Novi Daster 1.5 dCi 4×4 – Od Beograda do Stare planine i nazad

24. јануар, 2018. #

Kancelarija RENO NISAN SRBIJA, opet je priredila jedno zanimljivo putovanje, za predstavnike medija iz ove regije. Ukupno 10 NOVIH DAČIJA DASTER krenulo je sa svojim putnicima prema 322 km. udaljenom hotelu STARA PLANINA. Sve je, kao i obično, bilo valjano osmišljeno i organizovano i mi smo  po lepom i sunčanom vremenu požurili autoputem ka NIŠU, da bi na 225 km. skrenuli prema SVRLJIGU i STAROJ PLANINi. Imali smo priliku da NOVOG DASTERA isprobamo na dobrom asfaltu a takodje i po uskim i krivudavim putevima, na nekim mestima i sa dosta udarnih rupa. Već u blizini uvek lepe STARE PLANINE ušli smo u predele prekrivene snegom i našli se u pravom zimskom ambijentu. Odmah smo uočili da snega ima puno a i da je put perfektno očišćen, baš lepo i za pohvalu putarima.

Prve utiske o NOVOJ DAČIJI smo polako počeli da pamtimo. Naš dizelaš od 11o KS i zapreminom motora od 1500 kubika, sa pogonom na četiri točka ponašao se baš dobro. Na auto putu smo ga malo brže vozili pa je prosečna potrošnja u tim trenucima iznosila 8.2 litra na 100 km. Ništa loše i SKORO ništa negativno nismo mogli da primetimo. Novi DASTER je vrlo sličan „starom“, odnosno predhodnom. Na prvi pogled sve je isto ali ipak nije. Radilo se na poboljšanju a DASTER je, što je za njega već prepoznatljivo, ostao SUV sa perfetktnim odnosom cene i kvaliteta. Naš DASTER sa registracijom PO, košta 15.110 evra a cena baznog modela iznosi 11.890 evra. Doteran mu je dizajn, prvenstveno maska koja je vrlo lepa, ali i stara nije bila loša.

Ono što smo odmah uočilo kod DASTERA a što spada u ono SKORO NIŠTA negativno odnosi se na kočnice. Napred su kao i kod prethodnika DISKOVI a nazad DOBOŠI i to se naravno primećuje prilikom naglog i oštrog kočenja a još više na nizbrdici i vlažnom  putu. Daster je najnoviji minus zaradio nedavno, kada je na KREŠ TESTU  – EURO Ncap dobio samo 3 zvezdice.

Po nama to su dva jedina negativna utiska, sve ostalo je za jednu veoma solidnu ocenu. Pre nekoliko meseci smo putovali fantastičnim NISANOM X TRAIL, za Francusku. Porediti X TRAILA i DASTERA je praktično nemoguće, medjutim kad samo pomislimo da  ovaj naš RUMUN košta 15.000 evra a NISAN X TRAIL više nego duplo, tačnije 36.600 onda se ipak malo štrecnemo.

NOVI DASTER se odlikuje vrlo dobrom potrošnjom. Kada vozite normalno, bez žurbe, kada želite da uživate u vožnji i da se NE takmičite sa drugima, DASTER može da troši i ispod 6.5 litara dizela. U suprotnom, isti taj momak sa 11o KS potrošiće puna DVA LITRA više, na 100 km.

NOVI DASTER je malo ulepšan i spolja i u unutrašnjem delu, malo je prostraniji, naslon sedišta sada ima ručicu za pomeranje, instrumenti su veoma dobro uočljivo i sve je na dohvat ruke ( da ne spominjemo ERGONOMIJU, toliko rado korišćenu stranu reč ). Materijali u kabini su kvalitetniji i lepši, sedišta takodje. Prtljažnik je kao i kod starijeg modela dovoljno prostran. Kada se opet setimo puta u Francusku, valja reći da smo u Evropi videli više velikih šlepera sa puno DASTERA, jer ON je u mnogim ozbiljnim zemljama sve više tražen i sjajno se prodaje. Pa valjda  i taj podatak govori pozitivno i ohrabrujuće budućim vlasnicima NOVOG DASTERA.

Elem, kada smo NOVOG DASTERA probali na snegu junački se snašao. Čini se da mu odgovara takav ambijent a i pogon na svim točkovima ima odredjenu ulogu.

Novi i moderni HOTEL STARA PLANINA ima 4 zvezdice. Pun pansion u dvokrevetnoj sobi, dakle za dve osobe, je 68 evra. U tu cenu ulazi i besplatno korišćenje bazena, saune, teretane, igraonice za decu i još puno prihvatljivog i dobro osmišljenog sadržaja. Skijaške staze nisu kao na KOPAONIKU ali ih mnogi hvale i govore da su baš umerene i prosečne.

Povratak za BEOGRAD je protekao opet uz lepo vreme u sunce. Zadržavanje u NIŠU u kafani MRAK donelo je totalni gastronomski užitak, uz  ljuti ajvar i ljute papričice, sireve, „ludački kiseli kupus“, lepinje…. a onda je stigla i konjica…… bela i dimljena vešalica, pljeskavice, PRAVA BRUKA OD BOŽANSTVENIH UŠTIPAKA i na kraju gazdin specijalitet, KIFLICE, od mleveneog mesa punjene delovima od bele vešalice, sirom i lukom. Zapamtite kafanu MRAK, ako je posetite obasjaće vas SVETLO.

Zaključak u par reči…. KO KUPI NOVOG DASTERA UŽIVAĆE.

Dacia Duster 1.5 dCi 110 4×4

Karoserija: SUV/ 5 vrata
Motor: četiri cilinda, turbodizel
Zapremina: 1461 ccm
Snaga: 80kw/110KS
Obrtni moment: 260 Nm
Pogon: na sve točkove
Menjač: manuelni 6
Kočnice: napred disk/nazad doboš
Dimenzije: 4341 x 1804 x 1695 mm
Međuosovinsko rastojanje: 2676 mm
Prtljažnik: 467/1263 litara
Pneumatici: 215/65 R16
Masa: 1305 kg
Maks. brzina: 171 km/h
Ubrzanje od 0 – 100 km/h: 11,9 sekunde
Prosečna potrošnja: od 6.5 do 8.5 litara na 100 km. u zavisnosti od načina vožnje
Zapremina rezervoara za gorivo: 50 litara
Emisija CO2: 115 gr/km.
Cena baznog modela:  11.990 evra
Cena modela sa najboljom opremom :
18.190 evra
Cena testiranog modela: 15.110 evra

Galerija slika

Članci iz iste kategorije