Volvo smanjio brzinu svojih vozila na 180 km/h

21. мај, 2020. #

Pre  dva i po meseca smo imali priliku da provozamo sjajni  „Volvo S60 T5 R“

Ako se biraju reči onda se za novi „Volvo S60 T5 R“ moraju pronaći one najlepše, afirmativne, one koje dočaravaju nešto vrhunski sačinjeno.

Ipak, i pored svih tekstualnih superlativa nemoguće je potpuno opisati osećaj koji stičete posle višesatne vožnje za upravljačem ovog po nama perfektnog automobila sa ozbiljnih 250 KS.

Volvo se od prvih dana svog nastanka pokazao kao proizvod baš dobar za automobilska takmičenja, za relije, brdske i kružne trke. Tradicionalno zaljubljeni u brzine po snegu i ledu Švedjani su za takmičenja često birali baš Volvo, kao svoj nacionalni ponos a maestralni inžinjeri su od običnih industrijskih naprava doradom uspevali da naprave prave sportske šampione.

U ovim vremenima Volvo je i dalje cenjen u svetu automobilskih trka. Sportski as, 39. Švedjanin Ted Bjerk je 2017. godine osvojio Svetski šampionat turing automobila WTCC, u jednom perfektno modifikovanom „volvou S60 polestar“ a taj automobil je na  svetskim trkačkim stazama čak PET puta uspeo da pobedi i deklasira uglednu konkurenciju.

Odavno je već shvaćeno da je sve ono što odlikuje svako savremeno vozilo najpre ispitano na sportskim takmičenjima. Gume, amortizeri, kočnice, aerodinamika, težina i geometrija vozila decenijama su modernizovani zahvaljujući pionirskim testovima hrabrih i upornih sportskih vozača.

Naš prvi susret sa  „Volvoom S60 T5 R“  bio je pun optimizma, jer smo odmah osetili da je reč o nečem posebnom. Našli smo se za upravljačem vozila od 2000 kubika, sa benzinskim turbo agregatom i direktnim ubrizgavanjem, jačine 250 KS, pogonom na prednje točkove i masom od 1677 kg.

Već na izlasku iz gradske vreve i jačim pritiskom pedale gasa dobili smo potvrdu osećaja – da je reč o nečem zaista sjajno napravljenom. Naš „volvo S60 T5 R“ ima osmostepeni automatski menjač a i takozvani „pedal šift“, poluge iza upravljača kojima sa + i sa – menajete stepen prenosa. Vozilo smo više automobila sa „pedal šiftom“, ali, ove su bile fantastično uklopljene ispod volana i omogućavaju jednostavno i sigurno manipulisanje prstima. Sve je u ovom automobilu konstruisano maksimalno racionalno, lepo i prosto idealno.

Posebno dobra i bezbedna stvar odnosi se na geometriju vozila, idealnu kombinaciju dužine, širine, visine, udaljenosti od tla, aerodinamičnom dizajnu, točkovima od 20 cola, pa zato „Volvo S60 T5 R“ juri kao voz na šinama. U krivinama je „Volvo S60 T5 R“ posebno siguran, kao da je zalepljen za podlogu i ni jednom nismo uspeli da ga zanesemo (koristili smo niskoprofilne zimske gume „mišlen 245/35 R20). Ubrzava do stotke za samo 6,5 sekundi a maksimalna brzina mu je 240 km/h. Svakako da tu maksimalnu brzinu nije dozvoljeno proveravati u saobraćaju, već samo na pravim autodromima, medjutim njegovih 250 KS i obrtni moment od 350 Nm vam pruža neprocenjivo uživanje prilikom startovanja ili u raznim situacijama na putu, kada krenete u preticanje ili bilo kakvo manevrisanje.

Naš „Volvo S60 T5 R“ je maksimalno opremljen i to sa mnogim elektronskim rešenjima koja povećavaju sigurnost i doprinose maksimalnoj bezbednosti. Sve podatke možete otkriti posetom portala VOLVO SRBIJA. Distrubuter ovih sjajnih vozila je beogradska KIA (auto put za Novi Sad 98, na kraju Zemuna).

Kada je reč o potrošnji goriva, valja napomenuti da automobili sa ovakvim performansama svakako ne spadaju u štediše i njih ne kupuju oni koji razmišljaju o manjoj potrošnji goriva. Naš lepotan iz Švedske je skrojen za sposobne i moćne vlasnike, željne pravog uzbudjenja i uživanja u savršenoj konstrukciji. Da, baš sve to je zaista fenomenalni „Volvo S60 T5 R2“ koji očarava i ostaje nezaboravan. Ovaj na našem testu  ima cenu od 50.000 eura, nama je trošio od 11 do 12,5 litara goriva, a vozili smo ga skoro stalno na maksimalnom broju obrtaja.

Tehnički podaci za „Volvo S60 T5 R“, 2.0 litra, 250 KS, benzin:

motor: 4 cilindra, turbo benzinski , 250 KS, direktno ubrizgavanje

pogon : na prednjim točkovima

menjač : 8. stepeni sa „pedal polugama“ ispod volana

kočnice : diskovi napred i pozadi

rezervoar goriva: 60 litara

dimenzije: dužina, širina, visina … 4761/1850/1431

gume : „mishelin“ 245/35 R20

masa : 1677 kg.

obrtni moment : 350 Nm

ubrzanje i max. brzina : 6.5 sek. do stotke, 240 km/h

prtljažnik : 442 litra

potrošnja na testu : od 11 do 12,5 litara pri sasvim oštroj vožnji

CENA : 50.000 eura

Djordje Djenić / Mojsvetbrzine.rs

Kako piše Revija HAK, a prenosi Autoblog.rs, svi novi automobili Volvoa dolaze s ograničenjem brzine 180 km/h, a sada su predstavnici ovog proizvođača pokušali da objasne zašto su to učinili.

– Kao i s uvođenjem sigurnosnog pojasa s tri tačke 1959. godine, koji je spasio milione života, šaljemo snažan signal: želimo da smanjimo broj povređenih i poginulih na putevima. Vidimo to kao našu dužnost čak i ako ćemo zbog toga izgubiti neke kupce. Naša obaveza kao proizvođača automobila jeste poboljšati drumsku bezbednost.

Dakle, svi novi automobili Volvoa dolaze s navedenim ograničenjem brzine, ali to ne važi za sportsku marku Polestar. Sad, možda tu ima i nedoslednosti – ako jedno važi za Volvo zašto ne ići do kraja pa ograničenje produžiti na Polestar?! Ali, dobro…

Uglavnom, kada kupite Volvo možete ići i dalje i da pomoću tzv. Care Keya onemogućite vašeg juniora ili juniorku koji će pozajmiti auto da voze brzo. Sami možete da dodatno smanjite brzinu vozila, a osoba koja pozajmi vaš Volvo neće moći da vozi brže…

Izvor: Revijahak.hr + Autoblog.rs

Foto : Moj svet brzine

Galerija slika

Članci iz iste kategorije