Ovo je nova i zaista sjajna Škoda Octavia

11. новембар, 2019. #

 

 

U Pragu se večeras održava zvanična promocija potpuno nove, četvrte generacije Škode Octavije, kada se istovremeno obeležava i 60. godišnjica pojavljivanja prve Octavije.

U saopštenju se navodi i podatak da je širom sveta do sada prodato više od 6,5 miliona primeraka svih generacija Octavije.

Za početak, u ponudi kod nove Octavije će se opet naći liftback i karavanska Combi verzija.

Dakle, nova Octavia koristi Volkswagenovu MQB platformu, pri čemu se najavljuje da će imati najprostraniju unutrašnjost u svojoj klasi, uz naravno veliki i praktični prtljažnik.

Nova Octavia liftback je dugačka 4689 mm (+ 19 mm u odnosu na prethodni model) i široka 1829 mm (+ 15 mm), dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2686 mm.

Nova Octavia Combi je takođe dugačka 4689 mm (što je 22 mm duže od prethodnika), široka 1829 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2686 mm.

Ovde treba pomenuti da putnici na zadnjim sedištima imaju 78 mm više mesta za kolena, kao i da zapremina prtljažnika u standardnoj konfiguraciji iznosi 600 litara (kod karavana 640 litara).

Kupci će inače moći da dobiju točkove i do 19 inča.

U saopštenju se navodi i da je koeficijent otpora vazduha smanjen na 0.24 odnosno 0.26 kod karavan verzije.

 

Za unutrašnjost su predviđeni i kvalitetniji materijali, infotainment sistem sa 10-inčnim ekranom osetljivim na dodir, digitalna instrument tabla od 10.25 inča, el. parkirna kočnica, head-up displej i trozonski klima uređaj (sve u zavisnosti od izabrane verzije i paketa opreme).

 

Sem toga, kao opcija će se nuditi i matrix full-LED prednja svetla, a pozadi full-LED svetla.

Što se motora tiče, kod benzinaca imamo trocilindrični 1.0 TSI sa 110KS, četvorocilindrični 1.5 TSI sa 150KS kao i 2.0 TSI sa 190KS. U zavisnosti od motora, ugrađivaće se 6-stepeni manuelni i 7-stepeni DSG menjači, a 2.0 TSI motor dolazi i u paru sa pogonom na sva četiri točka.

Treba napomenuti da će 1.0 TSI i 1.5 TSI motori biti dostupni u mild-hybrid verziji (sa 48V sistemom), i to samo u kombinaciji sa 7-stepenim DSG menjačem.

U ponudi dizelaša je 2.0 TDI Evo sa 115KS, 150KS i 200KS, pri čemu će dve snažnije verzije moći da se dobiju i sa pogonom na sva četiri točka.

Najavljena je plug-in hybrid Octavia iV, sa kombinacijom 1.4 TSI benzinca i elektromotora (sa ukupno 204KS odnosno 245KS u snažnijoj verziji), u paru sa 6-stepenim DSG menjačem i sa autonomijom do 55 km u elektro modu.

 

Tu je i Octavia G-TEC (sa pogonom na CNG), koju pokreće 1.5 TSI motor sa 130KS, u kombinaciji sa 6-stepenim manuelnim ili 7-stepenim DSG menjačem. Octavia G-TEC ima rezervoar za benzin zapremine 9 litara i tri CNG rezervoara sa ukupnim kapacitetom od 17.7 kg.

Na kraju, nova Octavia će se opciono nuditi i sa sportskim oslanjanjem (klirens je ovde niži za 15 mm) kao i sa Rough Road paketom (klirens povišen za 15 mm). U ponudi će se naći i Dynamic Chassis Control (DCC) koji automatski podešava oslanjanje u zavisnosti od izabranog režima vožnje.

Ivan Mitić – Autoblog.rs

Galerija slika

Članci iz iste kategorije