Test – Hyundai Kona 1.6 T- GDI 4 WD( 177 KS ) – Startuje kao karting, dosta troši i košta

26. мај, 2018. #

HYUNDAI je u poslednjih nekoliko godina doživeo pravi BUM kod poklonika automobila a u svetu RELIJA i AUTOMOBILSKIH TRKA se pozicionirao u sam vrh. Što se relija tiče primer je fabrička ekipa HYNDAI koja sa Belgijancem TIJERI NUJVILOM trenutno zauzima PRVO MESTO u WRC-u, a na automobilskim trkama EVROPE, a i SVETA, jedan od sjajnih predstavnika HYUNDAI marke je pored mnogih poznatih asova i najuspešniji automobilista SRBIJE, sjajni Pančevac DUŠAN BORKOVIĆ.

HYUNDAI KONA je jedan od najnovijih modela uglednog i sasvim sigurno baš ozbiljnog SISTEMA HYUNDAI. Predstavlja vrlo zanimljivu dizajnersku kreaciju koja će se SASVIM SIGURNO dopasti mladjoj populaciji, a turbo benzinski motor od 1.6 litra sa ČAK 177 KS, biće pravi MAMAC za vozače željne prave snage i moći. HYNDAI KONA zaista mami uzdahe kada se udobno namestite na vozačko sedište, spustite volan, priključite pojas i onda na prvom bezbednom pravcu dodate JAK GAS. Ako ste nekada vozili karting ( na mnogim karting stazama u Srbiji ) preplaviće vas osećaj vrlo sličan maloj zujalici otvorenih točkova. KONA ima samo 1401 kilogram a kada se ispod haube propne 177 KS onda je užitak odista SPORTSKI ( KONA do STOTKE stiže samo za 7.9 sekundi ) . Na dobrom asfaltu i kvalitetnom auto putu KONA, prema navodima proizvodjača, može da dostigne i 205 kilometara na čas, ALI, tako se ne vozi u saobraćaju već samo na PROFI PISTAMA. Ako VAM deca BAŠ žude za velikim brzinama ( KOJE SU VEČITO OPASNE ), postarajte se da ih odvedete na madjarski HUNGARORING, da im obezbedite nekoliko krugova pored pravog profesionalca i onda će VERUJEMO, ukapirati da je lagana vožnja NEŠTO NAJLEPŠE ŠTO POSTOJI U AUTOMOBILIZMU. Za doživljaj pravog SPORTSKOG nadahnuća idealan je AUTOKOMERC KARTING CENTAR, u BEOGRADU ( u blizini aerodroma, kojeg je odavno sagradio gospodin RAJKO DJURDJEVIĆ) po nama bez premca najbolji kartodrom u nas, mesto gde i amateri mogu da nauče kako se koči, ulazi u krivine, šta se dešava kada vozilo sklizne u stranu ili se okrene za 180 stepeni.

Kod nas je eto maksimalna brzina na auto putevima podignuta na 130 km. na sat ali  na regionalnim saobraćajnicama i kolovozima sa prevojima i rupama, sa KONOM valja biti posebno oprezan.  MOĆ 177 konja zaista je teško ignorisati, medjutim, kada se smireno i skoncentrisano vozi, kada se KONIN motor uopšte ne čuje, u ovom HYUNDAI NOVITETU imaćete puno lepih trenutaka.

HYUNDAI KONA sa paketom opreme ULTIMATE PREMIUM 1 , ima….
–  sistem prepoznavanja prepreka i automatskog kočenja,
– sistem upozorenja i asistencije prilikom promene vozne trake
– sistem za detekciju vozila u mrtvom uglu
– grejač upravljača
– grejače prednjih sedišta
– hladjenje prednjih sedišta
– električno lumbalno podešavanje sedišta
– elektro podesiva prednja sedišta
– elektrohromatski unutrašnji retrovizor
– prednja svetla sa svetlima za skretanje
– zadnje svetlosne grupe
– električno preklapanje spoljnih retrovizora
– električno pokretni otvor na krovu
– kožom obložena sedišta
– prednji i zadnji parking senzori
– bežični punjač za telefon
– ALU felne 18 inča

Ono što je malo „tanje“ kod KONE je prostor u kabini i napred i pozadi, plastika svuda oko putnika ( do duše svi  brendovi je koriste ) i cena od 25.790 evra. To opet podseća na staro pravilo – Kada se odlučujete za kupovinu automobila, novog ili polovnog, sami sebe zapitajte kako ćete koristiti vašeg ljubimca i na koji način, da li samo po gradu, da li na dužim relacijama i KAKVE SU CENE DRUGIH MARKI koje bi možda mogao da istrpi Vaš budžet.

Dužni smo naglasiti da HYUNDAI ima i model KONE sa TROCILINDARSKIM motorom od 120 KS i 1000 kubika, a cena BAZNE VARIJANTE je 16.490 evra, dakle čak ZA 9300 EVRA niža od najjače KONE koju smo probali.

Dodatak testu : U nedelju ujtru 27.maja 2018. u intervalu od 07.00 do 08.00 obavili smo još jedan test potrošnje goriva kod  HYUNDAI  KONE 1.6 kvatro 177 KS, sa turbo benzinskim motorom. Od centra BEOGRADA ( ul.Džordža Vašingtona , STARI GRAD ) do kraja ZEMUNA i nazad do polazne tačke, uz vrlo SLAB SAOBRAĆAJ VOZILA, sa svim SEMAFORIMA, kočenjima i ubrzanjima, sa laganim dodavanjem gasa i korišćenjem inercije vozila na nizbrdicama, bez dodavanja gasa kada u daljini primetite CRVENO SVETLO NA SEMAFORU, zabeležili smo potrošnju HYUNDAI KONE od samo 7.8 litra BENZINA.

Hyundai Kona 1.6 T- GDI 4WD

Karoserija : SUV mini, 5 vrata , 10 boja karoserije.
Dužina, širina , visina: 
  4.165 x 1.800 x 1.565 mm,
međ. rast. 2.600 mm;     zapremina prtljažnika 361/1.143 lit,……….. masa 1.401 kg KLIRENS 170 mm.
Motor :  benzinski,  4 cilindra, turbo , 1.591 ccm, 177 KS pri 5.500 o/min; Obrtni moment 265 Nm pri 1.500–4.500 o/min
Menjač : automatski, sedmostepeni, pogon 4×4
Kočnice:  samoventilirajući diskovi 320 mm napred i puni 284 mm nazad
Pneumatici :  Henkok 235/45 R18
Performanse :  od 0 – 100 km/h za 7,9 s;          maks. brz. 205 km/h;
potrošnja na testu , u gradu od 10- 12  l/100 km.
Cena : 25.790 evra ( 5+ 2 godine garancije, bez ograničenja kilometraže )

Galerija slika

Članci iz iste kategorije