Goodyearov prototip inteligentnog pneumatika

13. март, 2018. #

 

Popularnost zajedničke upotrebe vozila stalno raste, što je pobudilo razvoj jednog od Goodyearovih inovativnih rešenja na području mobilnosti: prototipa inteligentnog pneumatika koji obezbeđuje optimalno povezivanje i razmenu podataka između pneumatika i menadžera voznih parkova u realnom vremenu. To omogućava sigurniju i po troškovima efikasniju mobilnost, kao i maksimalnu raspoloživost vozila.

Ženeva, 13. mart 2018. – Zajednička upotreba vozila, zbog želje korisnika da smanji troškove i veće fleksibilnosti, neprestano raste. Tako su, na primer, 2015. godine »deljeni« kilometri predstavljali 4 procenta pređenih kilometara u svetskom merilu, a predviđanja pokazuju da će taj broj do 2030. godine premašiti 25 procenata.  To donosi nove izazove pre svega menadžerima voznih parkova kojima je proaktivno upravljanje servisiranja pneumatika od bitne važnosti kako sa aspekta iskustva stranaka tako i za poslovni model. Idejno rešenje je predstavio Goodyear na ovogodišnjem međunarodnom Salonu automobila u Ženevi prototipom svojeg inteligentnog pneumatika.

Goodyear je na događaju prikazao celokupan informativni sistem pneumatika koji obuhvata pneumatik, senzore i algoritme u oblaku. Svi zajedno komuniciraju sa menadžerima voznih parkova preko mobilne aplikacije u realnom vremenu. Senzori u Goodyearovom inteligentnom pneumatiku, zajedno sa podacima o vozilu i drugim informacijama, pomoću algoritama u vlasništvu Goodyeara obezbeđuju ažurne podatke. Zahvaljujući tim algoritmima se informacije o stanju pneumatika – uključujući njegovo habanje, temperaturu i pritisak – neprestano ažuriraju i dostavljaju menadžerima voznih parkova. Neprestana povezanost i razmena podataka omogućava optimalno iskorišćenje pneumatika i time sigurniju i po troškovima efikasniju mobilnost, kao i maksimalnu raspoloživost vozila.

Kako to naglašava Chris Delaney, predsednik Goodyeara za regione Evropa, Bliski istok i Afrika, »Informacije o performansama pneumatika i njegovom habanju obaveštavaju u realnom vremenu o tome kada pneumatik treba servisirati da bi njegov vek trajanja bio duži, ekonomičnost u potrošnji goriva veća i održan visok nivo njegovih performansi.” Ovakvo proaktivno održavanje omogućava prevoznicima da tačno odrede i reše probleme u vezi sa pneumaticima i da se odluče za eventualno servisiranje pre nego što stvarno dođe do problema.

U Goodyearu očekujemo da će neprestanim razvojem mobilnosti paralelno da se razvijaju i potrebe potrošača i prevoznika, a novi proizvodi, usluge i iskustva omogućiti mobilnost kakva je potrebna potrošačima i menadžerima voznih parkova.

PR

 

Galerija slika

Članci iz iste kategorije