EKO Auto 2020 – Toyota Corolla Hatchback 1,8 Hybrid

28. март, 2020. #

Prema prikupljenim podacima, stručni žiri je devetu godinu za redom proglasio EKO Auto 2020. godine, to je Toyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid. Dodeljena su i posebna priznanja: Fabrici elektro materijala i alata Nikolić – Feman d.o.o. iz Jagodine, za osvajanje proizvodnje univerzalnog punjača za elektrovozila i električne automobile i Toyota centru Beograd – EKO Autoservis 2020. godine u Srbiji za prijateljski odnos prema životnoj sredini.

Nagrada za Eko Auto 2020. godine i posebna priznanja trebalo je da budu uručeni tokom sajma automobila BG CarShow 07 u Beogradu, međutim kako je ova manifestacija iz poznatih razloga odložena i svečano uručenje sačekaće novi termin.

 

 

Toyota ekološki lider u Srbiji

 

Beograd, 27.3.2020. – Zaštita životne sredine, kao globalni/svetski problem najčešće se vezuje za čovekove aktivnosti u sektoru energetike, industrije, poljoprivrede i saobraćaja. Problem zagađenja koji nastaje od saobraćaja jeste kako globalnog (vazdušni saobraćaj) tako i lokalnog karaktera (putnički saobraćaj, transport i sl.) i posebno je izražen u urbanim sredinama, a vezuje se za zagađenje koje proizvode motorna vozila. Stoga, ovom problemu treba posvetiti posebnu pažnju i u Srbiji.

 

U nastojanju da se doprinese razvoju i unapređenju zaštite životne sredine i očuvanju prirodnih resursa, kroz promociju „ekološki prihvatljivih“ prevoznih sredstava na tržištu Republike Srbije, agencija Metro Market, u saradnji sa Privrednom komorom Srbije, Agencijom za zaštitu životne sredine i Centrom za motorna vozila AMSS, devetu godinu za redom sprovodi akciju izbora automobila sa najboljim performansama u odnosu na životnu sredinu – „EKO Auto godine u Srbiji“ i dodeljuje posebna priznanja iz ove oblasti.

 

Članovi stručnog žirija su: Mr Dušan Stokić, rukovodilac službe za životnu sredinu, tehničke propise, kvalitet i društvenu odgovornost Privredne komore Srbije, Filip Radović, direktor Agencije za zaštitu životne sredine, Milan Božić, direktor Centra za motorna vozila AMSS, Dr sci med Vladimir Resanović, Klinički centar Srbije i Zlatko Mitić, novinar.

 

Mr Dušan Stokić:Kada je reč o značaju zaštite životne sredine, tu nema kompromisa. Ako kompanije zanemaruje očuvanje životne sredine što dovodi do zagađenja vazduha i povećanog broja obolelih građana – onda je to društveno neodgovorno. Taj aspekt društvene odgovornosti  nikako ne sme biti zanemaren.

Svaka kompanija koja svoj poslovni uspeh i imidž gradi isključivo na ekonomskim i tržištnim postulatima, a zamenaruje zdravlje zaposlenih, ne obraća pažnju na lokalno okruženje i životnu sredinu, ne može da očekuje da će biti uspešna i konkurentna na duži rok. Međutim, potrebno je da principi održivosti postanu nerazdvojivi deo strategije i poslovne politike kompanije.

 

Ekološke nagrade koje dodeljujemo, skoro deceniju treba da afirmišu i istaknu kompanije koje svojim programima i proizvodima doprinose i unapređuju zaštiti životne sredine u Srbiji.“

 

Filip Radović: „Kada su se pojavili automobili u XX veku smatrani su za ekološke u odnosu na konjsku vuču koja je do tada važila kao dominantno sredstvo prevoza, ali vrlo brzo koncentracije zagađujućih materija poput ugljen-monksida, ugljen dioksida, azotnih oksida… preplavile su našu planetu, a njihov broj je u periodu od 1946.-1948. godine porastao je za 80 odsto .

 

Danas gradovi poput Los Anđelesa imaju tri četvrtine dana godišnje sa izduvnim gasovima, u Tokiju godišnje umre 50.000 ljudi od zagađenog vazduha i zato ni Srbija nije uspela da bude izuzetak i oseća posledice globalnog fenomena.

 

Automobilska industrija troši više resursa nego bilo koja druga instustrija i zato je pravi trenutak za mere koje je preduzela Vlada Republike Srbije. Ove godine žiri se održava iza zatvorenih vrata zbog pandemije koja je stigla i u našu zemlju, ali sve učesnike izbora za EKO Auto 2020. godine raduje vest da je u toku konkurs za dodelu sredstava za stimulaciju ekoloških vozila. Siguran sam da će u narednimm godinama taj konkrus postati tradicija, a da će sredstva koja se izdvajaju biti sve veća.“

 

Dr sci med Vladimir Resanović: „Ekološka svest se u poslednje vreme značajno razvija kako kod kupaca automobila, tako i kod proizvođača automobila. Jedan od najznačajnijih rezultata takve izmene svesti, bar kada je auto industrija u pitanju, svakako su i hibridna vozila, koja su se prvi put pojavila u komercijalnoj upotrebi 1997. godine.

 

Hibridni automobili približili su struju kao pogonsko gorivo običnim kupcima. Proboj električnih automobila je u poslednje vreme izuzetan, uz veliki godišnji rast prodaje. Paralelno sa automobilima gde se struja skladišti u baterijama, moramo da se obrati pažnja i na automobile na hidrogen. Kod njih se koristi proces reverzne elektrolize, kako bi se iz vodonika dobila električna energija za pogon elektromotora, uz emisiju vode.

 

Nove, čiste tehnologije su skupe, tako da je prodaja ovakvih automobila ipak ograničena i hendikepirana upravo njihovom cenom. U tome značajan pomak učinjen je upravo uz pomoć država koje su pružajući subvencije učinile da ovakvi automobili ipak nađu put do svojih krajnjih kupaca u značajnijom broju.“

 

U konkurenciji za „EKO Auto 2020. godine u Srbiji“ bilo je ukupno dvanaest modela iz aktuelne svetske automobilske produkcije: BMW serije 1, Kia X-Ceed, Mazda CX-30, Mercedes-Benz CLA, Nissan Juke, Opel Corsa, Peugeot 208, Renault Clio, Subaru Forester, Škoda Scala, Toyota Corolla Hatchback i Volkswagen Golf.

 

Članovi stručnog žirija detaljno su analizirali sve pristigle prijave i vrednovali ih na osnovu navedenih podataka i informacija, kao i dostavljene validne prateće dokumentacije svakog pojedinačnog zastupnika automobilske marke.

 

Držeći se prethodno utvrđenih pravila i procedura za sprovođenje postupka izbora Eko automobila godine u Srbiji („Pravilnik o izboru Eko automobila godine u Srbiji“ i „Metodologija izračunavanja i rangiranja“), doneta je konačna odluka o tome da je EKO Auto 2020. godine u Srbiji: Toyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid.

 

Redosled prema osvojenim poenima

 

Mesto broj Model automobila Broj poena
1.             Toyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid 72,75
2.             Mazda CX-30 SKYACTIV-X180 64,75
3.             Peugeot 208 1.5 Blue HDi 64,125
4.             Volkswagen Golf 2.0 TDI 115 EVO 60,625
5.             Škoda Scala 1.6 TDI 58,75
6.             Kia Xceed 1.6 CRDi 57,75
7.             BMW 116d 53,625
8.             Opel Corsa 1.2 75 53,625
9.             Renault Clio TCe 100 49,25
10.          Mercedes-Benz CLA 180d 45,25
11.          Subaru Forester FB 20 44,5
12.          Nissan Juke 1.0 DIG-T 41,125

 

 

Do sada, titulu EKO Auto godine u Srbiji, poneli su: : Honda Civic 5D I-DTEC (2012), Peugeot 208 1.4 e-HDI (2013), Dacia Logan MCV 1.5 dCi (2014), Mazda 2 1.5d (2015) i Mercedes-Benz GLC 350e 4Matic (2016), Citroen C3 1.6 Hdi (2017), Opel Crossland X B1.6DT Ecoflex (2018) i Toyota Corolla Sedan 1.8 Hybrid (2019).

 

U skladu sa proklamovanim ciljem izbora automobila sa najboljim performansama u odnosu na životnu sredinu da se promoviše etičko ponašanje i podizanje svesti o potrebi za očuvanjem prirodnih resursa, zaštita životne sredine i korporativna odgovornost žiri dodeljuje i posebna priznanja.

 

Fabrici elektro materijala i alata Nikolić – Feman d.o.o. iz Jagodine, posebno priznanje pripalo je za osvajanje proizvodnje univerzalnog punjača za elektrovozila i električne automobile. Ovaj domaći punjač objedinjuje sva tri postojeća standarda koja postoje za punjenje i četiri puta je jeftiniji od stranih. Svaki od tri priključka ima snagu do 60 kW i može jedno vozilo da dopuni za sat vremena, a do 80 odsto i za pola sata.

 

Od ove godine dodeljuje se i priznanje EKO Autoservis godine, jednom od servisa iz ovlašćene mreže koji je u svom radu postavio prijateljski odnos prema životnoj sredini. Na osnovu prethodno identifikovanih kriterijuma razvijen je Sistem ocenjivanja i proračuna u kojem je glavni težinski koeficijent posedovanje sertifikata Standard 14001. Prema dobijenim rezultatima na prvom mestu našao se Toyota centar Beograd ovlašćeni prodajno-servisni centar u mreži Toyota Srbija i time mu je pripalo priznanje EKO Autoservis 2020. godine u Srbiji.

 

Do sada pored ostalih posebno priznanje dobili su: Centar za motorna vozila AMSS zbog razvoja i proizvodnje prvog domaćeg automobila na električni pogon, Toyota Srbija za doprinos očuvanju životne sredine uvođenjem na tržište modela na hibridni pogon, Gradsko saobraćajno preduzeće „Beograd“ za uvođenja električnih autobusa i prve linije električnih autobusa u Evropi, Delta Motors za promovisanje automobila na električni pogon, JKP Parking servis za društveno odgovorno poslovanje u koje je integrisana briga o životnoj sredini, Stalna konferencija gradova i opština (SKGO) za organizovanje akcije „Dan bez automobila u gradovima i opštinama“ u okviru Evropske nedelje mobilnosti…

 

Nagrada za Eko Auto 2020. godine i posebna priznanja trebalo je da budu uručeni tokom sajma automobila BG CarShow 07 u Beogradu, međutim kako je ova manifestacija iz poznatih razloga odložena i svečano uručenje sačekaće novi termin.

 

 

Toyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid

 

Toyota je sinonim za hibridnu tehnologiju koja se u serijskom modelu Prius u Japana pojavila 1997. godine, a 2001. godine širom sveta. Prvi serijski automobil pokretan hibridnim pogonom toj tehnologiji dao je sasvim novo značenje i postao simboličan automobil koji je nastao pre nego što je ekološka svest postala glavno društveno pitanje.

 

Da podsetimo: hibridni automobili su oni koje za pokretanje koriste dva ili više izvora energije, umesto jednog kao kod tradicionalnih automobila – motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Najčešća je kombinacija benzinskog ili dizel motora s elektromotorom, kao što je to slučaj kod Toyotinih modela. Benzinski hibridi skoro da uopšte ne emituju azotne okside (NOx) i čestice, za koje se smatra da su uzrok brojnih respiratornih smetnji i oboljenja ljudi u urbanim sredinama.

 

Danas kada govorimo o hibridima, prva asocijacija je Toyota. Japanski proizvođač je apsolutni lider u razvoju hibridne tehnologije još otkako je pre više od dvadeset godina predstavio prvu generaciju Priusa – prvog serijskog hibridnog automobila na svetu. Od tada do danas prodato je preko 14 miliona hibridnih automobila koji su se dokazali izuzetnom pouzdanošću, vrlo malom potrošnjom i nenadmašnim osećajem u vožnji – koji je uporediv samo s vožnjom potpuno električnog automobila.

 

Nova XII generacija Corolle u potpunosti je nova Corolla, na novoj platformi, sa novom unutrašnjošću i naprednim tehnologijama. Nakon 54 godine od kada se pojavila ona je najprodavanjiji automobil u istoriji ovog japanskog proizvođača i najprodavaniji automobil na svetu.

 

Novu Corollu Hatchback karakteriše značajno sportskiji, dinamičniji i prepoznatljiviji dizajn sa upečatljivijim prednjim frontalnim stilom. Duža 40 mm, 30 mm šira i 25 mm kraća od prethodnika, Aurisa, Corolla je autentičan kompaktni automobil.

 

Izdužena gornja maska ima trodimenzionalni oblik i spaja se s vrhovima glavnih svetala oštrog oblika, šireći se preko uglova i tako naglašavajući povećanje širine automobila i njegov široki sportski stav.

 

Opremljen standardno za modele visokog ranga, dostupan je sveobuhvatan asortiman udobnosti i praktičnosti za poboljšanje boravka u automobilu kako za vozača, tako i za sve putnike.

 

Nova serija modela Corolla predstavlja potpuno novi enterijer dizajniran za stvaranje prostranog, modernog i kohezivnog okruženja kabine u kojem se nove teksture, boje i obloge kombiniraju kako bi ponudili najviše nivoe vizuelnog i taktilnog kvaliteta.

 

Corolla vozaču nudi softver ekološke vožnje, sveobuhvatan pregled uštede goriva i eko piktogram, koji u procentima prikazuje parametre koji utiču na potrošnju goriva na info-displeju. U toku vožnje vozač može da pratili kada i koliko se puta EV režim uključuje tokom vožnje, tako da na osnovu tih podataka može da prilgođava način vožnje. Corolla hibrid nema definisan električni opseg, međutim, posebno u gradu i na autoputu pri brzinama do 100 km/h, benzinski motor često se isključuje, a pogon preuzima struja. Čak i pri većim brzinama hibridni pogon kombinovanjem rada oba motora značajno utiče na smanjenu potrošnju, što može da se vidi na grafikonu putnog računara. Na testu u vožnji većim brzinama po autoputu potrošnja se kretala oko 4,3 litra na 100 km. Istovremeno baterije su se veoma brzo punile i elektro motor je besprekorno davao svoj doprinos ukupnoj snazi.

 

Standardno je opremljena najnovijom verzijom Toyota Safety Sense – setom tehnologija aktivne bezbednosti dizajniranom da pomogne u sprečavanju ili ublažavanju sudara u širokom rasponu saobraćajnih situacija.

 

Četvrta generacija 1,8-litarskog hibridnog sistema sa samo-punjenjem razvija snagu od 90 kW (122 KS) uz obrtni moment od 142 Nm pri 5200 o/min, uz dodatnu snagu elektromotora od 53 kW (600V), koji razvija maksimalni obrtni moment od 163 Nm odmah pri aktiviranju. Elektromotor je sposoban da potpuno autonomno pokreće automobil do brzine od 50 km/h, naravno ako se ne ubrzava agresivno. Simultanim radom pogonski tandem bez problema ubrzava 1.285 kg težak automobil do 100 km/h za 10,9 sekundi pa sve do maksimalne brzine od 180 km/h.

 

Svi hibridni sklopovi, uključujući hibridnu bateriju, pokriveni su Toyotinom garancijom od pet godina bez limita kilometraže od trenutka prodaje novog vozila. Kao deo provere hibridnog sistema (Toyota Hybrid Health Check), Toyotini stručnjaci proveravaju hibridni sistem i bateriju kako bi se uverili da su u odličnom stanju. Ako se jednom godišnje obavi ovakva proveru, automobil ima pravo na dodatno produženu garanciju od jedne godine ili 15.000 km (šta pre nastupi), sve do ukupno 10 godina.

 

Sve veća potražnja za ekološkim rešenjima društva dovela je do strožih propisa, posebno u velikim evropskim gradovima. Kombinujući najniže moguće emisije sa sposobnošću za vožnju do 50 odsto dnevnog putovanja samo električnom snagom, Toyotini hibridni pogonski agregati sa samo punjenjem predstavljaju pravu opciju.

Galerija slika

Članci iz iste kategorije