Rally Sweden 2017 – Počinje jurnjava kroz šume Skandinavije

7. фебруар, 2017. #

U četvrtak uveče počinje takmičarski i ceremonijalni deo RALLY SWEDEN 2017. Snega će izgleda biti sasvim dovoljno i sada se samo razmišlja o tankim pneumaticima sa takozvanim „spajkovima“ i podlozi na ukupno 18 brzinskih ispita ( 331.74 km. ). U četvrtak će se održati i probni brzinski ispit „shakedown“ a proteklih dana su svi imali priliku da testiraju podešavanje svojih automobila, da provere gume, kočnice i visinu vozila.

U pravom zimskom ambijentu snažne mašine su prosto letele preko zaledjenih i snežnih površina a vozači najelitnije klase WRC su konstatovali da se postižu baš velike brzine. Ako se samo prisetimo proteklih godina, kada su reli agregati imali znatno manje konjskih snaga i kada se u „najtežoj“ kategoriji vozilo i skoro 200 na sat, postavlja se pitanje kako će biti u predstojećem vikendu. Najmanja greška dovodi do izletanja i incidenta i verujemo da su iskusni organizatori preduzeli odgovarajuće mere i vrlo ozbiljno upozorili publiku na opasnost približavanja stazama.

Greške na testovima u Švedskoj  već su učinili vozači „SITROENA“, najpre KREG BRIN a potom i KRIS MIK. Popularni Irac, KRIS MIK, koji je veoma loše okončao reli u MONTE KARLU, svog crvenog „sitroena DS3 WRC“ je na testu u Švedskoj zaustavio na krovu a zatim je rekao: “ To je bila moja greška. Da se to desilo malo ranije nastavili bi sa testiranjem, zato i testiramo da sve proverimo“.

Jedan od najboljih vozača na snegu, Norvežanin MADS OSTBERG je propustio RELI MONTE KARLO, ali je zato učestvovao na dva relija u Norveškoj, zabeležio dve pobede i testirao je ovih dana sa novim timom „ford fiestu WRC 2017“. Ostberg je kratko konstatovao da je najnovija evolucija „fieste“ znatno naprednija i veoma moćna, ali, testiranje je kratko trajalo.

Posle prvog ispita, u četvrtak uveče na stazi od samo 1.9 km. pred tv kamerama i velikim brojem gledalaca, u petak počinju prava iskušenja i ŠEST ISPITA. Subota donosi SEDAM BRZINACA a finale je u nedelju sa ČETIRI BRZINSKA ISPITA.

U krugovima navijača već su počele diskusije o favoritima, mogućim pobednicima i  izgledu podijuma. Najveće šanse za pobedu dodeljuju se SEBASTIJENU OŽIE, pobedniku iz MONTE KARLA i TIJERI NUJVILU koji je na otvaranju sezone bio najbrži od svih, medjutim, kiks i gubljenje vremena su ga odvojili od istorijskog uspeha. U favorite se ubraja i JARI MATI LATVALA koji je sa novom „tojotom“ priredio iznenadjenje na otvaranju šampionata.Ima i onih koji pominju sjajnog MADS OSTBERGA, ali, valja podsetiti da je OSTBERG tek nedavno probao najnoviju „fiestu“. Mali broj navijača definiše KRIS MIKA kao favorita a svoje pristalice ima i HAJDEN PADON.

Sve su to ipak prognoze i nagadjanja. Kolo sreće je loptastog oblika i veliko je pitanje ko će u nedelju da se raduje a ko će biti razočaran. Sigurno je samo jedno. RELI ŠAMPIONAT SVETA 2017. je počeo veoma uzbudljivo a nadamo se da će u nastavku biti i BEZBEDNIJI!

Jedna „sitnica“ je izuzetno bitna učesnicima ovog relija. Nikako se ne sme izleteti u dubok sneg, na delu gde nema publike, jer u tom slučaju automobil ostaje zarobljen i nepokretan.

Kada pričamo o RALLY SWEDEN onda je zanimljivo spomenuti da su samo 4 puta na ovom takmičenju pobedili vozači koji nisu iz zemalja Skandinavije. Bili su to izvanredni majstori relija i svetski prvaci, FRANCUZI, SEBASTIEN LOEB ( 2004 ) i SEBASTIEN OŽIE ( 2013, 2015 i 2016 ).

RALLY SWEDEN im još jednu karakteristiku a to je SKAKAONICA KOLINA MEK REA, ustanovljena 2008. godine nakon pogibije jedinstvenog asa. Na tom uzletištu  2008. je zabeležen skok od 36 metara a 2016. najduže je leteo Norvežanin EYVIND BRYNILDSEN, sa „ford fiestom“,  neverovatnih 45 metara !!!

Zimski reli RALLY SWEDEN je prvi put održan zaista daleke 1950 godine. Dugo je bio rezervisan isključivo za majstore brze vožnje po ledu i belom pokrivaču, iz Švedske ( čak 30 godina !!! ). Setite se samo imena BJORN VALDEGARD, STIG BLOMKVIST, PER EKLUND. Početkom 1981. dolazi do prvog i velikog obrta, trostruku pobedu su zabeležili vozači iz Finske, HANU MIKOLA,ARI VATANEN i PENTI ARIKOLA…. Otkazan je dva puta, zbog naftne krize 1974. i 1990., prvi put zbog toplog vremena i nedostatka snega. U RELI ŠAMPIONAT SVETA je uvršten 1973.

 

 

 

Galerija slika

Članci iz iste kategorije