Kako voziti na auto putevima – pitajte i sportske vozače !

14. август, 2017. #

 

Pročitajte savete stručnjaka, ali i poznatih sportskih vozača, zapamtite ih i primenjujte.

Vozači iz Srbije bi mogli da čuju mišljenje recimo Andreja Kulundžića ili Mikice Vesnića, svakako i od Dušana Borkovića, ili od nekada sjajnog YU prvaka Jožefa Šiklošija koji već dugo živi u Švajcarskoj, potom od asa i Kragujevca Zorana Make Stevanovića,oni u Hrvatskoj mogu da saznaju nešto dobro od Gorana Štroka, Jovice Palikovića, Tihomira Filipovića ili naprimer od Borka Skurića, učesnici u saobraćaju u Sloveniji mogu puno toga da nauče od poznatig reliste Braneta Kizmiča, reli šampionke Romane Zrnec ili čuvenog motocikliste Mirana Stanovnika, oni u Bosni i Hercegovini od Bakira Hadžića i Nevena Vukasovića, u Makedoniji od šampiona Evrope Igora Stefanovskog a Crnogorci imaju priliku da prihvate savete od jednog sjajnog asa Željka Banićevića, braće Aćimić, Radeta Djurovića ili Veska Prlainovića. Verujte nam, to su sve ljudi koji mnogo znaju o automobilima i saobraćaju i mnogo vrede.

Tokom leta i sezone odmora i putovanja, svakodnevno smo svedoci strašnih saobraćajnih nesreća.

Samo tokom prethodnog vikenda dogodile su se dve saobraćajne nesreće na auto-putu Beograd-Niš, gde su poginule dve osobe, a devet je povređeno.

Kako da se ta crna statistika smanji?

„Svaka greška u saobraćaju vrlo skupo košta i ukoliko pogrešimo, rizikujemo da poginemo, ostanemo invalidi ili budemo 10 godina u zatvoru“, rekao je za RTS Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

„Moramo da shvatimo da možemo da stradamo i tuđom greškom, neophodno je da vežemo pojas, da vežemo pojaseve i na zadnjem sedištu“, objasnio je Okanović i upozorio vozače koji se kreću levom, preticajnom trakom da se ne približavaju previše vozilu koje se nalazi ispred njih.

„Ukoliko želite da preteknete, uključite levi migavac, držite bezbedno odstojanje, a to je najmanje polovina od brzine kojom se krećete. I vratite se u srednju traku kada izvršite preticanje.“

Okanović je objasnio i da ukoliko se, na primer, vozilo kreće brzinom od 120 kilometara na sat, najmanje odstojanje treba da bude 60 metara.

„Za one koji imaju problem da to procene, postoji i pravilo ‘dve sekunde’:  vozilo ispred vas će proći pored nekog objekta, saobraćajnog znaka. Treba da prođu bar dve sekunde da i vi prođete pored tog znaka“, kaže Okanović.

Izvor: Mondo.rs

DODATAK : Svi saveti Damira Okanovića su na mestu i valja ih primeniti, medjutim, ima još puno toga što bi trebalo znati kako bi vožnja bila što bezbednija pa zato dozvolite još nekoliko naših predloga u cilju što bezbrižnijeg putovanja…

– Pre polaska na put neophodno je proveriti tehničku ispravnost vozila, proveriti ulje i antifriz ( dobro ga je imati i leti jer hladi bolje od  vode ), količinu vode u boci za pranje vetrobrana, setiti se na KOČNICE ( disk pločice i paknove i ručnu kočnicu ) i svakako proveriti u servisu ili kod vulkanizera stanje pneumatika. Obavezno pogledati da li je u kolima dizalica a dobro je  podmazati kod majstora sve šrafove na točkovima, kako bi zamena istih, da ne čuje zlo, bila mnogo lakša. To inače skoro niko ne upražnjava !!

– Ima velikih razlika u pristupu vožnji na raznim auto putevima. Kod nas su ograničenja uglavnom 120, u Hrvatskoj i Sloveniji 130, dok na mnogim auto putevima u Nemačkoj ograničenja nema. Stoga je jako važni kako recimo u Nemačkoj obilazite vozilo ispred sebe gde morate znati da iza vas stiže neka brza mašina koja razvija i preko 200 na sat.

– Reklo bi se da brzina od 120-130 km. na sat, na auto putu, predstavlja najpametniji izbor. Naša preporuka je da se vozi danju i da se u automobil ulazi posle dobrog spavanja. Prilikom vožnje NE DOLAZI U OBZIR korišćenje mobilnih telefona, slušanje muzike, pušenje ili preteran razgovor sa saputnicima. Osoba na mestu do vozača – SUVOZAČ, može biti neverovatno veliki saradnik i pomoćnik. Recimo prilikom praćenja navigacije ili obaveštavanja vozača gde su parkinzi za odmor i benzinske stanice.Iskusni suvozač je u prilici da svojim upozorenjem pomogne vozaču u svim situacijama.

– Izuzetno bitnu stvar na putovanju predstavljaju ODMORI a tada se mora voditi računa o blagovremenom uključivanju žmigavca, laganom kočenju i skretanju prema parkingu ili benzinskoj stanici. Uključivanje u saobraćaj i povratak na auto put mora se obavljati takodje krajnje oprezno.

– Na mestima za odmor pušači mogu ispuniti svoje želje i konzumirati nešto hrane a pri visokim temperaturama OBAVEZNO je u automobilu imati dovoljno vode za piće. Vožnja pri jakom suncu mnogo je prijatnija uz naočare, ali, i tu se moraju odabrati one koje najbolje odgovaraju.

– Na osnovu bogatog iskustva u saobraćaju želimo da vas podsetimo da je najveći uzrok svih saobraćajnih nesreća VELIKA BRZINA,NEOPREZNOST i UMOR !!!

Članci iz iste kategorije