Nissan Micra 1.0 i Zastava 1300 – Dva u jedan

2. октобар, 2019. #

Često upotrebljavan izraz „dva u jedan“, pozajmićemo u ovoj našoj priči o dva automobila na jednom putu. Krenuli smo iz Beograda, za volanom nove NISAN MIKRE a bili smo u selu VELIKA SUGUBINA ( iznad Kragujevca ) i videli staru ZASTAVU 1300.

Stare je dobro poštovati i uvek s pažnjom pratiti njihov govor, a mi, uz dužno uvažavanje prema minulim vremenima ipak moramo početi o mladima, a to je u ovom izdanju naših auto prikaza, nova NISAN MIKRA, vozilo  sa turbo benzinskim agregatom od 1000 kubika, sa TRI CILINDRA i sa 117 KS. Jedan vrlo zanimljiv primerak iz „štale“ uglednog HIT AUTA.

Za osnovne informacije o našem novom prijatelju, NISANU MIKRI, obratili smo se mladom NIKOLI MIJATOVIĆU, čoveku koji na Starom sajmištu broj 29, u HIT AUTU, stoji na raspolaganju svima koji preferiraju brend NISAN, mladiću koji s puno strpljenja, takta i naravno obučenosti govori o izloženim modelima ..

„Ovo je jedan vrlo zanimljiv primerak. Najmanji je i najslabiji u našem salonu, pored mnogo popularnijih kao što su DJUK, KAŠKAJ, IKS TREJL, ali, čini se da pravi poznavaoci automobila veoma znaju šta nudi mala MIKRA. To je auto koji je privlačan i zbog CENE i zbog tehničkih karakteristika. Imamo ga u ponudi sa atmosferskim i turbo TROCILINDARSKIM agregatima a rekao bih da je podjednako dobar i za GRAD i za DUŽA PUTOVANJA. Zaista ga preporučujem i svi koji žele mogu se prijaviti za TEST VOŽNJE… moj broj telefona je 064 880. 90. 52“

NISAN MIKRU smo kako rekosmo preuzeli u Beogradu. Cena modela koji nam je bio na probnoj vožnji je 13.355 eura ( osnovna cena je svakako niža ), a to je cena za model sa puno opreme, sa malim  monitorom i ozbiljnom navigacijom, sa trocilandarskim agregatom koji nudi velikih 117 KS, a težak je samo 1100 kg. Ubrzava baš hitro, do STOTKE za 9.9 sekundi, udoban je, ima upravljač koji se podešava, menajč sa 6 brzina i ono što nam se posebno dopalo su GUME – „BRIDŽSTON“, nisko profilne sa dimenzijom 205/45/17.
MIKRA dobro koči, bez obzira što su pozadi DOBOŠI a mi smo se baš u vezi s kočnicama setili da je u starim vremenima svaki  „fića“ i obični i trkački, imao na svakom točku DOBOŠ – a kočio je sasvim SIGURNO. Mnogi se pitaju zašto se i dan danas na automobilima niže klase koriste KOČIONI DOBOŠI….a odgovor je vrlo jednostavan, SASVIM SU POUZDANI A I JEFTINIJI od ugradnje DISKOVA i kočionih čeljusti.

Uputili smo se u našoj MIKRI prema KRAGUJEVCU, izašli smo na auto put i pojurili prema MLADENOVCU, kako bi brže i sigurnije stigli do nastavka našeg izleta, a i da probamo kako MIKRA ubrzava, koči, leži itd. ….na dobrom i širokom asfaltu. Sa gradskog ograničenja od 50km/h….došli smo do auto-puta i do propisanog maksimuma od 130km/h. Već na spustu prema BUBANJ POTOKU uverili smo se da MIKRA dobro leži i da njene mere ( dužina 3999, širina 1743, visina 1439 ) potpuno opravdavaju konstruktorsko rešenje o BEZBEDNOSTI. Naša MIKRA …na naše odobravanje – IMA REZERVNI TOČAK na dnu prtljažnika. Manjih je dimenzija, ali, važno je da je to točak i da nije reč o SETU ZA PROBUŠENU GUMU, koji danas imaju svi PAPRENO SKUPI SNAGATORI SA ČETIRI GUME.

Put preko MLADENOVCA i TOPOLE je dobar, ima delova gde se kolovoz popravlja i gde je ovih dana potrebno voziti sporije i opreznije, medjutim, baš nam je prijao pogled na okoliš, na ŠUMADIJU i na nekolicinu prodavaca tek ubranog groždja. Nudili su belo i  crno groždje po 80 i 100 dinara, jabuke za 50, pravi ajvar za 500, a bilo je i drugih proizvoda domaće radinosti. Zar ima nečeg lepšeg,….. putovati kroz našu SRBIJU, zaustaviti se po želji pored puta, popričati sa meštanima i uživati u fantastičnom septembru. Nadje se i neka kafanica, za malo kafe i jedan ratluk, čašu vode, a posle …opet dalje. Jeste, lep je MONTE KARLO, sjajna je NICA i vrlo privlačna PARMA, gde smo bili pre par meseci, ALI, …..kod KUĆE je najbolje….

Prošli smo kroz TOPOLU, i samo za kratko bacili pogled na nadgradnju fantastične vinarije PIK OPLENAC ( gde neverovatni Rus ANDREJ SIMIKIN pravi odlična vina i briljantni crveni i suvi MONARH – kupaža MERLOT i CABERNET SAUVIGNON ) , a potom niz nizbrdicu sa dosta neravnog asfalta polako počeli da se bližimo gradu koji je pored mnogih dobrih stvari poznat i po fabrici automobila ZASTAVA…Potrošnja goriva je iznosila 5.4 litra, na 100 km.

Krenuli smo MIKROM do VELIKE SUGUBINE, kod našeg prijatelja, starog reli šampiona BALKANA, danas 77. godišnjeg MOMIRA ARSIĆA, a  verujte, sasvim slučajno smo upoznali i njegovog komšiju, nekadašnjeg potpukovnika JNA, sa bivšom službom u PULI, DRAGIŠU DIMITRIJEVIĆA, vlasnika starog ali i dan danas držećeg TRISTAĆA – odnosno ZASTAVE 1300.

O ZASTAVI 1300  sigurno ste puno čuli, naravno mnogo više vremešniji, jer se TRISTAĆ proizvodio od 1961. do 1979. godine. Za tih 18 godina sklapanja, pred kupce je izašlo preko 200.000 tog nezaboravnog modela. TRISTAĆ je bio SLUŽBENO VOZILO MILICIJE, UPRAVE BEZBEDNOSTI JNA i TAKSIJA. U rukama veštih majstora, sportskog odeljenja fabrike ZASTAVA, u KRAGUJEVCU, TRISTAĆ je postajao pravi RELI MAJSTOR.
Godine 1970. jedan istinski gospodin, bolje reći jedna prava gospodska postava – šampion BRANKO BATA NADJ i njegov kolega sportski vozač, ali i poznati beogradski novinar BOLE BOŠKOVIĆ, bili su uspešni učesnici čuvenog auto maratona OKO EVROPE ( TOUR, d,EUROPE), dugačkog čak 15.000 kilometara. Pričao nam je naš dobri prijatelj i veliki šmeker BATA NADJ ( petostruki reli šampion i poznati lovac na Čukotki u SSSR ), jednom davno, da je taj TRISTAĆ imao menjač na podu kabine i da je bio kao stvoren za loše puteve i maratonske distance….

TRISTAĆA iz VELIKE SUGUBINE, nismo vozili, ali nam je sportski gradjen 72. godišnji DRAGIŠA DIMITRIJEVIĆ ispričao sve najlepše o svojoj ZASTAVI 1300. Usput, upoznali smo i njegovu suprugu, gospodju SONJU, koja već godinama priprema FENOMENALNU rakiju od šljive. Kažu da se dobar glas DALEKO ČUJE, a baš takva priča se protegla daleko od ovog sela – priča o SONJI i DRAGIŠI koji prave neverovatnu RAKIJU od ŠLJIVE, bez trunke šećera. Pošto smo u VELIKOJ SUGUBINI prenoćili, stekli smo pravo da probamo taj SRPSKI SPECIJALITET. Kakav je,…. ne nećemo ga preterano hvaliti….samo ćemo Vam prikazati njihov broj telefona  069 188. 09. 79… i reći RAKIJA JE VRH… a cena samo 4 evra. Kada smo gospodju SONJU upitali zašto je tako niska CENA i zašto ne povećaju proizvodnju, odgovorila je :

„Ne znamo kakva će biti sledeća godina. Za pravu rakiju se valja baš dobro potruditi, nas dvoje smo sami a godine stižu…. Nešto prodamo, ljudi ne znaju da cene kvalitet…. a mnogo toga i poklanjamo“

Bila je ovo još jedna priča, za Vas, koji volite automobile ali i zapise o našim ljudima i zanimljivim putovanjima. Smišljamo ih baš zato da budu čitanije i da nam svima ne dosade brojke i podaci o dimenzijama, zapreminama i snazi motornih vozila.

Galerija slika

Članci iz iste kategorije