Goodyear – Specijalan pneumatik za električna vozila

20. март, 2018. #
Goodyear je za električna vozila izradio prototip pneumatika EfficientGrip Performance opremljen tehnologijom Electric Drive. To predstavlja novi korak u razvoju pneumatika koji zadovoljavaju specifične zahteve električnih vozila, a vozačima obezbeđuju tihu i udobnu vožnju.
Ženeva, 19. mart 2018. – Na ovogodišnjem međunarodnom Salonu automobila u Ženevi Goodyear je iznenadio posetioce brojnim novostima. Između ostalog, ponudio je automobilskim entuzijastima uvid u prototip pneumatika EfficientGrip Performance sa tehnologijom Electric Drive namenjen rastućem tržištu električnih vozila.
Sve više propisa koji se odnose na smanjenje emisija, želja da se smanji zavisnost od fosilnih goriva i brz napredak na području tehnologije baterija stvaraju idealan ambijent za električna vozila. Ovaj rastući segment vozila istovremeno postavlja jedinstvene zahteve u pogledu performansi pneumatika. Rezultati Goodyearovih testova su, naime pokazali da se klasični pneumatici na električnim vozilima habaju čak do 30% brže zbog snažnog, udarnog momenta električnih motora i dodatne težine vozila nastale zbog teških paketa baterije.
Proizvođači vozila, pored izdržljivosti pneumatika za električna vozila, zahtevaju takođe sve manji otpor kotrljanja, a kupcima je prioritet sve veći domet, jer je infrastruktura stanica za punjenje baterija u većini država još uvek slabo razvijena. Treba takođe imati u vidu da su električna vozila pri malim brzinama dva puta tiša od klasičnih vozila, zato pneumatici moraju da obezbede tihu i udobnu vožnju.
Prototip EfficientGrip Performance sa tehnologijom Electric Drive donosi sledeća rešenja:
• Više pređenih kilometara sa inovativnim dezenom gazećeg sloja: Tanje lamele u gazećem sloju omogućavaju veću površinu naleganja pneumatika na put nego klasični radijalni kanali. Sa većom površinom gume u kontaktu s putem pneumatik može bolje da reaguje na udarne momente motora, a na mokroj podlozi održava visoke performanse. Osim toga, dezen gazećeg sloja sprečava ulaz zvučnih talasa u kanale i time smanjuje unutrašnju i spoljašnju buku pri kotrljanju.
• Konstrukcija sa velikom nosivošću: Unutrašnjost pneumatika je optimalna  i podnosi dodatnu težinu vozila koju ima zbog baterija, a istovremeno ima optimalnu površinu naleganja za postizanje visokih performansi.
• Povećan domet vožnje: Karakteristike materijala u smeši gazećeg sloja omogućavaju izuzetno mali otpor kotrljanja, čime se povećava domet vozila i odgovara na visok nivo udarnog momenta motora. Istovremeno je bočni zid konstruisan tako da smanjuje aerodinamički otpor, a profilom je smanjena količina mase koja se vrti, zato je i potrošnja energije manja.
U Goodyearu se predviđa da bi tehnologiju Electric Drive mogli da uvedu na tržište sledeće godine, u tom cilju već sarađuju sa proizvođačima automobila.
Na linku https://youtu.be/X1LxJzVnfEk možete da pogledate video prezentaciju prototipa pneumatika EfficientGrip Performance sa tehnologijom Electric Drive.

Galerija slika

Članci iz iste kategorije