Kia XCeed – Urbani krosover stigao i u Beograd

21. новембар, 2019. #

Kia XCeed: urbani krosover koji kombinuje praktičnost sportskog terenca sa upravljivošću i opremljenošću hečbeka

 

SUV kabina i prostranost u kompaktnijem obliku

Kia XCeed je novi urbani krosover iz Kije koji kombinuje praktičnost sportskog terenca sa sportskim karakterom i upravljivošću hečbeka. Novi krosover, koji je sportska alternativa tradicionalnim sportskim terencima, nudi uporediv nivo prostranosti namenjene putnicima i prtljagu.

Kia XCeed svojom upravljivošću, udobnošću i predvidljivom vožnjom zabavlja vozače, dok istovremeno zbog višeg položaja sedenja omogućava bolji pregled događanja na putu od običnih hečbek modela.

 

Jedan od tehnološki najnaprednijih modela u segmentu

XCeedova napredna bezbednost, povezivost i infotainment čine ga jednim od tehnološki najnaprednijih  predstavnika u segmentu krosovera. Novi model iz porodice Ceed donosi snažne turbo motore koji se mogu pohvaliti svojom efikasnošću.

 

Emilio Herera, izvršni direktor Kia Motors Europe, rekao je: „Kia XCeed namenjen je rastućem segmentu vozila koja nude više emocija i dinamičnosti od sportskih terenaca, kako po pitanju izgleda vozila tako i po pitanju načina vožnje. Ujedno se te stranke ne žele odreći praktičnosti koju pružaju veća vozila. Naš novi krosover sa prepoznatljivim i modernim dizajnom, upakovanim oko prostrane, svestrane karoserije zadovoljava te potrebe. Kia XCeed, koji spaja najbolje iz sveta hečbekova i sportskih terenaca, evropskim kupcima nudi nešto osvežavajuće i drugačije.

 

Herera je još dodao: „Ovaj najnoviji adut iz Kijine ponude vozi porodicu Ceed u novom, odvažnom smeru koji pokazuje opseg Kijine mašte i ambicija u segmentu kompaktnih porodičnih vozila. C-segment drugi je po veličini segment na evropskom tržištu automobila koji će zahvaljujući širenju ponude varijanti karoserije dobiti na značaju u dolazećim godinama. Ceedova bogatija ponuda sada kupcima nudi više izbora od bilo kog konkurenta u ovom segmentu.

 

Proizvodnja urbanog krosovera Kia XCeed odvija se u Kijinoj evropskoj fabrici u slovačkom gradu Žilina, gde proizvode i petovratni Ceed, karavan verziju Ceed Sportswagon i „shooting brake“ ProCeed. Prodaja najnovijeg člana porodice Ceed u Evropi krenula je ove jeseni, a kao i ostale Kije i XCeed kupcima će standardno pružati Kijinu revolucionarnu 7-godišnju garanciju koja važi do 150.000 pređenih kilometara (prve tri godine bez ograničenja kilometraže).

 

Dizajn

Sportska, urbana alternativa tradicionalnim sportskim terencima

Stilski, izražajan i savremenog dizajna, novi Kia XCeed predstavlja sportsku alternativu tradicionalnim sportskim terencima. Kia XCeed, proizvod Kijinog evropskog dizajnerskog centra u Frankfurtu, nastao je pod vodstvom Gregorija Gijoma, potpredsednika dizajna u Kia Motors Europe.

 

Kada smo započeli sa dizajnom cele game modela Ceed nismo imali nikakvu ideju o dizajnu krosovera”, objašnjava Gijom. „Ali kada smo završili sa dizajnom ostalih varijanti modela došli smo do oblika karoserije koji bi mogao utelovljavati emocije i sportski duh ProCeeda, a ujedno ponuditi i nešto novo. Urbani krosover činio se kao idealan predstavnik ovih vrednosti.

 

Novi Kia XCeed je rafiniraniji i dinamičniji od konkurencije, a osim toga nudi i nešto drugačije od ostalih modela iz porodice Ceed. Jedini deo karoserije, koji je preuzet od petovratnog hečbeka su prednja vrata.

 

Iz profila je primetan relativno dug poklopac motora koji se proteže do A-stuba iza prednjih točkova, što daje vozilu sportsku, prema nazad zategnutu siluetu. Dok je međuosovinski razmak jednak kao kod svih varijanti Ceeda (2.650 mm), prednji i zadnji prepust XCeeda su duži u odnosu na hečbek – napred za 25 mm (905 mm), a pozadi za 60 mm (840 mm).

 

Ravna linija zadnjeg kraja, kao da se radi o fastbeku i ivica prtljažnih vrata postavljena 60 mm više nego kod hečbek varijante naglašavaju dinamičan oblik zadnjeg kraja krosovera. Kia XCeed može biti opremljen 16- ili 18-inčnim aluminijumskim naplacima, sa pneumaticima dimenzija 205/60 R16 ili 235/45 R18.

 

Prednji i zadnji kraj vozila predstavljaju i udaljavanje od ‘lica’ porodice Ceed, čime se Kia XCeed razlikuje od svojih rođaka. Širinom od 1.826 mm (26 mm širi od 5-vratnog Ceeda), krosover predstavlja lice sa više samopouzdanja, sa izrazitijom maskom i većim otvorom za protok vazduha. Svetla su novodizajnirana, sa Ceedovim karakterističnim LED svetlima u obliku kocki leda, nad kojima je pokazivač pravca koji se proteže preko blatobrana.

 

Pozadi preovladavaju prepoznatljiva tanka high-tech LED svetla, koja iz nekih uglova izgledaju kao da se protežu do ramena. Izrazito zaobljene linije, koje se protežu vodoravno po vratima prtljažnika i zadnjem odbojniku daju vozilu širi, stabilniji stav.

 

Oblik karoserije i visina vozila predstavljaju jednako robustan izgled koji privlači kupce ostalih sportskih terenaca iz Kijine ponude. XCeedova udaljenost od tla iznosi 172 mm (sa 16-inčnim naplacima) i 184 mm (sa 18-inčnim naplacima), što je do 44 mm više u odnosu na 5-vratni Ceed. Obimni blatobrani, bočne obloge i krovni nosači srebrne boje vizuelno stvaraju čvršći SUV izgled, a taj osećaj dodatno upotpunjuju metalne lajsne na zadnjem odbojniku.

 

Novi model kupcima će pružati izbor među 12 boja karoserije, a nova jarko žuta boja (Quantum Yellow) namenjena je isključivo XCeedu i neće biti na raspolaganju kod ostalih varijanti Ceeda.

 

Unutrašnjost preuzima izgled kabine od ostalih Ceedova, sa središnjom konzolom blago okrenutom prema vozaču. Sa nižim položajem bokova nego kod višeg Sportagea i višom udaljenošću od tla u poređenju sa 5-vratnom varijantom, Kia XCeed nudi vozačima sportski položaj sedenja, što im omogućava bolji pregled puta ispred sebe (vidi poglavlje ‘Prostranost za više detalja).

 

‘Plutajući’ ekran na dodir sa infotainment sistemom odskače na centralnoj tabli, dok niže postavljena instrument tabla nudi puno tačskrin prekidača, tastera i brojača namenjenih upravljanju jačinom muzike, grejanja i hlađenja. Vrlo ergonomski prekidači napravljeni su kako bi vozačima omogućavali brzu promenu ambijenta u kabini bez skretanja pogleda sa puta duže nego što je to potrebno.

 

Unutrašnjost je obrađena savremenim, na dodir mekšim materijalima, sa armaturnom tablom od satena koja donosi prefinjen ambijent. Kupci kod presvlaka mogu birati između tekstila i veštačke ili prave kože.

 

Kia XCeed dobio je novi žuti paket unutrašnjosti, sa crnim presvlakama, koji je prava suprotnost jarko žutim šavovima na vratima, sedištima i sjajnim crnim i žutim umecima po celoj kabini.

 

Prostranost

Kabina i prtljažni prostor sportskog terenca u sportskoj, kompaktnijoj karoseriji

Kia XCeed dizajniran je sa ciljem pružanja prostora u kabini i prtljažniku kakve viđamo u sportskim terencima – u više sportskom stilu, ali sa kompaktnijim dizajnom. Pozicioniran između 5-vratnog Ceeda i Sportagea, XCeed još uvek pruža sličnu prostranost u unutrašnjosti i prtljažniku kao najprodavaniji sportski terenci u Evropi.

 

Emilio Herera, izvršni direktor Kia Motors Europe, izjavio je: „Sportski dizajn i ponašanje novog krosovera Kia XCeed čine ga privlačnijim od većine sportskih terenaca. To pruža bez odricanja svestranosti, jer svojom inteligentnom konstrukcijom daje impresivno velik prostor u putničkoj kabini i prtljažniku.

 

Dužinom od 4.395 mm Kia XCeed je 85 milimetara duži od 5-vratnog Ceeda i 90 milimetara kraći od Sportagea. Njegova maksimalna visina krova je 1.495 mm, što znači da je 48 mm viši od Ceeda i 155 mm niži od Sportagea, što vozačima omogućava niži centar gravitacije od višeg rođaka i nešto viši položaj od običnog Ceeda.

 

Kia XCeed, napravljen na osnovi Ceeda, kao jednog od najprostranijih vozila u kompaktnom segmentu, nudi puno prostora u unutrašnjosti za putnike koji sede napred i pozadi. Sa položajem bokova koji su na svakom sedištu postavljeni 44 mm više nego kod Ceeda nudi lakše ulaženje i izlaženje iz vozila. Staklene površine u obliku polumeseca i fastbek krovna linija omogućavaju onima koji sede pozadi svetao, prozračan ambijent i više prostora u predelu glave od konkurencije.

 

Duži zadnji prepust XCeeda zaslužan je za duži prtljažnik, čija zapremina iznosi 426 litara (VDA), što je 31 litar više nego kod Ceeda i tek malo manje nego kod najprodavanijeg kompaktnog sportskog terenca u Evropi. Sa položenim zadnjim sedištima zapremina naraste na 1.378 litara. Svestranost omogućavaju deljiva klupa (u razmeri 40:20:40), električno otvaranje/zatvaranje prtljažnika, dvostruko dno u prtljažniku koje se može odstraniti i tako ponuditi još više prostora ili omogućava skrivenu pregradu u prtljažniku.

 

 

 

Tehnologija

Bezbednost, povezivost i infotainment – XCeed je jedan od tehnološki najnaprednijih modela u svom segmentu

XCeedov izbor naprednih tehnologija sa područja bezbednosti, povezivosti i infotainmenta čine ga jednim od tehnološki najopremljenijih predstavnika u svom segmentu. Raspoloživa pomagala stvorena su kako bi nudila bezbedniju i manje stresnu vožnju i pružali lagodnije upravljanje.

 

Kia XCeed jedan je od prvih modela u Evropi koji nudi Kijin inovativni telematski sistem UVO Connect, koji će odvesti vožnju u digitalnu eru. UVO Connect povezuje vozača sa svetom oko njega pružanjem važnih informacija preko tačskrin ekrana u kabini i vozačevog pametnog telefona. Telematika donosi usluge uživo (Kia Live) na opcionom 10,25-inčnom TFT LCD širokom ekranu, sistem koristi svoju eSIM karticu za prenos i osvežavanje podataka uživo tokom vožnje. To uključuje saobraćajne informacije uživo, vremensku prognozu, zanimljiva mesta (POI), kao i detalje o parkiranju na ulici i na uređenim parkiralištima (uključujući i cenu, lokaciju i raspoloživost). Drugi deo sistema UVO Connect su dijagnostički podaci o vozilu i predviđenim vožnjama, što vozačima omogućava slanje rute vozilu pre početka putovanja i omogućava proveravanje lokacije vozila u svakom trenutku.

 

Opcioni navigacioni sistem sa 10,25-inčnim ekranom na dodir standardno donosi Bluetooth povezivost za više uređaja – putnicima omogućava povezivanje dva mobilna uređaja istovremeno – kao i upotrebu platformi Apple CarPlay i Android Auto. Napredni deljivi ekran korisnicima omogućava istovremeno upravljanje ili praćenje brojnih funkcija vozila, prilagođavanje ekrana za tri aplikacije i još nekoliko funkcija. To vozaču omogućava prikazivanje celog ekrana (npr. navigacija) ili kombinaciju istovremenog prikazivanja različitih elemenata. To znači da vozač može pratiti uputstva za navigaciju, dok saputnici mogu birati muziku ili proveriti vremensku prognozu. U zavisnosti od opreme na raspolaganju je i audio sistem sa ekranom na dodir od 8,0 inča koji pruža funkcije kao npr. Android Auto, Apple CarPlay ili infotainment.

 

Ostale opcione tehnologije, namenjene unapređenju udobnosti i uživanju u vožnji su npr. JBL Premium zvučni sistem sa tehnologijom Clari-Fi, dvozonski klima uređaj, grejana i složiva bočna ogledala, grejan upravljački obruč, grejano vetrobransko staklo, grejanje i hlađenje prednjih sedišta i grejanje zadnjih sedišta.

 

Kia XCeed će dobiti i još jednu novost kao prvi Kia model – potpuno digitalnu 12,3-inčnu instrument tablu Supervision, namenjenu što jasnijem prikazivanju informacija. Sa ekranom visoke rezolucije (1920×720 piksela) digitalni instrumenti zamenjuju tradicionalni merač brzine i brojčanik pređenih kilometara koji su deo postojeće ponude Kije. Ekran bez okvira prikazuje izoštrene digitalne brojke koje se tiču vozila i motora. Multifunkcionalni ekran između brojki prikazuje navigaciona uputstva (krivina za krivinom), audio informacije, telefonske pozive i kontakte, kao i detaljnije informacije na putu, a i dijagnostička upozorenja i pop-up obaveštenja koja se odnose na različite sigurnosne i pomoćne tehnologije. Nova 12,3-inčna instrument tabla Supervision je na raspolaganju kao opcija kod novog vozila Kia XCeed, u zavisnosti od tržišta i opreme vozila. Zameniće analogne brojčanike i 3,8-inčni mono-LCD ili 4,2-inčni kolor TFT LCD ekran koji će još uvek biti raspoloživi kod nekih oprema.

 

Kia XCeed nudi puno aktivnih asistencijskih i sigurnosnih tehnologija. To su između ostalog radarski tempomat sa funkcijom stani/kreni, upozorenje na vozila u mrtvom uglu, sistem za sprečavanje sudara sa prepoznavanjem vozila i pešaka, napredna funkcija informisanja o ograničenju brzine, pomoć kod parkiranja, sistem za održavanje vozila u voznoj traci i sistem za automatsko podešavanje dugih svetala. XCeedov sistem za upozorenje na pad koncentracije, vozačima savetuje da naprave pauzu kada sistem prepozna znakove umora. Na raspolaganju je i sistem za održavanje u voznoj traci (LFA) – Kijina tehnologija 2. stepena autonomne vožnje koja kontroliše ubrzanje, kočenje i upravljanje. LFA sistem može pratiti vozila i oznake na putu kako bi održao vozilo na sredini vozne trake i bezbednu

udaljenost od vozila ispred.

 

 

Kao i sve Kije koje se prodaju u Evropi i novi krosover standardno je opremljen pomoćnim sistemom stabilnosti (VSM). Isti u saradnji sa sistemom stabilnosti (ESC) u slučaju prepoznavanja gubitka trakcije dodatno se brine za stabilnost vozila kod kočenja i kod vožnje u krivini.

 

Upravljivost

Sportska upravljivost i udobna vožnja

Cilj Kijine evropske razvojne ekipe bio je unaprediti oslanjanje i upravljivost novog XCeeda kako bi pružao zrelu vožnju i predvidljivu upravljivost u svim uslovima vožnje. Novo vozilo su tokom razvojnog procesa podvrgnuli različitim voznim površinama više nego ijedan drugi Kia model koji je razvijen u Evropi.

 

Prototipove su testirali u svim vremenskim okolnostima, na alpskim prevojima i auto-putevima, u živahnim gradskim središtima i uskim seoskim putevima. Nakon testiranja obavljenih u Nemačkoj, Španiji,  Švedskoj, Velikoj Britaniji i nekim drugim zemljama, novi Kijin krosover je pravi Evropljanin.

 

Novi Kia XCeed vozačima će pružati jedinstven karakter po pitanju vožnje i upravljivosti, sa oslanjanjem i njegovim sastavnim delovima koje nećemo naći kod nijedne druge varijante Ceeda. Uprkos tome da je niži od tipičnih porodičnih sportskih terenaca XCeed će biti zabavniji u vožnji, zahvaljujući drugačijem oslanjanju, kompaktnijim spoljnim dimenzijama, nižem centru gravitacije i nižoj masi vozila.

 

Kia XCeed, koji je jedinstven u Ceedovoj ponudi, dobio je nove hidraulične amortizere koji su standardni na prednjoj osovini kod svih oprema i motora. Ventili i opruge, koji plivaju u ulju hidrauličnih amortizera, pružaju optimalnu vožnju preko udarnih rupa. Automobil je napravljen kako bi sa uglađenim i progresivnim odzivom upijao i veće udarne rupe, čime se sprečava poskakivanje karoserije, kada se oslanjanje odazove nakon brzog stiskanja. Takođe doprinosi boljoj upravljivosti i poboljšanju kontrole karoserije, a ujedno i smanjuje buku oslanjanja preko neravnina.

 

Hardware novog nezavisnog oslanjanja je osim novih hidrauličnih amortizera identičan onom kod ostale tri varijante Ceeda – 5-vratnog Ceeda, shooting brakea ProCeed i karavanskog Ceed Sportswagona. Višom udaljenošću od tla do 44 mm od Ceeda (zavisno od dimenzija naplataka) Kijini inženjeri su upotrebili mekše prednje (7%) i zadnje (4%) opruge – zavisno od mase motora iznad prednje osovine. To pruža veću udobnost i stabilnost u svim uslovima vožnje. Udobnost je unapređena i novim dinamičnim amortizerom za zadnji most oslanjanja, što dodatno snižava buku i strukturne vibracije.

 

Hardware upravljača ostaje nepromenjen u odnosu na Ceed, iako je elektronska upravljačka jedinica (ECU), koja upravlja motorom servo upravljača drugačije podešena zbog pružanja bržeg početnog odziva na vozačeve inpute. Rezultat toga je da vozači mogu imati jednako brz odziv i uporedivo naginjanje karoserije kao kod standardnog 5-vratnog Ceeda. Količina asistencije motora servo upravljača ojačana je kako bi pružala lakše upravljanje i smanjila umor vozača na dužim putovanjima i pri nižim brzinama.

 

Obuven u 16- ili 18-inčne aluminijumske naplatke sa Michelinovim (16-inčnim) ili Continental SportContact 5 (18-inčnim) pneumaticima, Kia XCeed vozačima nudi visok stepen prianjanja, kao i zabavnu i progresivnu upravljivost.

 

Kijin sistem izbora načina vožnje (DMS) vozačima omogućava prilagođavanje tvrdoće upravljača, odziva pedale za gas, a kod modela sa dvostrukim kvačilom i podešavanje brzine. Izborom načina ‘Sport’ vozači suptilno poboljšavaju vreme odziva i prilagođavaju upravljivost kako bi ponudili dodatnu težinu i odlučnije odgovorili na vozačeve inpute. Način ‘Normal’ vozačima omogućava maksimalno iskorišćavanje goriva i pruža opuštajuću vožnju.

 

Motori

Pokreću ga motori sa turbo punjačem – uskoro i plug-in hibrid

Kia XCeed pokreću živahni turbo motori koji kupcima nude dosta izbora koji će zadovoljiti različite želje i potrebe vozača.

 

Raspoloživa su tri turbo motora (T-GDi). Trocilindarski 1.0 T-GDi proizvodi 120 KS i 172 Nm obrtnog momenta, dok četvorocilindarski 1.4 T-GDi proizvodi 140 KS i ima obrtni moment od 242 Nm. Najsnažniji motor u XCeedovoj ponudi je 1,6-litarski T-GDi motor koji inače možemo naći samo u varijanti Ceed GT i ProCeed GT. Sa maksimalnom snagom od 204 KS i obrtnim momentom od 265 Nm ovaj mišićavi 1.6 T-GDi odlično se slaže sa performansama vozila u različitim uslovima vožnje. 1.6 T-GDi omogućava XCeedu ubrzanje od 0 do 100 km/h u 7,5 sekundi, ako je uparen sa 7-stepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom, odnosno 7,7 sekundi kod 6-stepenog ručnog menjača.

 

Kia XCeed je raspoloživ i sa dva motora Smartstream. Radi se o najčistijem dizel motoru koji je Kia ikada napravila, a ujedno je i najštedljiviji u ponudi ovog modela. 1,6-litarski motor Smartstream nudiće se u dve varijante – sa 115 KS i 136 KS. U zavisnosti od dimenzija naplataka i specifikacija emisije CO2 kod motora sa 115 KS iznose 109 g/km* (kombinovani ciklus) odn. 112 g/km* (komb.) kod snažnijeg motora.

 

Sa izuzetkom 1.0 T-GDI svi motori mogu snagu prenositi na prednji par točkova preko 6-stepenog ručnog ili 7-stepenog automatskog menjača sa dvostrukim kvačilom. 1.0 motor dolazi samo sa 6-stepenim ručnim menjačem. Sistem start/stop (ISG) je deo standardne opreme kod svih varijanti opreme i motora.

 

Hibridni pogon sa nižim emisijama, koji će kod Kia XCeeda biti na raspolaganju početkom 2020. kombinuje litijum-polimerski baterijski sklop kapaciteta 8,9 kWh, električni motor snage 44,5 kW i efikasni 1,6-litarski četvorocilindrični ‘Kappa’ GDI benzinski motor. Pogon u kombinaciji sa 6-stepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom (6DCT) ima maksimalnu snagu 141 KS i obrtni moment od 265 Nm, koje prenosi do prednjeg para točkova. Kia XCeed Plug-in Hybrid će po predviđanjima omogućavati oko 60 kilometara vožnje isključivo na struju (zavisno od dimenzija pneumatika). To će vozačima biti dovoljno za obavljanje većine dnevnih vožnji i savladavanje kratkih relacija isključivo na struju. Emisije CO2 za model Kia XCeed Plug-in Hybrid biće objavljene naknadno (pre početka prodaje) kada bude završen proces izrade homologacije.

 

Proizvodnja i prodaja

Proizveden u Evropi, za Evropu

Proizvodnja novog Kia XCeeda izvodi se u Kijinoj fabrici u Slovačkoj, gde već proizvode 3 varijante Ceeda (hečbek Ceed, Ceed Sportswagon i shooting brake ProCeed). Model, namenjen isključivo Evropi, besplatno nudi fabričku 7-godišnju garanciju (do 150.000 km – prve 3 godine bez ograničenja kilometraže).

 

 

KIA XCEED – TEHNIČKI PODACI

Karoserija i šasija

5-vratni, urbani krosover sa 5 sedišta, sa čeličnom konstrukcijom karoserije. Na raspolaganju su benzinski i dizel motori, sa tri ili četiri cilindra koji prenose snagu na prednji par točkova preko 6-stepenog ručnog ili 7-stepenog automatskog menjača sa dvostrukim kvačilom.

 

Motori

Benzinski

1,0-litarski / 120 KS T-GDi

Tip                               3 cilindra, turbo punjač

Zapremina                   1,0-litarski, 998 cc

Prečnik i hod               71,0 x 84,0 mm

Odnos kompresije       10,0:1

Najveća snaga            120 KS pri 6.000 o/min

Najveći obrtni moment           172 Nm između 1.500-4.000 o/min

Broj ventila                  12 (4 po cilindru)

Sistem za dovod goriva Direktno ubrizgavanje

Emisioni razred           Euro 6d TEMP

 

1,4-litarski / 140 KS T-GDi

Tip                               4 cilindra, u liniji, turbo punjač

Zapremina                   1,4-litarski, 1.353 cc

Prečnik i hod               71,6 x 84,0 mm

Odnos kompresije       10,0:1

Najveća snaga            140 KS pri 6.000 o/min

Najveći obrtni moment           242 Nm između 1.500-3.200 o/min

Broj ventila                  16 (4 po cilindru)

Sistem za dovod goriva Direktno ubrizgavanje

Emisioni razred           Euro 6d TEMP

 

1,6-litarski / 204 KS T-GDi

Tip                               4 cilindra, u liniji, turbo punjač

Zapremina                   1,6-litarski, 1.591 cc

Prečnik i hod               77,0 x 85,44 mm

Odnos kompresije       10,0:1

Najveća snaga            204 KS pri 5.500 o/min

Najveći obrtni moment           265 Nm između 1.500-4.500 o/min

Broj ventila                  16 (4 po cilindru)

Sistem za dovod goriva Direktno ubrizgavanje

Emisioni razred           Euro 6d TEMP

 

Dizel

1,6-litarski / 115 KS Smartstream CRDi (low power)

Tip                               4 cilindra, u liniji, turbo punjač

Zapremina                   1,6-litrarski, 1.598 cc

Prečnik i hod               77.0 x 85.8 mm

Odnos kompresije       15.9:1

Najveća snaga            115 KS pri 4.000 o/min

Najveći obrtni moment           280 Nm između 1.500-2.750 o/min (6MT)

300 Nm između 1.500-2.500 o/min (7DCT)

Broj ventila                  16 (4 po cilindru)

Sistem za dovod goriva Direktno ubrizgavanje (Common Rail)

Emisioni razred           Euro 6d TEMP

 

1,6-litarski / 136 KS Smartstream CRDi (high power)

Tip                               4 cilindra, u liniji, turbo punjač

Zapremina                   1,6-litarski, 1.598 cc

Prečnik i hod               77,0 x 85,8 mm

Odnos kompresije       15,9:1

Najveća snaga            136 KS pri 4.000 o/min

Najveći obrtni moment           280 Nm između 1.500-3.000 o/min (6MT)

320 Nm između 2.000-2.250 o/min (7DCT)

Broj ventila                  16 (4 po cilindru)

Sistem za dovod goriva Direktno ubrizgavanje (Common Rail)

Emisioni razred           Euro 6d TEMP

 

 

Oslanjanje i amortizeri

Napred                            Nezavisno MacPherson oslanjanje sa gasnim amortizerima i stabilizatorom

Pozadi                             Nezavisni MacPherson multi-link sa gasnim amortizerima i stabilizatorom

Upravljanje

Tip                               Servo upravljač (MDPS), postavljen na zupčanoj letvi

Odnos kompresije       12,7:1

Broj obrtaja                2,44 (od jedne do druge krajnje tačke zaključavanja)

Min. prečnik okretanja (m) 5,3 m

 

Kočnice

Napred                        305 x 25 mm ventilirajući diskovi (standardno)

320 x 28 mm ventilirajući diskovi (1.6 T-GDi)

Pozadi                         272 x 10 mm tvrdi diskovi*

*sa ručnom kočnicom; 284 x 10 tvrdi diskovi za varijante sa elektronskom parking kočnicom

 

Naplaci i pneumatici

Standardno                 Aluminijumski 16-inčni, pneumatici 205/60 R16

Opcija                          Aluminijumski 18-inčni, pneumatici 235/45 R18

Rezervni točak           Set za krpljenje probušenog pneumatika

 

Dimenzije (mm)

Spoljašnjost

Dužina                         4.395

Širina                           1.826*

Visina                          1.483/1.495**

Međuos. razmak         2.650

Prepust (napred/pozadi)         905 / 840

Udaljenost od tla         174/184**

*bez bočnih ogledala

**sa 16-/18-inčnim naplacima

 

Unutrašnjost

  1. red red

Prostor za glave          987                  953

Prostor za noge          1.073               883

Prostor za ramena      1.428               1.406

 

Zapremina prtljažnika (litara, VDA)

Iza 2. reda       426

Iza 1. reda       1.378

 

Masa (kg)

Benzinski motor

1.0 T-GDi        1.4 T-GDi        1.6 T-GDi

MT                   MT       7DCT  MT       7DCT

Masa vozila                 1.257               1.270   1.300   1.315   1.342

Najveća dozv. masa   1.820               1.840   1.860   1.860   1.880

Vuča (sa kočnicom)      1.200               1.410   1.410   1.410   1.410

Vuča (bez kočnice)       600                  600      600      600      600

Masa na kugli kuke     75                    75        75        75        75

Nosivost krova            80                    80        80        80        80

 

Dizel motor

1.6 CRDi (lo)   1.6 CRDi (hi)

MT       7DCT  MT       7DCT

Masa vozila                 1.340   1.365   1.340   1.365

Najveća dozv. masa   1.900   1.920   1.900   1.920

Vuča (sa kočnicom)      1.500   1.500   1.500   1.500

Vuča (bez kočnice)       650      650      650      650

Masa na kugli kuke     75        75        75        75

Nosivost krova            80        80        80        80

 

Performanse

Benzinski motor

1.0 T-GDi        1.4 T-GDi        1.6 T-GDi

MT                   MT       7DCT  MT       7DCT

Najveća brzina (km/h)    186                  200      200      220      220

0 do 100 km/h (sek)    11,3                 9,4       9,5       7,7       7,5

 

Dizel motor

1.6 CRDi (low) 1.6 CRDi (high)

MT       7DCT  MT       7DCT

Najveća brzina (km/h)    190      190      196      198

0 do 100 km/h (sek)    11,4     11,1     10,6     10,1

 

Potrošnja goriva i emisije

Benzinski motor

1.0 T-GDi        1.4 T-GDi                                1.6 T-GDi

MT                   MT                   7DCT              MT                   7DCT

Potrošnja goriva          5,4 ~ 5,7          6,0 ~ 6,2          5,7 ~ 5,9          6,7 ~ 6,9          6,2 ~ 6,5

(komb., l/100km)*

 

Emisije CO2                124 ~ 130        137 ~ 142        130 ~ 135        153 ~ 158        143 ~ 148 (komb., g/km)*

 

Dizel motor

1.6 CRDi (low)                        1.6 CRDi (high)

MT                   7DCT              MT                   7DCT

Potrošnja goriva          4,1 ~ 4,3          4,4 ~ 4,6          4,3 ~ 4,4          4,4 ~ 4,6

(komb., l/100km)*

 

Emisije CO2                109 ~ 114        115 ~ 120        112 ~ 117        117 ~ 122

(komb., g/km)*

 

* Svi podaci o emisijama CO2 i potrošnji goriva dobijeni su po novom evropskom voznom ciklusu NEDC 2.0 (New European Driving Cycle), koji se temelje na svetski usklađenom ispitnom postupku za laka vozila (WLTP – World-harmonised Light Test Vehicle Procedure) i pretvoreni su u NEDC.

 

pr. Milan Derbogosijan

 

 

Galerija slika

Članci iz iste kategorije