50. Srbija reli – Nažalost još jedan medju najslabijima

26. септембар, 2017. #

Jubilarni 50. SRBIJA RELI je iza nas. Kao što se i moglo očekivati spada medju one najslabije po mnogo čemu. Iako je najavljeno više posada nego minule godine ( na prošlogodišnjem reliju SRBIJA bilo ih je 38 na startu ) na rampi u centru Užica našla su se 33 automobila ( Nerazumno i neprofesionalno zvuči zvaničan izveštaj PR službe AMSS, da je citiramo „učestvovalo je oko 40 domaćih i inostranih posada“ ). Dakle, odmah se videlo da je konkurencija izuzetno „tanka“.

Istina je da su na 50. SRBIJA RELI krenule 22 domaće i 11 inostranih posada. Da nije bilo par ozbiljnijih stranaca 50. SRBIJA RELI bi bio pravi fijasko. Što se organizacije tiče pohvalan je glamur i video snimak pozdrav ŽAN TODA zvaničnika FIA, prisustvo starih majstora relija, VIĆENTIJA SAVIĆA, VLADA DUBLJANINA, MILUNA VESNIĆA i drugih i naravno dolazak značajnog gosta, Bugarina KRUM DONČEVA, petostrukog pobednika SRBIJA RELIJA. U organizacioni veliki kiks spada otkazivanje drugog brzinskog ispita, jer kako javljaju prisutni, redari nisu postavljeni na vreme.

Utisak starih i dobrih poznavalaca te izuzetno popularne discipline – relija, koji su bili na startu 50. SRBIJA RELIJA, je više nego deprimirajući. Poslednje godine su donele drastičan pad u kvalitetu domaćeg relija. Užasna ekonomska situacija u zemlji ozbiljno je pogodila i domaći auto sport, pogotovo najzahtevniju disciplinu RELI. Mnogi dobri vozači više se na bave relijem ( SRDJAN VIŠNJIĆ, TODOR STAMENKOVIĆ, VLADIMIR ZEČEVIĆ, IVAN MANDIĆ , MILE CVJETIĆANIN i drugi ). Na pozicije nekadašnjih funkcionera sada su stigli novi, mladji ljudi, verovatno u najtežem trenutku za naš reli, ali i sa nedovoljno iskustva i ZNANJA. Podsetimo, i prošle godine je bilo loše, otkazivanje brzinaca, više havarija a 2013. godine je reli otkazan. ( da ne zaboravite da i 1986. godine nije održan YU RELI u Sarajevu ).

Naš istaknuti reli as veteran, VIĆENTIJE SAVIĆ, je povodom jubilarnog 50. SRBIJA RELIJA, rekao:

„Da nije bilo nekoliko dobrih stranaca, reli bi bio veoma loš. Jedini koji me je oduševio bio je 25. godišnji Slovenac ROK JERKIĆ, sa „rover MG ZR 105“ ( na slici ), koji je na jednom brzincu bio brži i od našeg Rabrenovića a vozio je dobro i Bugarin sa „sitroenom C4″“.

Veoma loš utisak ovaj reli je ostavio i na lokalnog navijača i velikog simpatizera relija, RADIŠU VUKAJLOVIČA – KURTU, uglednog ugostitelja sa TARE.

Na kraju valja podsetiti da je YU RELI, odnosno SRBIJA RELI, bio uvek privlačan za strance. Bugari su bili najčešći gosti a i pobednici. Čak 18 BUGARA je pobedilo na  našem najvećem reliju, 9 puta su slavili vozači JUGOSLAVIJE, 6 puta TURCI, 4 puta ČESI, 3 puta ITALIJANI i AUSTRIJANCI, 2 puta SLOVENCI i po jednom NEMCI, ISTOČNI NEMCI,MADJARI i POLJACI.

Najviše puta su pobedjivali KRUM DONČEV i DIMITAR ILIJEV, sjajni majstori relija iz Bugarske, medjutim i DONČEV i ILIEV nisu mogli da urade ništa,kada su pokušali da učestvuju na WRC takmičenjima. DIMITAR ILIEV je 2002. godine na reliju OKO KORZIKE, bio 19. u generalnom poretku dok je KRUM DONČEV, na RELIJU MONTE KARLO 2003. bio tek 27. u generalnom. Na tom reliju se ILIEV slupao a Hrvat JURAJ ŠEBALJ je bio na 22. mestu.

Na samom kraju podsetimo, krajem ovog vikenda se vozi 44.CROATIA RELI. Prijavljene su 74 posade a medju njima 15 automobila R5. Očekuje se i start jednog takmičara iz Srbije, ŽELJKA MILUTINOVIĆA i suvozača ALEKSANDRA PETRIČEVIĆA, sa „reno kliom RS“, koji su bilo vrlo dobri na 50. SRBIJA RELIJU. Što se tiče broja posada, sasvim je izvesno da će ove godine u našem regionu najbolji biti RELI NOVE GORICE, gde je pre oko mesec dana startovalo  109 posada a čak 76 stiglo na cilj.

Galerija slika

Članci iz iste kategorije