Prema pokretima putnika detektuje se namera da se napusti vozilo. Ovo omogućava još ranije upozorenje na druge učesnike u saobraćaju ili na prepreke sa strane vozila.
        • Nove funkcije uključuju i postavljanje vozačevog sedišta i spoljnih ogledala u skladu sa veličinom karoserije, sa koordinacijom rada pokretne zavese u zadnjem delu vozila pogledom preko ramena. Kliznim krovom se takođe može upravljati gestikulacijom ruku.
      • Glasovni asistent „Hey Mercedes“ sluša još pažljivije, i još bolje razume putnike:
        • Glasovnom komandom „Hey Mercedes“ može se takođe kontrolisati sa zadnjeg sedišta. Više mikrofona pomaže sistemu da prepozna sa kog sedišta dolazi glas. Trepteće ambijentalno svetlo identifikuje trenutni zvučnik.
        • Ako vozač kaže „Umoran sam“, pokreće se program aktiviranja ENERGIZING comfort control sistema. Ista rečenica sa zadnjeg sedišta pokreće “wellbeing” program
        • „Hey Mercedes“ objašnjava funkcije („Explore me“), and npr. pomaže kada pametni telefon treba povezati preko Bluetootha konekcije ili objašnjava gde se nalazi set za prvu pomoć
        • Ključna reč „Hey Mercedes“ nije neophodna za aktiviranje određenih aplikacija. Na primer, dolazni poziv se može preuzeti direktno, samo sa „Accept call“.
        • „Hey Mercedes“ sada podržava 27 jezika sa razumevanjem prirodnog jezika-glasa – natural language understanding (NLU). Ovo omogućava prirodnu interakciju u širokom rasponu tema.
        • Dodati domeni znanja i Chit-Chat opcija pružaju tačne odgovore na širok spektar tema – čak i na pitanja o zvukovima životinjama i iz opšteg znanja
        • Takođe se može započeti dijalog sa stvarnom osobom
        • Kućni sistemi i kućni aparati se takođe mogu povezati sa vozilom i glasovnim upravljanjem zahvaljujući funkciji Smart Home
      • Na zahtev su dostupna dva različita head-up displeja (HUDs)
        • Veći HUD pruža sadržaj proširene stvarnosti (AR)
          • Na primer, tokom navigacije, animirane strelice za kretanje (“riblje kosti”) praktično se projektuju na putu ispred vozača. Uključene su i funkcije asistencije, na primer informacija sa Active Distrance Assist sistema.
        • Ne samo da ikone prekidača na panelima vrata omogućavaju podešavanje sedenja – već je to dostupno i preko ekrana. Upravljanje komfornim funkcijama, kao što su grejanje sedišta ili masaža, takođe je moguće preko glasovne komande

Čisti, luksuzni dizajn kao intuitivno iskustvo:

  • Ekran vozača i displej medija nude sveobuhvatni estetski doživljaj
    • Izgled ekrana može se individualizovati izborom jednog od četiri stila (Discreet, Sporty, Exclusive, Classic) i tri načina (Navigation, Assistance, Service)
  • Broj klasičnih kontrola je uveliko smanjen: 27 manje tastera (mehaničkih prekidača) nego u prethodnom modelu
    • Kao dodatak dodiru i pomeranju, glasovnim kontrolama i prirodnom gestikulacijom ruku, kontrola pogleda proširuje mogućnosti upravljanja
    • Međutim, ključnim funkcijama kao što su svetla ili brisači vetrobranskog stakla, može se i dalje upravljati direktno. Kontrola klima uređaja je trajno pozicionirana u donjem delu centralnog ekrana.
  • Korisnički interfejs (UI) sledi ljudsku intuiciji
    • MBUX Interior Assist reaguje na gestikulaciju i pokrete
    • „Hey Mercedes“ reaguje na govor
      • Na velikom head-up displeju, relevantne informacije se projektuju u vozačko vidno polje na virtuelnoj udaljenosti od približno 10 metara
      • Sadržaj proširene stvarnosti u boji se može integrisati u ovo (vidi gore)
      • Kako se ovo direktno postavlja u stvarnost, rezultat su uočljive informacije koje su od ključnog značaja za trenutnu situaciju u vožnji.

Glavne novine u detaljima

Head-up displej sa funkcijom proširene stvarnosti (Augmented reality – AR-HUD): na zahtev su dostupna dva različita head-up displeja (HUDs), jedan od njih je inovativna varijanta sa posebno velikom slikom. Ugao otvora displeja je 10° horizontalno i 5° vertikalno, a slika se praktično prikazuje na udaljenosti od 10 metara. Ova površina odgovara monitoru dijagonale 77-inča. AR-HUD pruža mnoštvo informacija proširenog stvarnog sadržaja za sisteme pomoći u vožnji i informacije o navigaciji. Za vozača, ovo se stapa sa okolinom ispred vozila i, samim tim, može doprineti smanjenju ometanja. Jedinica za oblikovanje slike (DMD, digitalni ogledalo uređaj od Texas Instrumets) sastoji se od matrice visoke rezolucije od 1,3 miliona pojedinačnih ogledala i visoko efikasnog izvora svetlosti. Ovu tehnologiju takođe koriste u bioskopima. U S-Klasi, Mercedes-Benz po prvi put koristi ovaj sistem, kako bi generisao sliku u head-up displeju.
3D displej vozača: Utisak prostorne dubine stvara se kada oči gledaoca uoče različite perspektivne prikaze predmeta na displeju. U ovom inovativnom auto-steroskopskom displeju, to se postiže sofisticiranom kombinacijom konvencionalnog LCD ekrana sa posebnom strukturom piksela i upravljačkom LCD postavkom. Ono što je poznato kao barijerska maska, postavljeno je nekoliko milimetara ispred LCD. Toliko je precizno prilagođen položaju glave gledaoca, da levo i desno oko vide različite piksele LCD-a. To stvara željeni utisak dubine. Sistem stereo kamera je integrisan u displej. One se koriste za precizno određivanje položaja očiju gledaoca. Zahvaljujući metodama koje je Mercedes-Benz razvio za prilagođavanje udaljenosti i konfiguraciju sistema sa malim kašnjenjem, vozač uživa u širokom rasponu slobodnog kretanja. Slika na ekranu vozača kontinuirano se podešava.
MBUX Interior Assist: Koristeći kamere u prostoru iznad glave putnika i učeće algoritme, MBUX Interior Assist prepoznaje i predviđa želje i namere putnika. To čini tumačeći smer glave, pokrete rukom i govor tema, na koje odgovara određenim funkcijama na vozilu. Na primer, ukoliko vozač gleda preko ramena, ka zadnjem prozoru, Interior Assist sistem automatski otvara zavesu zadnjeg prozora (Sunblind). Ako vozač u mraku traži nešto na suvozačevom mestu, automatski se uključuje svetlo. Samo gledanje u neko spoljašnje ogledalo je dovoljno da se omogući podešavanje, bez potrebe da ga prvo izaberete. Prepoznati su i prirodni pokreti ruku, vozač ili putnici mogu otvoriti klizni krov bez dodira. Željenim funkcijama se može pristupiti i pomoću omiljenog gesta (ruka sa kažiprstom i srednjim prstom rašireni u obliku latiničnog slova V). Vozač i putnici mogu povezati lične favorite sa sistemom. Pored toga što poboljšava udobnost,  MBUX Interior Assits poboljšava i bezbednost. Proverava se, na primer, da li je dečije sedište na suvozačevom sedištu pravilno postavljeno.
OLED tehnologija: Skraćenica OLED znači Organic Light Emitting Diode (organska svetleća dioda). Za razliku od LCD tehnologije, OLED ekran se sastoji od više organskih slojeva nanetih na plastičnu podlogu. U S-Klasi OLED displej je smešten iza stakla, a u kombinaciji sa senzorima dodira, pruža sveobuhvatno iskustvo upravljanja i prikaza. Procena jačine pritiska i povratna informacija od sistema putem haptičkog sistema dodira omogućuju dodatne funkcionalnosti sistema. OLED ekran emituje svetlost pod uticajem provođenja električne energije, i za razliku od LCD ekrana nije neophodno pozadinsko osvetljenje. Do potrošnje energije dolazi samo kada su pikseli osvetljeni. Među dodatnim benefitima, ovo donosi bolji verniji prikaz crne boje i samim tim značajno bolji kontrast. Prilikom prikazivanja video sadržaja OLED tehnologija ima do 30 procenata nižu potrošnju energije u poređenju sa LCD tehnologijom.

Govorni asistent „Hey Mercedes“: Ustaljene glasovne kontrole u vozilu reaguju na predodređene komande od strane korisnika. Zbog mogućnosti razumevanja uobičajene konverzacije, „Hey Mercedes“ sluša i razume skoro svaku reč i praktično sve rečenice koje se odnose na infotainment sistem i upravljanje vozila, i sve to na 27 jezika. Indirektan govor je takođe moguće prepoznati, na primer ako korisnik kaže „I am cold“ („meni je hladno“), umesto direktne naredbe „set temperature to 24 degrees“ („postavi temperaturu na 24 stepena“) sa ciljem da koriguje temperaturu. Glasovna kontrola kao sto je spomenuto ima mogućnost učenja. Sa jedne strane koz korišćenje prilagođava se glasu korisnika uz bolje razumevanje korisnika kojima odabrani jezik nije maternji, sa druge strane softver na serverima proizvođača unapređuje znanje novim frazama i promenama u jeziku koje nastaju kroz vreme. Sitem više ne daje ustaljene odgovore, već se prilagođava stilu razgovora. Osnovni princip funkcionisanja jezičkog asistenta: govorne komande su filtrirane i odstranjena je pozadinska buka, zatim su kompresovane i poslate. Sistem u vozilu i na serveru zajedno formiraju i šalju odgovor prema korisniku. Sistem odlučuje koji odgovor je najadekvatniji i u rasponu od par sekundi odgovor ili reakcija sistema sledi. Ovo omogućava odgovor sistema, čak i kada nema ostvarenu konekciju sa serverom.

 

 

Galerija slika

Članci iz iste kategorije