Sebastien Loeb – Vozač kadar za sve

28. октобар, 2018. #

Sebastijen je od malih nogu pokazivao sklonost prema sportu i već sa tri godine je na očev nagovor počeo da trenira gimnastiku. Porodična tradicija se ispostavila kao pun pogodak za rastom sitnog Sebastijena koji je četiri puta bio prvak regiona Alzas, dok je na šampionatu Francuske najbolji rezultat bilo peto mesto. Uporedo s gimnastikom, Loeb se, krijući se od roditelja koji su bili učitelji, zaljubio u mopede. Zajedno s društvom iz kraja organizovao je kružne trke kojima su nervirali komšiluk, ali su vežbali da jednog dana postanu šampioni. Bez podrške roditelja, i sa malo novca u džepu, Sebastijen je imao dovoljno samo za polovan motocikl kojim je, zbog čestih kvarova, retko stizao do cilja.

Kada je shvatio da škola i miris benzina ne idu zajedno, Sebastijen je rastužio oca i majku. Napustio je srednju školu, položio je ispit za električara i počeo da sakuplja novac za automobil o kojem je sanjao – „reno 5 GT turbo“. Kao i sa motociklima, Loeb se nije proslavio, jer je na takmičenjima „palio“ gume, dok mu je policija redovno oduzimala dozvolu zbog prebrze vožnje. Prvi pravi korak napravio je 1995. kada se kao 21-godišnjak prijavio za reli mladih vozača na kojem profesionalci traže buduće talente. Prijava ga je koštala 100 franaka (današnjih 10 evra). Dve godine je trajao njegov uspon sve dok ga lokalni profesionalni reli vozači iz Alzasa, Dominik Hajnc i Remi Mamoser, nisu učlanili u njihovu ekipu „Ambitions sport auto“. Vizionari Dominik i Remi „skrpili“ su automobil za Loeba, kojem se Hajnc javio  : “ Nas dvojica za dve nedelje idemo na trku. Ti ćeš voziti, a ja ću ti biti suvozač “ – rekao je Dominik Hajnc …….Sebastijen je, naravno, trijumfova a „prestravljeni“ Hajnc je svoje mesto suvozača prepustio Danijelu Eleni iz Monaka, s kojim Loeb i danas sarađuje i pobeđuje.

Magazin „Echappement“ je Loeba proglasio najtalentovanijim vozačem 1997, ali ga to nije sprečilo da naredne godine u takmičenju „Sakso kit kar kup“ slupa i uništi dva „sitroena sakso“. Kup je osvojen, ali je pehar skupo koštao ekipu „Ambitions sport auto“. Isti rezultat je ponovoljen i 1999. godine kada je Automobilska federacija Francuske insistirala da se Loebu i Eleni pronađe mesto u francuskom reli timu pomoću kojeg je otkrio sve čari WTC šampionata. Loen i Elena nisu završili prvi reli vožen u Katalunji, ali su u svojoj grupi pobedili na preostala dva, u Francuskoj i Sanremu.

U tom trenutku počela je sada već dugogodišnja i uspešna saradnja Sebastijena Loeba i „Sitroena“ koji je počeo da finansira mladog francuskog reli vozača. Svet je Loeba upoznao 2001. kada je na WRC reliju u Sanremu debitovao s prototipom „sitroena ksare WRC“ i kroz cilj je prošao kao drugi, iza tada jednog od najboljih reli vozača na asfaltu, Žila Panicija u „pežou 206 WRC“. Loeb je odmah prekomandovan u „Sitroenov“ WRC tim, a na poverenju se odmah zahvalio pobedom na reliju u Nemačkoj. Iste 2002. godine zabeležio je i treće mesto u Monte Karlu, da bi sezonu, posle samo sedam voženih trka, završio kao deseti sa 18 bodova. Naredne 2003, u punoj takmičarskoj sezoni za „Sitroen“, Loeb je bio predstavljen kao treći vozač, iza legenda reli sporta Karlosa Sainca i Kolina Mekrea. Međutim, ambiciozni Francuz se poigravao sa klupskim kolegama i konkurencijom, a na kraju je sa tri pobede (Monte Karlo, Nemačka i Italija) u generalnom plasmanu bio drugi sa 71 bodom, samo jednim manje od šampiona Petera Solberga.

Sve posle toga, od 2004. do 2009. prošlo je u znaku Sebastijena Loeba, prvog čoveka koji je osvojio pet WRC šampionata. Loeb je vodeći i u broju pobeda (52), a daleko iza sebe ostavio je Markusa Bronholma (30), Karlosa Sainca (26) i Kolina Mekrea (25).

Sebastijan Loeb je nedavno izjavio da bi se sa zadovoljstvom oprobao u Formuli 1 i ostavio je otvorena vrata da za ekipu „Toro Roso“ debituje u novembru u Abu Dabiju.

Galerija slika

Članci iz iste kategorije