Novi Dacia Duster 1,2 Tce 125 KS – Beograd – Solun, 6.6 lit. benzina za 100km.

1. октобар, 2018. #

U nekoliko tekstova o NOVOJ DAČIJI DASTER, 1,2 litre i sa 125 KS, navodi se da je taj benzinski motor veliki potrošač, ali, uz po ko zna koji put ponavljanje da sve zavisi od strpljenja i lagane vožnje, možemo vas informisati da je pri brzini izmedju 90 i 120 kilometara na sat, uz povremenih i 130 na sat, NOVA DAČIA DASTER sa benzinskim agregatom od 1,2 litre i 125 KS trošila NA OTVORENOM PUTU u proseku 6.5 litara goriva. Nije to malo ali nikako PUNO – reklo bi se jedna ZLATNA SREDINA.

Od kako je NOVI DASTER stigao na puteve SRBIJE, taj robusni i našminkani krosover privlači pažnju znatiželjnih ljubitelja automobila. Dodavanje velikog niklovanog odbojnika, prošireni pragovi, redizajn blatobtrana i zadnjeg dela karoserije načinili su od NOVOG DASTERA jedno sasvim novo i VEOMA PRIVLAČNO vozilo. Dizajneri su očigledno postigli željeni uspeh i sa malo mašte uspeli da izazovu pažnju a takodje i da podignu cenu novom krosoveru koji se lako vozi i po gradskim uličicama a naravno i van poznatih saobraćajnica.

Putovanje NOVIM DASTEROM, od BEOGRADA do SOLUNA, predstavljalo je pravo uživanje. Prve dane jeseni proveli smo na svima dobro poznatom auto putu uz neobično malo auto namernika. Putarina je ista ( 800, 210 i 80 dinara ), do Makedonije, a u zemlji papričica, tavčeta i ljutog, korišćenje auto puta je takodje nepromenjeno ( tri puta po 1.5 evra ili denara ). Na graničnim prelazima lepa jesenja slika – skoro da i nema automobila pa se ta mesta prolaze bez čekanja. Isto nas je sačekalo i prilikom ulaska u Grčku, platili smo putarinu odmah posle prelaza EVZONI 1.8 evra i uputili se prema sjajnom SOLUNU, gradu koji prema zvaničnim podacima ima samo oko 350.000 žitelja a deluje kao da ima dosta više, pogotovo kada se nadjete u centru, kod Aristotelovog trga i poznatih trgovačkih ulica INGNATIJA i CIMICKI. Neko je jednom prilikom rekao, možda malo oštrije, da je po pitanju kupovine, opremljenosti prodavnica, po izgledu mnogih butika i sve moguće i nemoguće ponude, BEOGRAD pravo SELO za SOLUN ( Thessaloniki )…..ali uz napomenu da je SRBIJA UVEK U NAŠIM SRCIMA, moramo reći da dotični ili dotična nije mnogo pogrešio.

NOVI DAČIA DASTER nam se sasvim dopao. Unutrašnjost je odgovarajućih dimenzija, predglednost vrlo dobra, sedi se lepo i napred i pozadi, prostora za prtljag ima i više nego što je neophodno, DASTER dobro ubrzava, lako se vozi ( ima 125 KS ), menjač sa 6 stepena prenosa JE ODLIČAN, NOVI DASTER dobro koči ( iako pozadi ima doboše ), poseduje rezervni točak ( a ne onaj popularno nazvan „ćopavi“ pneumatik ili SET za probušenu gumu ), pogon mu je mešovit, prednji ili 4 x 4, udaljenost od tla odlična, pogotovo za „of road“ vožnju i ako baš moramo nešto da primetimo, mogao bi imati malo kvalitetniju plastiku i malo bolji mebl na sedištima. E sad stižemo i do cene za ovaj novitet. NOVI DASTER se nudi sa benzinskim i dizel agregatom i sa TRI paketa opreme.

Paket ESSENTIAL podrazumeva benzinski agregat ( 115 KS i 125 KS ) kao i dizel ( 90 KS i 110 KS ) – nudi se od 11.990 evra do 16.490 evra.
Paket COMFORT podrazumeva benzinski agregat ( 115 KS i 125 KS ) kao i dizel ( 115 KS ) – nudi se od 12.590 do 16.990 evra.
Paket PRESTIGE podrazumeva benzinski agregat ( 125 KS ) kao i dizel ( 110 KS ) – nudi se od 13.890 do 18.290 evra.

Pri kraju ovog prikaza NOVOG DASTERA, još koju reč o SOLUNU. Ako ga posetite i provedete neku noć u nekih STOTINAK hotela u centru i okolini, prošetajte se kroz njegove pijace, probajte kapućino sa cimetom ( u perfektnim kafićima ) i uživajte u fiozionomijama naših prijatelja Grka ( pogotovo Grkinja ). Ljubiteljima istorije nije potrebno naglašavati da odu do obližnjeg groblja ZEJTINLIK ( reč je turskog porekla a potiče od reči ZEJTIN i mesta gde se nekada davno prodavalo ulje ) gde je posle PRVOG SVETSKOG RATA sahranjeno preko 7.000 srpskih ratnika, kao i boraca iz Francuske, Italije, Engleske i Rusije.

Tehnički podaci :

motor : benzinski, 4 cilindra
zapremina : 1200 kubika
obrtni moment : 205 Nm.
menjač : ručni, 6 brzina
pogon : integralni
masa : 1317 kg.
prtljažnik : 411 – 1414 lit.
gume : 215 / 65 / 16
maks. brzina : 178 km.
potrošnja na testu ( otvoren put ) : 6.6 litara benzina
CENA MODELA SA COMFORT OPREMOM : 16.590 evra

 

Galerija slika

Članci iz iste kategorije