Sve o prvom srpskom superautomobilu – RTS 1, 12.09h… nedelja 22.3.2020

21. март, 2020. #

Upravo smo obavili kratak razgovor sa Milanom Božićem, direktorom Centra za motorna vozila AMS Srbije, pa smo saznali da sutrašnja televizijska emisija SAT, koja se emituje na RTS 1, donosi celovitu i vrlo zanimljivu priču o prvom srpskom superautomobilu..

Uz preporuku da se sutrašnje izdanje emisije SAT pogleda, evo dela priče o pomenutom sportskom  vozilu RAW.

Probna vožnja je priredjena na stazi dobro poznate Nacionalne vozačke Akademije Navak, kod Beograda a evo inserta iz utisaka o vožnji koja je poverena Mladenu Alviroviću…

„Za sada „rou“ je samo prototip i do maloserijske proizvodnje tu i tamo će se neki detalji dodatno podesiti. Ali, prvi utisci su fantastični. Izuzetna preciznost volana kome sa kraja na kraj treba 2,1 okret, jeste ono što prvo osvaja vozača. Naravno, potrebni su i snaga i veština da se vlada ovim upravljačem u brzim krivinama, jer kao što smo rekli, nema serva. Iako nema elektronskih asistencija „rou“ nije potpuno grub, naprotiv, zaista može da se lepo prebacuje iz krivine u krivinu. Kada je reč o masi, u mestu ima balans izmedju osovina 60 prema 40, u korist zadnje osovine. Nagib karoserije je minimalan ali postoji, da bi vozač osetio prebacivanje opterećenja, i kada treba, pustio automobil da „visi“ kroz krivinu, kao i da bi osetio kada klizi jedna ili druga osovina ili ceo automobil. Ubrzanja su odsečna, ali se to možda malo manje oseća jer je motor relativno tih. Vetar ga u dobroj meri pokriva u višim brzinama. Voleli bismo da je bučniji. Kažu da će to biti slučaj sa verzijom koja ne ide na homologaciju za put već samo za stazu. Kada smo već kod staze, zasmetalo nam je to što se automobil dosta naglo zarotira, odnosno „klecne“ na prednji točak ako samo malo promenite balans u krivini. To je nešto što će, kako su nam inženjeri rekli, biti rešeno podešavanjem oslanjanja.  Takodje, voleli bismo da je pedala kočnice pri samom kraju hoda još tvrdja jer bi  kočenje smelo da bude još agresivnije, bez opasnosti od slučajne blokade točkova.“

Centar za motorna vozila AMSS ima preko 100 inženjera, 12 doktora nauka, pa je po stručnom kadru najjači u regionu.

Galerija slika

Članci iz iste kategorije