WRC 2017 – Rally Mexico – Prvi makadam sezone

7. март, 2017. #

U sredu 8.marta 2017. , test brzinskim ispitom „SHAKEDOWN“ ( 5.31 km. ) počinje ovogodišnji RELI MEKSIKO, takmičenje po mnogo čemu karakteristično za SVETSKI RELI ŠAMPIONAT.

To je reli sa najmanjim brojem prijavljenih takmičara, ovoga puta sa 29 posada, a kada se oduzmu oni lokalni i kada se bolje pogleda lista prijavljenih vidi se da će samo 1o vrlo jakih WRC asova izaći na 19 brzinskih ispita, koji su svi, sem prvog  asfaltnog gradskog, na teškim makadamskim stazama. RELI MEKSIKO je karakterističan i po velikim nadmorskim visinama ( preko 2700 metara ) na kojima će biti održani ispiti a takodje i po velikoj dužini dva „brzinca“. Poznati ispit CHOCOLATE, koji je minule godine bio dugačak 80 km., sada je trasiran na stazi od 54.9 km. i vozi se dva puta. RELI MEKSIKO je prepoznatljiv i težak zbog visokih temperatura vazduha i po navedenim elementima podseća na čuveni DAKAR RELI koji je kao što znate održan na početku ove godine. Motori na veilikim visinama „teško dišu“ i gube oko 20 posto snage.

M-SPORT dolazi u sastavu OŽIE. TANAK, EVANS a u ekipi su i BERTELI i KAMILI koji se bori u kokurenciji WRC 2.
HYUNDAI MOTOR SPORT računa na dobar plasman vice šampiona sveta, Belgijanca NUJVILA, zatim na Španca SORDA, koji je vrlo lepo započeo sezonu i posle dva relija u MONTE KARLU i ŠVEDSKOJ je najuspešniji vozač „hyundaia“. Naravno u timu je i Novozelandjanin PADON.

TOYOTA GAZO TIM sve nade polaže na trenutno vodećeg  u generalnom plasmanu, JARI MATI LATVALU, koji je bljesnuo i na startu sezone a i u Švedskoj. LATVALA je podsetimo pobedio protekle godine u Meksiku ( na slici ), ali, tada je bio za volanom „volkswagen pola“  koji je bio dosta dominantan u odnosu na ostale. TOYOTA nije imala prilike da obavi dovoljno testova na visinama i na makadamu pa i LATVALA i TOMI MAKINEN, šef tima, znaju da će biti veoma teško a odlični Finac JARI MATI LATVALA je rekao:
„Ne mislim da imamo puno šansi za pobedu“.. U ekipi „TOYOTE“ je i JUHO HANINEN.
SITROEN stiže sa KRIS MIKOM koji je na prva dva relija baš razočarao a u timu je i LEFEVR.

Ko je favorit ?…. pa to ni najiskusniji ne mogu da kažu precizno jer svi timovi i svi pomenuti vozači imaju šanse. Možda OŽIE sa „fiestom“, ili NUJVIL u „hyundaiu“, a što da ne i LATVALA sa „jarisom“ ,pa i MIK sa „sitroenom“.U kategoriji WRC 2 favorit je svakako Švedjanin PONTUS TIDEMAND, sa fabričkom „škodom fabijom R5″…. medjutim na makadamu gde svaki oštriji kamen i izletanje sa staze verovatno dovodi do gumi defekta, daje mogućnost opreznijima da profitiraju. Ta neizvesnost i jeste draž RELI ŠAMPIONATA SVETA. U Meksiku se neće voziti toliko brzo kao u Švedskoj, kada je ostvareno i preko 200 na sat a najbitnije je da svi budu bezbedni i da čitavi stignu na cilj!

Ljubitelji relija svakako znaju da je vremenska razlika sa MEKSIKOM – 6 sati i da će izveštaji sa brzinskih ispita stizati nešto kasnije. Prvi gradski ispit  u SIUDAD MEKSIKU, pokraj trga ZOCALO,  je u četvrtak predveče, odnosno oko ponoći po našem satu a pravi izazovi po zemlji, kamenju, vrućini i daleko od naseljenih mesta ( negde i na 2700 metara nadmorske visine ) počinju u petak a potom se nastavljaju u subotu uz dva pomenuta MARATONA od 54.9 km. da bi se okončali u nedelju 12. marta na dva poslednja brzinska ispita.

Podsetimo da je u generalnom plasmanu prvi LATVALA sa 48 bodova, OŽIE je drugi sa 44 a treći TANAK sa 33.

 

Galerija slika

Članci iz iste kategorije