Trkačka štoperica- Sekunde sve objašnjavaju

22. април, 2017. #

Ovogodišnja sezona auto moto sporta je uveliko počela a medju milionima ljubitelja sveta brzine opet su počele stare priče – Koje trke su najkvalitetnije, koji vozač je bolji ?

Pre odgovora na to pitanje i pre upuštanja u objašnjenje razlika medju trkama i vozačima mora se podsetiti i naglasiti da su i automobilizam i motociklizam TEHNIČKI SPORTOVI i da gro stvari zavisi od budžeta, narodski rečeno od debljine novčanika.

Aktivnost naših automobilista i motociklista na medjunarodnom planu je poslednjih godina znatno uvećana. Neki se takmiče u različitim šampionatima i svaka od tih serija ima specifičnosti i razlike.

Naš najuspešniji i najbolji automobilista ( po rezultatima koje je ostvario, po nacionalnim titulama u kartingu, trkama u klasi „hibrid“, brdskom šampionatu Evrope, Evropskom Kupu turističkih vozila, Svetskom šampionatu turističkih vozila i Internacionalnoj TCR seriji ), košarkaški visok DUŠAN BORKOVIĆ ( zanimljivo, samo je santimetar je niži od fenomenalnog NIKOLE JOKIĆA koji je oduševio Ameriku ), beleži sve bolje i  bolje rezultate, uzima pehare, osvaja podijume i pobedjuje. Internacionalna serija TCR je u celom svetu trenutno NAJPOPULARNIJA a konkurencija izvanredna. Minule godine ogroman broj  TCR asova je stigao do podijumna a razlike na kvalifikacionim vožnjama su se merile desetinkama jedne sekunde.

Upravo je štoperica jedini merodavan pokazatelj kvaliteta i brzine. Ni broj takmičara ni rang ni moć organizatora ne mogu prikazati prave razlike – SAMO ŠTOPERICA!

Setite se samo mladog 21. godišnjeg beogradskog šampiona i ZVANIČNOG ŠAMPIONA EVROPE NA BRDU, NIKOLE MILJKOVIĆA. On je dominirao u sezoni 2016. Trkao se sa 4 šampiona Evrope a sa Italijanom ANTONIOM MILJOLIJEM je vodio rovoski rat i znao da ga prestigne za samo DVE DESETINKE SEKUNDE. E to je pravi primer konkurencije.

Kada samo obratite pažnju na izmerena vremena na kvalifikacijama ili trkama pa ustanovite da je pobednik ostvario razliku više od dve, tri ili više sekundi, onda vam je jasno da je on potpuno superioran i da nema reči o pravoj konkurenciji.

Ovog vikenda se na poznatoj stazi HUNGARORING održavaju auto trke na kružnim stazama u okviru CENTRALNO EVROPSKE ZONE. To takmičenje je nižeg ranga od WTCC i TCR serije, medjutim, mora se opet reći da mali broj vozača ima dovoljan budžet za velike sportske priredbe i za skupe automobile.

DUŠAN BORKOVIĆ ima sreće. Ima podršku države i jake sponzore a i beleži uspehe. TCR pored internacionalnog ranga ( nije pod okriljem FIA, inače bio se zvao svetski šampionat kao i WTCC ) ima i svoje NACIONALNE trke. Samo u Nemačkoj, u TRC seriji te zemlje ima 46 automobila !!!

Za kraj ove priče mislimo da svakom učesniku bilo koje trke moramo odati priznanje. Raspitajte se samo koliko košta nabavka vozila, takmičarske opreme, kombinezona i kacige, koji su troškovi tima i mnogih putovanja, koliko se plaća startarina. S tim u vezi valja na objektivan način procenjivati i uspehe naših majstora brzine. Svakako da je DUŠAN BORKOVIĆ najuspešniji, ali, komplimente zaslužuju i MIKICA VESNIĆ i RUDI PEŠOVIĆ koji su samo za automobil, potpuno novi „audo RS 3 LMS, morali da obezbede čak 130.000 evra! Uporan je i specifičan beogradski šampion i konstruktor ZORAN KASTRATOVIĆ, koji je godinama usavršavao i sklopio svog fantastičnog „klia“ za inostrane trke. Šta reći za moto kros prvaka GABORA SAGMAJSTERA koji već punu deceniju učestvuje na najvećem maratonu sveta DAKAR RELIJU i više puta ga završava. Svima moramo čestitati na vanserijskoj upornosti i svakako na predstavljanju SRBIJE !

 

Galerija slika

Članci iz iste kategorije