Za uvoz vozila koja su, putem poreske politike, zabranom ulaska u centar grada ili na neki drugi način proterana sa drumova Evrope, naši sugrađani su dali sasvim sigurno 500 miliona evra, i to računajući da je prosečna cena uvezenih polovnjaka oko 3.000 evra, iako ima analitičara ovog tržišta koji smatraju da je brojka još i veća jer je uvezeno ukupno i 23.814 vozila skupocenih brendova „audi“, BMV i „mercedes“.


PROČITAJTE JOŠ:
Nova ograničenja za vozače ispod 19 godina

– Podaci o uvozu polovnih automobila u 2017. godini su poražavajući sa stanovišta ekologije i bezbednosti – kaže generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih automobila Boban Nikolić. – Ta vozila su pre svega veoma nebezbedna, a pritom „evro 3 motori“, koji čine ogromnu većinu u strukturi uvoza, proterani su još 2005. iz EU.

On, za „Novosti“, kaže i da je po važećim zakonima Srbije moguća prodaja (uvoz) novih automobila samo sa „evro 6“ standardom motora, dok je za uvoz polovnjaka i dalje na snazi odredba po kojoj je moguće da se uvoze automobili sa eko-normom „evro 3“!

Upravo ta kategorija vozila, starih između 13 i 18 godina, čini gro uvoza polovnih vozila u 2017. jer je na naše tržište stiglo skoro sto hiljada, slobodno možemo reći krševa.

Vozila sa motorima koji ispunjavaju „eko 4“ standard (važio od 2006. do 2009) uvezli smo 37.610, sa „evro 5“ motorima (2010-2014) 20.327, a sa važećom „evro 6“ eko-normom (2015. i 2016) 3.132 vozila!

Da nonsens bude još veći, uvoznici polovnih vozila ne plaćaju takozvanu eko-taksu, dok uvoznici novih automobila plaćaju 12.000 dinara po toni!

Srbija je i dalje jedna od retkih zemalja koje ne daju nikakve subvencije za kupovinu električnih i hibridnih vozila. Mi smo i zemlja, ma koliko to čudno zvučalo, u kojoj „Tojota“ iz sopstvenih sredstava daje subvenciju za kupovinu hibridnih vozila iz svog proizvodnog programa i do 3.000 evra!

Naši sugrađani, koji svakako kupuju polovna vozila zbog ispražnjenih džepova, niskog standarda, i dalje najviše vole automobile koji nam dolaze iz Nemačke. Omiljeni su i dalje „folksvagen“ sa 24.895 uvezenih vozila i „opel“ sa 19.919.

Treće mesto po omiljenosti kod naših kupaca prigrlio je francuski „pežo“ sa 16.833 uvezena polovnjaka. Za vozilo „reno“ odlučilo se 15.434 kupca, „fijat“ je pazarilo 12.400 ljudi, a „sitroen“ njih 10.760.


PROČITAJTE JOŠ:
Sa naših traka silazi prošlost

Među deset najzastupljenijih brendova u prošloj godini kada se radi o uvozu polovnih vozila su i „ford“ sa 9.507 uvezenih vozila, „audi“ sa 8.778, „mercedes “ sa 8.019, BMV sa 7.017.

PRODAJA NOVIH AUTOMOBILA

U Srbiji je u 2017. prodato 26.878 novih vozila (automobila i lakih komercijalnih vozila), što jeste rast od oko 15 odsto na godišnjem nivou, ali i pokazatelj da smo veoma daleko od berićetnijih vremena jer smo 2008, na primer, kupili 57.000 novih automobila!

Hrvati su prošle godine kupili nešto više od 51.000 novih automobila, dok je na tržištu Evrope postignut desetogodišnji maksimum i prvi put je prodato više od 15 miliona vozila.