‘Bezgranično za sve’ – Kia predstavlja viziju buduće mobilnosti

12. јануар, 2018. #

Kia predstavlja tehnologije autonomne vožnje, povezivosti i eko/električnih vozila
Kia Motors na upravo otvorenom sajmu zabavne elektronike CES 2018 u Las Vegasu
predstavlja svoju viziju mobilnosti. U okviru svoje vizije ‘Bezgranično za sve’ Kia donosi
budućnost u kojoj su mogućnosti mobilnosti i prevoza bezgranične. Kako bi široj javnosti
raširila horizonte Kia takođe predstavlja nekoliko novih tehnologija, koje su deo njene nove
strategije ‘ACE’, s kojom će automobile učiniti još više autonomne (A), povezane (C kao
Connected) i više ekološke i električne (E).
“‘Bezgranično za sve’ je Kijina vizija budućnosti, gde će svako moći da uživa u beskonačnim
mogućnostima, koje donosi mobilnost u budućnosti. To je Kijin manifest pružanja masovne
mobilnosti u skoroj budućnosti. U današnje vrijeme korisnici su ograničeni razmišljanjem da
je automobil “tek vozilo’, ali Kia se obavezuje da će nuditi kompleksnija rešenja mobilnosti.
‘Bezgranično za sve’ predstavlja budućnost u kojoj je vozilo puno više od zbira delova,”
rekao je dr. Woong-chul Yang, potpredsednik i vođa Kijinog centra za istraživanja i razvoj.
Cela gama modela poveziva do 2030. godine
Kijina strategija ‘ACE’ temelji se na tri ključna elementa, koji predstavljaju njihovu viziju
prevoza putnika u budućnosti:
Autonomno – Kia u 2021. godini kreće s prodajom tehnologije autonomne vožnje 4.
stepena, koja će biti raspoloživa u ‘pametnim gradovima’
Povezano – 2025. godine Kia će imati tehnologije povezivosti u svim automobilskim
razredima, a do 2030. žele da ih ugrađuju u sve svoje modele
Eko/Električno – Kia će do 2025. nuditi 16 novih modela s naprednim pogonima –
različita hibridna, plug-in hibridna i električna vozila, a već u 2020. potpuno novo
električno vozilo s gorivim ćelijama (FCEV).
U ovoj godini početak WiBLE usluge deljenja automobila u Evropi
Pored tih tehnologija Kia će razotkriti svoje planove u vezi s uslugama deljenja vozila (carsharing)
WiBLE’, koja od prošle godine deluje u Južni Koreji, a u ovoj godini se očekuje
globalno širenje – počevši s Evropom.
Unapređena autonomna vožnja: rešenja povezivosti vozila
Na ovogodišnjem CES-u Kia predstavlja nekoliko interaktivnih rešenja, koja kombinuju
postojeće i dolazeće tehnologije. Izložba najavljuje u kom pravcu će Kijina autonomna vozila
u budućnosti unaprediti povezivost.
Kijin izložbeni prostor najavljuje autonomnu vožnju u budućnosti. Posetioci mogu da pomoću
simulatora virtuelne stvarnosti (VR) interaktivno isprobaju Kijine tehnologije autonomne
vožnje, koje su još u fazi razvoja, dok istovremeno mogu isprobati i komunikacioni sistem
V2X (vehicle-to-everything), koji pokazuje kako bi se vozila mogla povezivati s drugim
vozilima, infrastrukturom, pešacima, uređajima i punionicima u urbanim sredinama.
U 2021. u pametnim gradovima početak prodaje Kijinih autonomnih vozila 4. stepena
Media Contact:
Azer Šarić, PR Manager
Tel: +386-(0)51-608-839 E-mail: as@kmag.net
Južnokorejski div namerava od 2019. da stavi na drum brojnu testnu flotu autonomnih vozila, koja bi trebala utabati put njihovj masovnoj proizvodnji. Kia s novim pilotn projektom Smart City od 2021. planira nuditi autonomna vozila 4. stepena, koja će biti raspoloživa u tzv. pametnim gradovima.
“Kijini povezani automobili biće bezgranični i povezani i pružaće novi tip mobilnosti. Virtuelna stvarnost, samovozeća vozila i povezivost između vozila nekada su se smatrali tehnologijama daleke budućnosti. Pošto sve brže postaju realnost Kia istražuje kako te nove tehnologije učiniti korisnim za stranke. Našu strategiju i viziju mobilnosti budućnosti predstavljamo na različitim interaktivnim ekranima da ih naše stranke mogu upoznati,” rekao je potpredsednik Yang.
Kia će do 2025. ponuditi 16 električnih vozila s hibridnom, EV i FCEV tehnologijom
Kia će u godinama koje dolaze i dalje širiti svoju ponudu ekološki prihvatljivijih vozila i do 2025. namerava da lansira čak 16 električnih vozila.
Potpuno novi električni model s gorivim ćelijama u prodaji 2020.
Već 2020. godine – Korejci će kupcima ponuditi vozilo koje će pokretati struja i gorive ćelije (FCEV).
“Do 2025. ćemo ponuditi ukupno 16 modela s naprednim pogonima – 5 novih hibrida i priključnih (plug-in) hibrida, 5 novih električnih vozila i potpuno novo vozilo na gorive ćelije. Do svog dolaska na tržište 2020., taj FCEV predvodnik Kijinog napretka će da omogući mobilnost s nultim emisijama štetnih gasova,” rekao je potpredsednik Yang.
Kia, u okviru svoje strategije, na ovogodišnjem sajmu predstavlja koncept Niro EV. Radi se o konceptu električnog vozila, koji kombinuje dizajn modernog kompaktnog sportskog terenca s vrlo učinkovitim, naprednim električnim pogonom i tako predstavlja sledeći korak na Kijinom dugogodišnjem električnom putovanju.
Koncept Niro EV, koji je nastao u Kijinom dizajnerskom studiju u Južnoj Koreji, u potpunosti je električni kompaktni SUV. Njegova aerodinamična karoserija mu omogućava da vazduh s lakoćom struji oko i ispod vozila. Tradicionalnu masku, koja nije više potrebna za hlađenje motora, zamenio je gladak interaktivni ekran, koji se na prednjem delu vizuelno odlično slaže s vrlo tankim svetlosnim telima. Na boku je vidljivo da je koncept našao inspiraciju u postojećem hibridnom Niru, sa siluetom modernih kompaktnih krosovera, podignutom karoserijom i širokim C stubom. Zadnji kraj koncepta ima zbog boljeg odvoda vazduha čiste i oštre ivice.
S tihim delovanjem elektro motora i očekivanjima da će se takvo vozilo većinom voziti po gradskim i prigradskim putevima, Niro EV donosi nove tehnologije koje poboljšavaju bezbednost pešaka. Novi aktivni sistem za upozoravanje pešaka APWS (Active Pedestrian Warning System) je kombinacija prednjih kamera, tehnologije za prepoznavanje predmeta i prednjih zvučnika. Ako sistem prepozna pešaka ili biciklistu, koji prolazi ispred vozila, zvučnici tu osobu upozoravaju na vozilo. APWS je usklađen s novim interaktivnim svetlosnim sistemom, koji korisnicima i pešacima pruža visokointuitivnu komunikaciju s vozilom.
Minimalistički uređena kabina, u kojoj je pregršt digitalnih ekrana, omogućava veću interakciju korisnika s novim tehnologijama i pomagalima. Armaturna ploča zbog svoje širine i vodoravnih, glatkih površina kod vozača i saputnika stvara prijatan ambijent i osećaj bezbednog utočišta. S mekanim nijansama srebrne, sive i bronzane boje donosi osećaj mira i topline u kabini.
Koncept Niro EV će imati domet od 383 km
Koncept Niro EV pokreće električni motor sledeće generacije, koji donosi nove tehnologije, a namenjen je Kijinim budućim električnim vozilima. Energiju pruža vrlo učinkovita litijum-polimerska baterija snage 64 kWh, koja deluje pomoću snažnog elektromotora snage 150 kilovata. Niro EV će imati domet od 383 kilometara – uz nulte emisije izduvnih gasova.
Interaktivna izložba razotkriva nove tehnologije
Kia na sajmu predstavlja svoju najnoviju tehnologiju HMI interfejsa (human-machine interface), određene funkcije autonomne vožnje i kao prva na svetu predstavlja automobilsku povezivost 5. generacije. Te inovacije najavljuju njihovu buduću upotrebu u vozilima Kia. Najstariji južnokorejski proizvođač automobila kroz futuristički osmišljenu kabinu predstavlja ove inovacije i tako pruža nezaboravno interaktivno vozačko iskustvo. Kia svim posetiocima sajma pokazuje svoju viziju autonomne vožnje s tehnologijama koje kupci mogu očekivati u njenim vozilima u ne tako dalekoj budućnosti.
Prvi kokpit posetiocima omogućava da na konceptu Niro EV isprobaju novi HMI interfejs, koji nudi poboljšanu interakciju između posetilaca i vozila. Infotainment sistem i klima uređaj upravljaju se pomoću dugmeta, pokreta i upravljačkog obruča koji deluje kao daljinski upravljač. Različitim pokretima ruke na dvokrakom i perforiranom kožom presvučenom upravljačkom obruču vozač može da upravlja različitim funkcijama kao npr. emitovanje omiljene muzike, podešavanje glasnoće zvučnika i podešavanje klima uređaja. Digitalni ekran armaturne ploče vozaču nudi dodatne informacije (npr. podešavanje vozila, status pogona i putne informacije).
S ciljem pružanja bolje digitalne interakcije između vozila i vozača u odnosu na tradicionalno vozilo, HMI interfejs vozaču omogućava ‘ulogovanje’ u vozilo upotrebom prepoznavanja lica i glasa. Tehnologija prepoznavanja lica i glasa, razvijena u saradnji s Amazonovim web uslugama AWS (Amazon Web Services), na početku pozdravlja vozača i prilagođava postavke vozila s obzirom na predprogramirane individualne postavke. Upotrebom usluga‘Amazon Rekognition’ i ‘Amazon Polly’, koje vrlo precizno analiziraju lice i glas, ovaj novi sistem onemogućava brojne funkcije vozila ukoliko sistem identifikacije ne prepozna pravog vozača odnosno vlasnika vozila.
Drugi Kijin kokpit kao prvi na svetu predstavlja 5G povezivost vozila – povezivost Las Vegasa u SAD i Seula u Južnoj Koreji u realnom vremenu. 5G povezivost korisnicima omogućava pouzdano praćenje sadržaja u vozilu, koje je povezano s infotainment sistemom.
Drugi kokpit takođe predstavlja odvojeno upravljanje ozvučenjem u konceptu Niro EV, što korisnicima na prednjim i zadnjim sedištima omogućava testiranje Kijine tehnologije odvojenog ozvučenja (Separate Sound Control System). Tehnologija omoguća putnicima
koji sede napred i pozadi da istovremeno slušaju svoju muziku, bez ometanja ostalih u vozilu. Sistem ima 8 zvučnika, ugrađenih u naslone za glavu, koji istovremeno emituju zvuk za 1. i 2. red sedišta i upotrebom tehnologije neemitovanja buke ‘gase’ zvuk iz drugog reda sedišta. Stvaranjem dva područja zvuka u vozilu, putnici u različitim redovima sedišta mogu da slušaju različit izbor muzike ili podcasta. U Kiji, koja je sama razvila ovu tehnologiju, veruju da će to poboljšati udobnost putnika u vozilu u budućnosti.
Posetioci mogu isprobati i Kijinu tehnologiju autonomne vožnje pomoću različitih VR izložbenih eksponata. VR naočale različitim simulacijama predstavljaju Kijine pomoćne tehnologije, namenjene autonomnoj vožnji u različitim sredinama.
Usluga deljenja vozila WiBLE u Evropi već krajem ove godine
Kia je najavila širenje poslovanja usluge deljenja vozila WiBLE, koja omogućava gradsku i prigradsku mobilnost. Široko dostupna usluga (WiBLE je skraćenica za pojam ‘Widely Accessible’) , koju je Kia pokrenula prošle godine u Južnoj Koreji, krajem ove godine počinje s radom u nekim evropskim zemljama i većim gradovima. Kia u narednih nekoliko godina namerava da širi ovu uslugu na još neka globalna tržišta.
WiBLE će biti raspoloživ u središtima (vele)gradova i namenjen je strankama, koje ne poseduju svoje vozilo i ponekad im treba vozilo ili jednostavno žele praktičnije doći u centar grada.
U Koreji WiBLE korisnici, kada žele da zaključe svoje putovanje, mogu koristiti različita vozila Kia (električni Soul, hibridni crossover Niro i veće modele). Vozila su opremljena Kijinim bezbednosnim tehnologijama, koje pružaju bezbednu vožnju s vozilima, koja inače ne poznaju baš najbolje. Ovakav format bi trebali da upotrebe i na ostalim novim WiBLE tržištima.
Usluzi WiBLE pristupa se preko aplikacije na pametnom telefonu. Korisnici nakon toga plaćaju vreme upotrebe WiBLE vozila. WiBLE će u Evropi korisnicima omogućavati zaključenje jednosmerne vožnje, umesto vraćanja vozila na polaznu tačku. Zbog toga unapređuje komfor i pruža veliku vrednost u odnosu na cenu taksi prevoza ili klasičnog najma vozila.
Kia će uskoro objaviti prve WiBLE lokacije u Evropi, a krajem godine očekujemo početak rada ove usluge deljenja vozila.

Kia

Galerija slika

Članci iz iste kategorije