Vremeplov – Susret pravih YU šampiona, Momira Arsića i Radovana Stanojevića Gedže

23. август, 2017. #

Oni su se sportom bavili sredinom sedamdesetih godina. Bilo je to ZLATNO vreme jugoslovenskog automobilizma,  motociklizma a i kartinga. Konkurencija neverovatna. Svi su tada pričali o svetu brzine na području Jugoslavije. Ne zna se gde je bilo bolje, da li na relijima, kružnim trkama ili motociklističkim susretima. Praktično nije bilo većeg grada u državi gde se nisu održavale trke brzih motociklista. Vozilo se na Ušću, Kragujevcu, Arandjelovcu Slavonskoj Požegi, Zagrebu, Splitu, Rijeci, Sarajevu, Mariboru….Od 1978 – 1982. na YU stazama se vozila i „formula fau“, gde su vozili mnogi asovi a šampioni naše formule bili su, VECO HOLJEVAC, ZLATAN MIČIĆ,VLADA SLAVKOVIĆ DJANI ŠVERKO i JERANČIĆ…

Nije bilo ništa čudno ako se u nacionalnoj klasi „fića“ prijavi toliko vozača da se moraju održati i dve kvalifikacine vožnje za ulaz u finalnu trku.

MOMIR ARSIĆ, iz sela Velika Sugubina kod Kragujevca je karijeru u svetu brzine započe na biciklu. Bio je prvak Srbje i puno je naučio od ovih dana preminulog Radoša Čubrića. Arsa se seća tih dana i priča:

ČUKI je bio strahovito jak, vozi u grupi a kada stignu do uspona krene punom snagom i sve ostavi iza sebe..gume su šlajfovale , bicikl se krivio, lomio pod Čukijevim nogama, bio je strašan pobedjivao svuda, u trkama KROZ JUGOSLAVIJU, u inostranstvu, bio je najbolji biciklista Jugoslavije svih vremena.“
Arsa je vozio i motocikle a takodje i „fiću“ a krajnja stanica mu je bio fabrički „kec 101“, grupe 2, sjajno friziran i veoma jak. Sa „zastavom 101 grupa 2″, po savetima čuvenog MILIVOJA BOŽIĆA ( nekada motocikliste u Titovoj pratnji i sportskog vozača kome je Tito omogućio  trkačkog“poršea“, sa kojim je BOŽIĆ pravio čuda po brdskim stazama i prvi stekao licencu za F1), MOMIR ARSIĆ je dva puta bio šampion Juge a 1975. bio reli prvak Balkana. Suvozač u tom strašnom „kecu“ bio mu je i najbolji sportski vozač Kragujevca,  Jožef Šikloši. Na 9. YU RELIJU, Arsi je prišao čuveni Italijan MARKU ALEN, da vidi kakav je to auto „zastava 101 grupe 2“ kojim se prave tako dobra vremena na ispitima. Tih godina je Arsa dobio nagradu za „fer plej“ jer je svom direktnom rivalu u klasi, Slovencu DRAGU ZONTI, ustupio električnu pumpu, jer je u gepeku imao dve.

 

Galerija slika

Članci iz iste kategorije