WRC 2019 – 1. Copec rally Chile – Tanak najbolji, Loeb sve brži

11. мај, 2019. #

Najbolji reli vozači sveta vode pravu borbu sa neobično teškim krivinama, prevojima i pravim skakaonicama, na RELIJU ČILE, gde su se skoro svi našli po PRVI PUT. Doduše, legendarni Francuz SEBASTIEN LOEB i njegov nerazdvojni pratilac, suvozač DANIJEL ELENA, već su bili u Čileu, ali, to se desilo na RELIJU DAKAR, koji je imao sasvim drugačiju trasu. Jedini koji su upoznati sa skoro svim zamkama čileanskih zemljanih i šumskih puteva su lokalni reli vozači, medjutim, oni spadaju u znatno nižu kategoriju od elitne klase a i upravljaju daleko slabijim automobilima…

Posle pravog gradskog spektakla, uz ovacije temperamentne i oduševljene publike, na mini specijalu u petak uveče, u subotu ujtru je nastavljena potpuno neizvesna i vrlo konkurentna borba na RELIJU ČILE…

Ispit broj SEDAM, osvojio je lider šampionata, brzi i raspoloženi Belgijanac TIJERI NEVIL, u odličnom „hjundaiu“, a na stazi od 20,9 km. u cilj je kao drugi stigao Estonac OT TANAK, sa „tojotom jaris“, i to sa samo ČETIRI DESETINKE zakašnjenja u odnosu na NEVILA…koji se posle tog ispita, u generalnom poretku približio OŽIEU, sa „sitroenom“, na samo …..1,4 sekundu…

Pomenuti ispit broj SEDAM je doneo izletanje u jarak ANDREASU MIKELSENU, dok je SEBASTIEN LOEB izjavio da se baš previše zanosio ( proklizavao ), što naravno smanjuje brzinu…
Najgore je prošao „kreš majstor“, Irac KRIS MIK, sa „tojotom“. Uleteo je brzo a previše široko u jedan zavoj a potom izleteo i raspalio po nekom drvetu. Vetrobransko staklo mu je bilo potpuno napuklo a geometrija njegove „petice“ ( startni broj KRIS MIKA ) oštećena. Ipak, uz zaostatak od više od 6 minuta ušao je u cilj.

Na drugoj strani, ili, u slabijoj kategoriji, sve je bilo EKSTRA DOBRO, za mladog KALEA ROVANPERU, sa „škodom“. Odneo je još jednu brzinsku pobedu i ostavio konkurenta MADS OSTBERGA, sa „sitroenom“, za velikih 38,6 sekundi, u generalnom.

Naredna runda, osma po redu, na nesreću, obeležila je taj ispit TEŠKOM havarijom. TIJERI NEVIL je krenuo baš jako sa namerom da pretekne OŽIEA i da se probije na drugo mesto u plasmanu. Prebrzo je stigao do jednog velikog prevoja-skakaonice, poleteo u vazduh i doskočio na stazi, ali, onda je u punoj brzini skliznuo levo, idario o zemljanu prepreku i potom je došlo do baš stravičnog VIŠESTRUKOG PREVRTANJA „hjundaia“ sa brojem 11. Automobil se posle nekoliko lupinga zaustavio na stazi na boku a mnogi gledaoci su istog trenutka priskočili u pomoć…Brzo je ostvaren kontakt sa odredjenima, timom  HJUNDAIA i organizatorima a NEVIL i suvozač GILSOL su prebačeni u bolnicu….GDE SU LEKARI SREĆOM KONSTATOVALI SAMO MODRICE, nastale u toku teškog incidenta…..Upravo je stigla i fotografija iz bolnice… TIJERI I NIKOLAS su hvala BOGU ..DOBRO !

Na tom ispitu je iznervirani KRIS MIK krenuo u svom stilu… GAS DO DASKE…..vozio je tada vrlo dobro, ostvario četvrto vreme, bolje i od zvaničnog svetskog prvaka OŽIEA, a……VOZIO JE DELOM I BEZ ŠOFER ŠAJBNE !!!…

Ispit broj OSAM, od 23,09 km. pripao je sve boljem, veteranu i zaista neverovatnom SEBASTIENU LOEBU, u „hjundaiu“…Na narednom ispitu LOEB je nastavio sjajno, bio je drugi ( žalio se na maglu ), a približio se trećem mestu u poretku, odnosno JARI MATI LATVALI , sa „tojotom“, na 13,6  sekundi….

Usledio je odlazak u SERVIS, TANAK je prvi i ima bogatu prednost od 34,6 sekundi u odnosu na OŽIEA…

Drugi krug već odradjenih brzinskih ispita ne donosi ništa posebno novo sem napretka SEBASTIENA LOEBA u sustizanju LATVALU……popularni Francuz uspeva u tome na brzincima broj DESET i JEDANAEST i pred finalnu rundu subote kasni za LATVALOM samo 3,9 sekunde. U samom vrhu je naravno i dalje OT TANAK , ispred OŽIEA.

Završni, DVANAESTI ISPIT subote loš je za iskusnog LATVALU, koji je morao da stane zbog tehničkih problema na svojoj „tojoti“. SEBASTIEN LOEB je sve bolji i osvaja svoj TREĆI BRZINSKI ISPIT na RELIJU ČILE, penje se na treće mesto i zaostaje za OŽIEOM samo 5,1 sekundu..

Nedelja će rešiti sve enigme. Pred OT TANAKOM je najzad pobeda i bilo bi zaista ČUDNO da odlični Estonac propusti takvu priliku. Što se tiče OŽIEA on vrlo dobro zna da MORA stići u cilj relija, sa osvojenih bar 11 bodova, jer samo tako preuzima čelnu poziciju u RELI ŠAMPIONATU SVETA……medjutim u WRC-u uvek je aktuelno ono ALI….a šta ako OŽIE pogura malo jače, u želji da ga ne prestigne njegov NACIONALNI RIVAL – najstariji u elitnom klubu, 45. godišnji SEBASTIEN LOEB….i ako mu krene loše što je ipak malo verovatno. OŽIE je iskreno rečeno zasluženo u samom vrhu.

U kategoriji WRC 2 PRO, KALE ROVANPERA hrabro napreduje ka velikoj PPOBEDI.

Poredak posle 12 ispita ( od ukupno 16 ) RELIJA ČILE 2019 :

1. TANAK – „tojota“
2. OŽIE – „sitroen“……..+ 30,3 sek.
3. LOEB – „hjundai“……. + 35,4
4. EVANS – „ford“…….. + 1,06.3 min.
5. SUNINEN – „ford“….. + 3,03.0
6. LAPI – „sitroen“……. + 3,13.3
7. MIKELSEN – „hjundai“….. + 3,43.4
8. ROVANPERA ( WRC 2 ) – „škoda“…..+ 6,33.2
9. OSTBERG ( WRC 2 ) – „sitroen“……+ 7,09.3
10. MIK – „tojota“……. + 7,21.9

 

 

 

 

Galerija slika

Članci iz iste kategorije