BMW X6 – Podsetio na pobedu Kvestera, pre pola veka na Ušću

11. новембар, 2018. #

Ovih dana smo se uverili u ispravnost poznatog BMW slogana – „ZADOVOLJSTVO U VOŽNJI“, jer smo na probnom testu imali fantastični BMW X6 x Drive  30d ( F 16 ), lepotana iz kompanije BAYERISCHE MOTOREN WERKE. Reč je o automobilu koji se svrstava u najmodernije krosovere, o odlično dizajniranom modelu   sa DIZEL agregatom od 3000 kubika i sa 285 KS.
BMW „šestica“ je nešto prelepo, luksuzno, sigurno, nadasve privlačno a vožnja u tom četvorotočkašu  sa alu felnama od 21. cola predstavlja DIVAN DOŽIVLJAJ. Probali smo ga na relaciji od DELTA MOTORSA ( kod Ade Ciganlije ) pa do Novog Sada, ali, najpre smo se uputili ka beogradskom Ušću, tamo gde je pre 50 godina jedan njegov rodjak POBEDIO u poznatoj trci, pred ogromnim brojem gledalaca….

Oni najstariji zaljubljenici u velike brzine i trke na beogradskom asfaltu, verujemo da pamte dogadjaj od pre POLA VEKA. Krajem aprila davne 1968. ( 21.4.1968. ), na stazi UŠĆE u Beogradu, održana je zaista značajna automobilska priredba, VELIKA NAGRADA BEOGRADA, koja se bodovala za KUP EVROPE.
Takmičenje su najavili svi mediji ( naravno malobrojniji u odnosu na ovo vreme ) a POLITIKA je zabeležila :
„Kolone gradjana prelazile su novi most na Savi, u ranim jutarnjim časovima. I dok su se mnogi Beogradjani po toplom, pravom letnjem suncu kupali na Savi, u neposrednoj blizini su se održavale automobilske trke…“

Pre 50 godina, na taj dan, bili smo na krivinama pokraj Save. Nije bilo lako pronaći dobar položaj za posmatranje jer duž cele staze UŠĆA  nije bilo slobodnog mesta. Preko 40.000 gledalaca rasporedilo se pored asfaltne saobraćajnice koja je za tu priliku trasirana na 4350 metara. U odnosu na uobičajenu i danas poznatu dužinu tog improvizovanog trkališta, te 1968.  kod zgrade CK se skretalo desno prema hotelu JUGOSLAVIJA i vraćalo ka mostu. U trci se pojavilo 28 takmičara a odavno je najavljeno da iz inostranstva stižu ugledni asovi Evrope, Nemci, Austrijanci i Italijani, KREMER, ŠTAJMNEC, KVESTER, PELIKONI , PASOTI…

Bio je to pravi spektakl za Beograd, za vreme kada su skoro svi koji su imali automobile vozili „fiće“ i „tristaće“. Publiku je bukvalno oduševio 29. godišnji Italijan MARSILIO PASOTI – „PAM“, u „abartu 1000“, koji je u svaku krivinu ulazio sa podignutim prednjim točkom, uvek je imao istu putanju i prolazio široko pokraj samih ivičnjaka. Pored PASOTIJA aplauze je izmamio i njegov vršnjak iz Beča, 29. godišnji  Austrijanac DITER KVESTER, koji je pobedio u „bmw-u 2002 ti“. Od naših vozača najbolje se plasirao GORAN ŠTROK, sa „mini kuperom“, zauzevši 9. mesto dok je JOVICA PALIKOVIĆ, sa „NSU TTS“ bio deseti.

Tako je bilo pre 50 godina u Beogradu a mi smo ovih dana imali još jednu priliku za upoznavanje sa BMW „šesticom“, kojeg smo prvi put vrlo kratko vozili početkom godine, na jednoj grupnoj prezentaciji.

Već posle desetak metara BMW X6 izaziva snažne emocije a vozača prosto obuzima MOĆ tog krosovera čiji je KLIRENS ( razmak izmedju tla i najnižeg dela vozila ) čak 212 mm. To ujedno znači da je automobil podignut, da se u njega lako ulazi i izlazi, da se u saobraćaju sve gleda sa više tačke, da je preglednost bolja i da se mogu savladati i tereni van uredjenih puteva.

Kod BMW X6 sve je prvorazredno, dizajn, snaga ( 258 KS ), ubrzanje ( 6.7 sek. do stotke ), obrtni moment od 560 Nm pri 1500 do 3000 obrtaja u minutu, kočnice, udobnost, prostranost, prtljažnik, točkovi od 21. cola sa pneumaticima 325/30/21, mnoštvo opreme. Ako bi morali da nabrojimo sve tačke STANDARDNE OPREME, onda bismo naveli preko 50 stavki koje navodi prodavac – DELTA MOTORS + 28 stvari iz domena DODATNE OPREME.

DELTA MOTORS takodje navodi da je GARANCIJA DVE GODINE ( od datuma isporuke, bez obzira na predjenu kilometražu ), TRI GODINE, za oštećenje laka/farbe vozila, 12 GODINA protiv korozije karoserije i DVE GODINE za originalne BMW delove od trenutka njihive ugradnje/kupovine…

U svim prikazima TESTOVA novih automobila mnogo se gleda na podatke o potrošnji goriva. Mi smo sa ovim  BMW X6 imali prosečnu potrošnju od Beograda do Novog Sada, 11,5 litara goriva i nismo vodili računa o načinu pritiska pedale gasa. Ta potrošnja je prilikom racionalnije vožnje sigurno niža i za 3 litra, ali, onaj koji ima mogućnosti da kupu ovakav automobil, sasvim je izvesno ne razmišlja o štednji goriva VEĆ UŽIVA U DODAVANJU PUNOG GASA I ISTINSKOM ZADOVOLJSTVU U VOŽNJI.

DELTA MOTORS takodje navodi podatke iz svog cenovnika za BMW X6. Cena vozila sa standardnom opremom je 74.500 evra, cena dodatne opreme je 24.744 evra, cena vozila sa dodatnom opremom, sa PDV-om je 99.244 evra, dok je cena takozvanog DEMO vozila 84.990 evra.

Za kraj ove priče o BMW X6 ostavili smo informaciju o našem prijatelju, vrhunskom reli vozaču iz NOVOG SADA, Tiboru Pinteru. Gospodin PINTER je odličan poznavalac dobrih automobila. Vozio je mnoge modele iz porodice BMW, a sada koristi jednu odličnu „BMW PETICU“. Red je podsetiti da je TIBOR PINTER svojevremeno bio PERFEKTAN na reli takmičenjima. Vrstan je vozač i kartinga i motokros motora a najveći domet je postigao POBEDOM na 30. YU RELIJU , 1997. ( šampionat EVROPE, JUGOSLAVIJE i KUP BALKANA ) u konkurenciji domaćih vozača. U generalnom plasmanu 30. YU RELIJA je zauzeo visoko TREĆE MESTO. Probao je našu NOVU BMW ŠESTICU i kao što smo i očekivali, njegovi utisci su NAJPOZITIVNIJI.

 

 

Galerija slika

Članci iz iste kategorije