41. Dakar reli – Upola kraći, Sagmajster sam, bez asistencije…Loeb kao privatnik

4. децембар, 2018. #

Za mesec dana kreće 41. DAKAR RELI, najteži i najpoznatiji auto-moto maraton sveta. Počeo je daleke 1978. godine ( 26.12.1979. ) sa trga Trokadero u Parizu a završio se januara 1979. u senegelskom gradu DAKARU, u Africi. Tačno 29 puta se održavao na tom kontinentu a onda je 2008. godine otkazan, odložen za narednu godinu ( zarad pretnji terorista ) i preseljen u Južnu Ameriku. Zadržao je ime DAKAR, u znak tradicije, poštovanja i sećanja na sve učinjeno. Na tlu Južne Amerike održavao se do sada 10 puta…

Na tom najvećem maratonu koji se vozi van puteva, po bespućima, u nenormalnim uslovima, takmičili su se vozači motocikala, automobila, kamiona i kvadova. Pred nama je 41. DAKAR RELI ( računa se i onaj iz 2008. godine kada je organizator prihvatio prijave i sve osmislio, ali je uoči starta reli otkazan ) koji počinje 6. januara 2019. u glavnom gradu PERUA, u LIMI i završava se u istom mestu 17. januara 2019.

Na DAKAR RELIJU , uvek dugačkom oko 10.000 kilometara, su učestvovali i takmičari Srbije, GABOR SAGMAJSTER, BOŽA RISTIĆ, BOGDAN MILANOVIĆ i DARKO VELJKOVIĆ. Jedini koji je uspeo da završi najteži maraton sveta je Subotičanin, GABOR SAGMAJSTER. Prijavljen je za DAKAR maraton prvi put 2008, kada je reli otkazan a onda se 2009. opet pojavio i učestvovao čak DESET PUTA. Stigao je na cilj OSAM PUTA ( dva puta je morao da odustane, jednom zbog kvara motocikla, drugi put zbog teške povrede ). Na premijernom učešću je medju oko 150 motociklista iz celog sveta zauzeo 89. mesto u klasi MARATON – kao privatnik. Najbolji rezultat na DAKAR RELIJU ostvario je u istoj kategoriji 2014. kada je stigao u cilj kao 53. Tada su ispred SAGMAJSTERA bili uglavnom članovi bogatih fabričkih timova i imućni privatnici.

GABOR SAGMAJSTER se polako priprema za svoj JEDANAESTI DAKAR RELI a upravo nam je ovo rekao :

„Voziću moj stari KTM od 450 kubika u klasi MALLE MOTO, odnosno prvi put neću imati nikakvu asistenciju kao što je to bio slučaj u proteklim godinama. To znači da ću sam menjati gume, menjati ulje i svake večeri kontrolisati i popravljati motocikl, biću i vozač i sopstveni mehaničar. Za moj stari motocikl verovatno neće biti i svih rezervnih delova, ali, iskustvo je na mojoj strani. Nisam sada u prilici da odvajam puno novca iz svoje kuće pa zato ne mogu da platim usluge nekog servisnog tima, imam podršku vernih sponzora i države i daću sve od sebe. Reli će biti znatno kraći, medjutim, ne znači da će biti lak – naprotiv. Voziće se 10 dana u Peruu i biće kao i uvek teško stići na cilj“.

Našeg hrabrog i nesalomivog motociklistu pratiće u svojstvu izveštača, novinar RTS-a PREDRAG PEDJA MILINKOVIĆ , kojem će to biti 10. odlazak na čuveni DAKAR RELI. Predstojeći reli će biti održan na stazi od 5.000 kilometara a cilj je 17. januara 2019. u LIMI. GABOR SAGMAJSTER će opet biti medju najuglednijim maratoncima sveta rasporedjenim u standardnim klasama. Startovaće automobilisti SAJNC, PETERHANSEL, DEPRE, AL ATIJA, ROMA, kamiondžije NIKOLAEV, DE ROJ, MARDEEV, VILAGRA, motociklisti VOLKNER, PRAJS, GONKALVES, BORT, SANDERLEND….vozači sa kvadovima….. a opet će se pojaviti i legendarni automobilista Francuz SEBASTIEN LOEB..

Najbolji reli vozač svih vremena rekao je da će 2019. godine ponovo učestvovati u Dakar reliju, i to kao NEZAVISNI TAKMIČAR…PRIVATNIK..
Loeb je, posle povlačenja iz RELI ŠAMPIONATA SVETA pre šest godina, tri puta vozio  Dakar reli a najbolji rezultat ostvario je 2017. godine  drugim mestom za Pežo Total, iza timskog kolege Stefana Peterhansela.

Prošle godine je odustao sa Dakara zbog nezgode na  dinama u Peruu i povrede suvozača Daniela Elene…

„Odluku da idem na Dakar doneo sam u poslednji čas. U poređenju sa ostalima, verovatno nam nedostaje pripreme. Ali, isto tako, nisam zaboravio sve ono što sam naučio u protekle tri godine. To je avantura, i radujem se što ću je ponovo doživeti“, izjavio je Loeb.

Automobil koji će voziti, uz Daniel Elenu kao navigatora, biće Peugeot 3008DKR, sličan onom u kojem je 2017. godine bio drugi.
U svom poduhvatu imaće podršku Red Bulla, a brigu o njegovom vozilu vodiće nezavisni francuski tim PH Sport.

 

 

 

 

Galerija slika

Članci iz iste kategorije