Zašto su vozila Volvo bezbedna za svako telo, muško ili žensko

7. март, 2020. #

Raznovrsnost i inkluzija su suštinski elementi  kulture kompanije Volvo Cars. To su vrednosti koje prožimaju celu kompaniju i koje se ističu u svim oblastima njenog rada. Uspeh Volvo Cars je zasnovan na snazi i saznanjima stečenim iz različitih okruženja, vidika i iskustva…

Taj način razmišljanja se iskazuje i u njenom pristupu bezbednosti, a to je ujedno i jedan od ključnih razloga za vodeći položaj Volvo Cars u oblasti bezbednosti. Prilikom razvijanja što bezbednijih vozila, inženjeri bezbednosti se uvek zalažu za izradu automobila koji će biti podjednako bezbedni za sve – i za muškarce, kao i za žene, i pri tome se fokusiraju na najugroženije grupe.   Podjednak nivo bezbednosti za sve nije nešto što se podrazumeva, kao što se to čini. Žene su izloženije riziku od povreda u saobraćajnim nesrećama. To je rezultat prirodnih razlika u anatomiji i snazi. Osim toga, muškarci su, istorijski gledano, bili normativ u oblasti bezbednosti tokom sudara (kao i u mnogim drugim oblastima), što dokazuje većina testnih lutaka. Međutim, to ne važi za Volvo Cars.   Na osnovu više od 50 godina istraživanja u oblasti bezbednosti, zasnovanim na stvarnim saobraćajnim nesrećama, kompanija Volvo Cars je utvrdila koje povrede zadobijaju muškarci, žene i deca prilikom različitih sudara i to znanje je prenela u svoj bezbednosni inženjering.

Kompanija svoje znanje i konstatacije deli i sa drugima i ima dugogodišnju tradiciju uske saradnje sa vladama, regulatornim organima i drugim istraživačima – sa ciljem unapređenja bezbednosti saobraćaja za svakoga.    »Svesni smo činjenice da je radi bezbednosti svih potrebno uvažavati pol, dob, veličinu i oblik tela«, izjavila je Lota Džejkobson, jedan od najiskusnijih stručnjaka iz oblasti bezbednosti u kompaniji Volvo Cars. »Nastojimo da što bolje razumemo osnovne vidike, kao i da to znanje primenimo u razvoju sigurnosnih elemenata i sistema naših vozila, što dokazuju mnoge inovacije koje brinu o bezbednosti muškaraca i žena u vozilima Volvo.«   Volvo je 1970. godine osnovao ekipu stručnjaka za istraživanje oblasti saobraćajnih nesreća. Ekipa je do sada sakupila i analizirala podatke o više od 40.000 vozila i 70.000 putnika. To je omogućilo razvoj i izradu brojnih inovativnih sistema koje Volvo danas nudi u vozilima. Inovacije, kao što su sistem zaštite vrata WHIPS, sistem zaštite prilikom bočnog sudara (SIPS), sigurnosna vazdušna zavesa, opisane su u nastavku:
• Žene su u odnosu na muškarce zbog razlika u anatomiji, a i uopšteno, izloženije povredama u slučaju sudara otpozadi. Ali ne i na sedištu Volvo, koje je opremljeno sistemom zaštite vrata (WHIPS) koji kombinuje robusni naslon za glavu sa promišljenim osloncem za glavu i leđa i na taj način pruža zaštitu za vrat. Nakon što je zabeležen relativno veći pad povreda žena u vozilima Volvo koja koriste sistem WHIPS, tehnologija sada obezbeđuje uporedivi nivo rizika od povreda prilikom sudara otpozadi za muškarce i žene, a rizik od dugotrajnih povreda je upola manji u odnosu na prethodna vozila Volvo.• Postoji veća verovatnoća da će žene u saobraćajnoj nesreći zadobiti povrede grudnog koša zbog razlika u snazi skeletne muskulature. Radi optimalne zaštite, kompanija Volvo Cars stalno razvija konstrukciju svojih vozila i za smanjenje posledica za putnike je ugradila bočne vazdušne jastuke. Sistem za zaštitu od bočnih sudara (SIPS) je zasnovan na inteligentnoj konstrukciji koja unapređuje opštu bezbednosti. Sistem SIPS zajedno sa vazdušnim jastukom za zaštitu trupa prilikom bočnog sudara ublažava teže povrede grudnog koša kod muškaraca i žena za više od 50 % u odnosu na vozila Volvo pre uvođenja te tehnologije.

• Prilikom razvoja sigurnosne vazdušne zavese (IC) takođe je bio naglasak na ženama. Zbog razlika u visini sistem IC pokriva celo prozorsko staklo i predstavlja ključni sigurnosni elemenat koji pruža važnu zaštitu za glavu u slučaju bočnog sudara. Sistem IC zajedno sa sistemom SIPS i vazdušnim jastukom za zaštitu trupa prilikom bočnog sudara smanjuje rizik od težih povreda glave za približno 75 % u odnosu na vozila Volvo pre uvođenja sistema SIPS. IC je bio prvi vazdušni jastuk koji je unapredio zaštitu putnika na prednjim i zadnjim sedištima.
• Da bi dobila više podataka o položaju trudnica prilikom sudara, kompanija Volvo Cars je razvila prvu virtualnu testnu lutku prosečne veličine. Računarski model omogućava proučavanje elemenata kao što su pomeranje putnika i način zaštite koju sigurnosni pojas pruža ženi i fetusu.
Među najnovijim podacima istraživanja kompanije Volvo Cars ističe se relativna važnost zaštite lumbalnog dela kičme, odnosno donjeg dela leđa kod svih ljudi, bez obzira na pol i veličinu. Dalje analize i istraživanja su fokusirana na kompleksnost saobraćajnih nesreća prilikom kojih vozilo skreće sa puta, kao i na posledične povrede. Tehnologija koja je prvi put implementirana u XC90, a sad je uključena u sva vozila, razvijena je na osnovu prilagodljive produktne arhitekture (SPA) i apsorbuje energiju na sedištima, što znatno nadmašuje zakonske zahteve iz oblasti bezbednosti kojih se moraju pridržavati proizvođači automobila.
PR

Galerija slika

Članci iz iste kategorije