KIA Niro – Krosover hibrid koji malo troši a puno pruža

13. јул, 2017. #

Kada nam je naš stari poznanik, gospodin MILAN DERBOGOSIJAN, još pre par meseci predstavio u Beogradu KIU NIRO a i kada nam je baš ovih dana uručio ključeve od tog upadljivo brendiranog krosovera, kako bi ga malo bolje upoznali, znali smo da nas očekuju lepi utisci. MILAN DERBOGOSIJAN nas je ukratko podsetio da je reč o HIBRIDU, koji ima dva motora, jedan benzinski sa 105 KS a takodje i elektro motor od 43.5 KS, da ima zapreminu 1.6 litara i vrlo lepu opremu EX URBAN, pa košta 27.990 evra.

KIA NIRO je oblepljena porukama koje ukazuju da je reč o GINISOVOM SVETSKOM rekorderu ( na posebnom testu, u posebnim uslovima potrošila je neverovatnih 3.01 litra na 100 km.!!! )

Naravno, znali smo da taj rezultat nećemo ponoviti, a rešili smo da od Beograda krenemo Ibarskom magistralom do Čačka, Kraljeva i Kruševca, s namerom da nam cilj bude Prokuplje. Svakako znate da smo  vozili regionalnim pravcem, na putu sa usponima, semaforima, kada je saobraćaj bio pojačan, pa su česta zaustavljanja, ubrzanja i kočenja redovna stvar.

Ali, pre priče o toj našoj ekskurziji ka jugu valja reći da su nas od polaska pa duž celog puta mnogi radoznalo posmatrali, uočavajući tekst na karoseriji.. KIA NIRO HIBRID GUINNESS WORLD RECORDS.

Čim vozač zauzme položaj za volanom KIE NIRO primećuje da je prednji deo kabine udoban, da je pregled kroz baš veliku šoferšajbnu maksimalan, takodje da su retrovozori sasvim OK. KIA NIRO, koju smo mi testirali ima automatski menjač, START – STOP sistem, navigaciju, fantastično ozvučenje, dobru i jaku klimu ( mora se koristiti umereno jer u protivnom nije baš dobro za putnike ), dobar materijal kokpita i sedišta, sjajan prostor pozadi koji će zadovoljiti i krupnije i ŠTO JE NAJBITNIJE, dobre disk kočnice na svim točkovima, dobre pneumatike „mišlen“ ( 225/45/R 18 ) i dva motora koji su u stanju da povuku baš snažno. Sve u svemu jedan ozbiljno dobar krosover sa prednjim pogonom, sa prtljažnikom od 373 litre do 1371. litrom kada se obore sedišta. Početna cena mu je 26.490 evra a sa maksimalnom opremom je 31.490 evra. Odmah ćete primetiti da ima i jeftinijih modela drugih proizvodjača, ali mora se pre svega uočiti kvalitet svega što pruža KIA NIRO i da je sa cenom opet mnogo privlačnija od dosta konkurenata.

Elem, put do Prokuplja je protekao vrlo lepo a potrošnja je varirala od 4.5 litra do 4.7 litra do našeg cilja, uz brzinu do 120 km na sat, sem u momentima kada smo morali da preteknemo nekog sporijeg i da dodamo gas. Pa, rekli  bi smo…to je ODLIČNO zaista odlično. Ukupan utisak vozaču je doprinelo i 200 grama nezaboravnog prasećeg pečenja u jednoj od mnogih pečenjara u Mrčajevcima. Nije baš reprezentativna ali redovno nudi i praseće i jagnjeće sa ražnja. Na cilju u Prokuplju fotografisali smo KIU NIRO ispred  NAJSTARIJE PEKARE u tom mestu, pored PEKARE MIKA, čiji je vlasnik golubar ,PEKAR SLAVKO, a o tom čoveku uskoro sledi posebna priča.

Povratak smo zmislili u drugačijim uslovima, na autoputu i sa povećanom brzinom, tek da saznamo kako KIA NIRO troši pri većim brzinama. Maksimalnu smo na momenat podigli na 180 km. na sat a pri takvoj brzini KIA NIRO može da troši i 7.8 litara benzina. U centru Beograda kompjuter je pokazivao da je prosečna potrošnja iznosila 7 litara. Nadamo se da ćete se složiti da je to BAŠ DOBAR REZULTAT.

Eto, to je bila kratka priča o jednodnevnom druženju sa KIOM NIRO. Oni koji se budu odlučili da je imaju zaista će moći da uživaju i da se ponose jednim perfektnim krosoverom koji je pri normalnoj vožnji PRAVI REKORDER POTROŠNJE  – BRAVO ZA KIU  NIRO!!!

 

 

Galerija slika

Članci iz iste kategorije