Svet brzine ali i kulture, u Monaku, Francuskoj i Italiji…i crveni „ferari“

13. јул, 2019. #

Kažu ljudi da su putovanja prava stvar, bez obzira gde idete i čime stižete do izabranog odredišta. Mislimo da su takva shvatanja potpuno u redu i da upoznavanje novih krajeva, ljudi i običaja predstavlja nešto najbolje u našim životima. Još ako imate odgovarajućeg saputnika, onda je užitak potpun. Svakako, kao i na auto trkama i na putovanjima je neophodna SREĆA…..a mi smo je HVALA BOGU i ovoga puta imali.

Na prilično dalek put krenuli smo privatnim vozilom ….“renoom KLIO GT“, benzincem od 1,6 litra i 128 KS, starim punih 10 godina, ali vozilom koje je uredno održavano i koje je prevalilo zaista malo – samo 52.000 kilometara…

Još početkom godine rezervisali smo putem internet sajta AIR BNB jedan sjajan MODERAN apartman, na samoj Azurnoj obali, u božanstvenom KAP MARTENU, naslonjenom na MANTON i udaljenom tačno 7 km. od glamuroznog MONTE KARLA. Ako ste pomislili da smo imali mogućnosti za nešto što svakako nije jeftino….izvinite, pogrešili ste. Verovatno zbog blagovremene, januarske uplate, apartman NA PRVOM SPRATU ( i sa liftom ), sa dve prostorije i dva ležaja ( odgovara i za 4 osobe ), odlično sredjenim kupatilom, velikom terasom koja je samo 30 – 40 metara naspram plaže, internetom, ogromnim televizorom, sa milion uobičajenih stvari u kuhinji, sa modernim šporetom, mašinom za pranje sudova, mašinom za pranje veša, frižiderom…..i sa sopstvenom garažom……PLATILI SMO 62 evra po danu…..ZVUČI NEVEROVATNO, za FRANCUSKU, ali, ISTINA JE.

AUTO PUTEM OD BEOGRADA DO FRANCUSKE

Prva putarina, od Beograda prema Hrvatskoj plaćena je 370 dinara a prva kod naših komšija, koja nas je odvela sve do pred ZAGREB, iznosila je 19,3 evra. U Hrvatskoj smo ubrzo platili za još jednu putarinu, ali samo 1 evro.

Na ulasku u SLOVENIJU obaveza je kupovina VINJETE, a za 7 dana korišćenja njihovih puteva plaća se 15 evra. Cena benzina u SLOVENIJI je skoro identična kao i u SRBIJI 1,3 evra…a putevi toliko dobri, da je iskreno i najblaže rečeno, uživanje voziti i odabrati zaustavljanje na nekoj od više odličnih stanica za gorivo, i sve ostalo.

Uz potrošnju našeg „RANJOTIJA“ ( nazvanog po maestralnom reli asu i šampionu Francuske ŽANU RANJOTIJU, koji je bio i ostao eks vozač svih mogućih verzija RENOA ) od 6,5 litara, pri prosečnoj vožnji od 120 km/h, lagano smo ušli u Italiju i za prvu malo veću pauzu odabrali TRST i legendarni trg PONTE ROSO, koji je nakada davno bio NAJVEĆA OTVORENA PIJACA, za celu JUGOSLAVIJU, gde su se pazarile farmerke, cipele, svakojaka garderoba i naravno plastični šuškavci za zaštitu od vetra i kiše..
Od TRSTA nas je put poveo pored mora, do MONFALKONEA i vrlo brzo smo se uverili da je benzin u Italiji znatno skuplji….negde 1,5 evra…a negde i skoro 1,8 evra. Posle tridesetak kilometara, skrenuli smo nagore ka AUTO PUTU…ili bolje rečeno ka sabraćajnom trkalištu..

AUTO PUT U ITALIJI

Većina vas je putovala modernim auto putevima Evrope, pa ste sasvim sigurno uočili karakteristike tih modernih saobraćajnica, medjutim, oprostite na sledećim rečima…. mislimo da je važno PODSETITI..

AUTO PUTEVIMA u ITALIJI se vozi baš BRZO. Iako je kretanje vozila zakonom ograničeno na 130 km/h, mnogi se ne pridržavaju tog propisa, pa NIJE neobično da levom trakom proleti neki „snagator“ sa mnogo većom brojkom na kilometar satu. Baš zbog TOGA je promena trake VRLO DELIKATNA na auto putevima. Morate OBAVEZNO da se više puta uverite, pogledom u postojeća ogledala, da nema nikog u blizini i da skretanje iz trake u traku obavite vrlo brzo i BEZBEDNO i da takve manevre ako je moguće IZBEGAVATE. Stvari u mnogome komplikuju VIJUGAVE „REKE“ KAMIONA. Sasvim je „normalno“ da jedan kamion pretiče drugi kamion i da koristeći svoju MOĆ skretanje smisli iznenada, a to baš i nije prijatno za ostale učesnike u saobraćaju. Takodje nije prihvatljivo da se krećete sporo jer ćete doživeti da vam se na zadnji branik „zalepi“ neki nervozni AS, ili u automobilu ili u kombiju, a verujte i u kamionu.

Na auto putevima morate biti maksimalno koncentrisani, zaboravite na slušanje muzike, na PUŠENJE, pratite šta se dešava ispred, iza i sa strana vašeg vozila. Puno puta smo slušali savete o poželjnim i ČESTIM odmorima i to je u slučaju AUTO PUTA sasvim sigurno NAJPAMETNIJA preporuka.

Na tim PAUZAMA  bar pogledom proverite pneumatike, obrišite stakla i tako se malo razdrmajte, a kada rešite da nastavite vožnju pažljivo i BEZBEDNO se uključite u kolone vozila.

ODMOR U PARMI

Koristeći ranija iskustva, za odmor i noćenje, odabrali smo PARMU. Nije potrebno naglašavati da je PARMA lepa, jer nema ni jednog jedinog grada u ITALIJI za koji se ne mogu upotrebiti superlativi. U tom gradu koji je poznat po mlečnim proizvodima, šunkama i PARMEZANU, nekada davno rodjen je fantastični glumac velikog ekrana, nezaboravni ANGIOLINO DJUZEPE PASKUALE VENTURA, poznat kao LINO VENTURA, umetnik kojeg je ceo svet zapamtio po mnogim briljantnim ulogama čvrstog čoveka. Igrao je kriminalce, policajce ali i učesnike Otpora. Gledali smo ga mahom u francuskim filmovima. LINO VENTURA se uvek izjašnjavao kao ITALIJAN, a svrstan je na 23. mesto NAJVEĆIH FRANCUZA. Sa svojom suprugom je imao hendikepiranu ćerku, pa su osnovali HUMANITARNI FOND, za pomoć deci…

Obilazak PARME je kao i ranije bio doživljaj. Nismo čuli ni jednu jedinu sirenu automobila, ali, videli smo puno starih gradjevina, bicikliste, kafiće, prodavnice voća i manje tržne centre. Dok je recimo cena VOĆA bar PET PA I DESET PUTA veća nego u SRBIJI, „šoping“ je neka druga priča i neuporedivo je prihvatljiviji od BEOGRADA.

Ako se jednom nadjete u PARMI, čućete da je najbolja PICA u restoranu ORFEO ( cene 7 i 8 evra )….i verujte da je PREUKUSNA. Probali smo je već drugi put….a i da ispunimo želju naše uvažene zvezde VRELIH GUMA, gospodina MIODRAGA PIROŠKOG…. sa kojim smo tokom celog puta bili u učestaloj komunikaciji.

PARMU smo upoznali još pre nekoliko decenija, kada smo jednom prilikom bili kod BAJSTROKIJA, cenjenog majstora – auto mehaničara za friziranje sportskih automobila…

DJENOVA, MANTON, MONTE KARLO i NICA

O pomenutim mestima naslova mogu se napisati knjige, a ono što je na nas ostavilo utisak je svakako atmosfera u  Italiji, Francuskoj, prijatna klima, more, zgrade, trgovi ,parkovi, urednost…
Dok sedite u nekom restoranu KAP MARTENA ili na klupi pokraj mora, pogled vam lagano odlazi medju oblake, do nekom maglom ogrnutih VISOKIH ALPA, gde se u vreme januara održava čuveni RELI MONTE KARLO i gde je u mestu GRAS ( iznad NICE ) rodjena NAJBOLJA ŽENA VOZAČ SVIH VREMENA – MIŠEL MUTON, reli vice prvakinja sveta iz 1982. godine sa „audijem kvatro“, koja je čak ČETIRI PUTA TRIJUMFOVALA na WRC priredbama i zabeležila preko 160 pobeda na specijalnim brzinski ispitima – NARAVNO U KONKURENCIJI MUŠKARACA, SVETSKIH ASOVA…

Negde u sredini našeg odmora u KAP MARTENU, rešili smo da skoknemo do 7 km. udaljenog MONTE KARLA. Znali smo da ćemo videti puno toga lepog….medjutim nismo se nadali da ćemo prisustvovati FEŠTI ŠEŠIRA…u samom centru, preko puta KAZINA… u CAFE DE PARIS.

Već na prilazima MONTE KARLU mimoišli smo se na ulicama sa najpoznatijim svetskim lepotanima – čuvenim markama automobila, FERARI, LAMBORGINI, PORŠE, MEKLAREN, MERCEDES, BENTLI, MASERATI, BMW…. Čuli smo onu uzbudjujuću grmljavinu tih mašina……a sasvim slučajno našli smo se pokraj CRVENOG FERARIJA, kojeg je njegov vlasnik parkirao TIK pokraj nas.  Videći naša razdragana lica i uključene telefone…..izašao je iz svog FERARIJA i ponudio nam da se smestimo za volan ….da se fotografišemo…BILO JE TO PROSTO NESTVARNO….posle toliko testiranih automobila i predjenih kilometara…posle toliko dobrih četvorotočkaša….imali smo ZADOVOLJSTVO da nam jedan GOSPODIN pokaže svoj DRAGULJ…CRVENI FERARI.

Ispred CAFE DE PARIS  je održana pomenuta ceremonija…stotine ljudi, svi doterani, orkestar i živa muzika a oko parka u centralnom delu defile automobila koji nikog ne ostavljaju ravnodušnim svakom izazivaju ushićenje, radost, osmehe i ogromno zadovoljstvo. Prosto niste u stanju da budete ravnodušni kada shvatite da ste na glamuroznoj reviji lepote i snage najskupljih modela današnjice…Da je sa nama bila i LIDIJA PIROŠKI ona bi sva CVETALA i onda bi zaista morali da joj kažemo : „LIDIJA, izvini ali ovo je malko bolje od tvog MAROKA“…

MONTE KARLO je glamur, bogatstvo i sjaj, medjutim, bar za nas, NICA je nešto POSEBNO…to je grad u kojem leti  boravi svakog dana PREKO 100.000 turista, grad koji ima maratonsko ENGLESKO ŠETALIŠTE, pokraj mora, to je grad u kojem često gostuje najpoznatiji ULIČNI SVIRAČ, crnac AJRON LORDSON sa gitarom i glasom koji obara s nogu, to je grad koji ima BOŽANSTVENU I OGROMNU RUSKU CRKVU….to je grad za svakog….

TACIO NUVOLARI

Ljubitelji automobilskog sporta su odavno čuli za „letećeg Italijana“, TACIA NUVOLARIJA. U svoje vreme je bio pravi trkački VRH, pored KARAČIOLE, BRAUHIČA, LANGA, MILERA
TACIO NUVOLARI je bio u BEOGRADU, krajem leta, u septembru 1939. godine. Učestvovao je u svom „auto unionu“, oblika tompusa, na beogradskom GRAN PRIJU… i pobedio u trci pred 100.000 zapanjenih gledalaca…pa kako da i ne budu zapanjeni, kada su pred svojim očima videli SVETSKU TRKAČKU ELITU, kada su videli da „auto-union“ na prevoju kod KNEZ MIHAJLOVE poleće u vazduh i da leti dvadesetak metara. Leteo je i „auto-union“ a i „mercedes“ jer su imali 3000 kubika, sa KOMPRESOROM, skoro 500 KS i samo 1280 kg ( sa gorivom i vozačem ). TACIO NUVOLARI i MANFRED FON BRAUHIČ su stazu oko beogradske tvrdjave, dugačku 2,8 km, obišli za SAMO 64 SEKUNDE. U to mnogi danas ne veruju, ALI, to je PRAVA ISTINA…

TACIO NUVOLARI je rodjen na području MANTOVE, u malom mestu CASTEL D,ARIO. Tamo mu se nalazi kuća u kojoj je odrastao a i spomenik, podignut u znak sećanja na NAJVEĆEG AUTOMOBILISTU ITALIJE. Bili smo tamo, a gle slučaja, na samom ulasku u CASTEL D,ARIO policijska patrola je postavila RADAR. Kao da su želeli da kažu : „Ovde je BRZO, mogao da vozi samo TACIO NUVOLARI“

 

 

 

Članci iz iste kategorije