Dakar reli 2017 – Promene u poretku, na visinama preko 4000m.

6. јануар, 2017. #

Od kako redovnije pratimo najveći svetski auto moto maraton, takmičenje koje je iz Afrike 2009. godine preseljeno u Južnu Ameriku i koje je zarad tradicije zadržalo ime DAKAR u svom nazivu, nismo pred nama imali ovako isrpljujući i ekstremno težak digadjaj. Mnogi se pitaju da li je moguće da je nekadašnji motociklistički šampion, Španac MARK KOMA, sada sportski direktor relija i vodja tima koji je osmislio trasu, režirao tako užasne etape.

Na ovogodišnjem DAKARU je bilo sijaset najblaže rečeno neprijatnih stvari. Temperatura vazduha je prelazila preko 40 stepeni a onda se desilo da karavan udje u područje Anda i da se nadje na snežnim klizavim putevima, da naidje na ledenu kišu i temperaturu ispod nule. Teško je svima, ali ono što preživljavaju motociklisti zaista je teško rečima opisati. Mnogi su već odustali, neki su nažalost u bolnicama. U početku, posle prve dve etape voda je predstavljala suvo zlato i morala je da se konzumira u gutljajima jer ako  se zaluta a ostanete bez dragocene tečnosti onda se može očekivati i najgore.

Naš GABOR SAGMAJSTER zaista junački podnosi sve. Mnogi u našoj zemlji su juče očekivali vesti o njegovom plasmanu. Na osnovu zvaničnih informacija SAGMAJSTER je prošao prvu kontrolnu tačku koja se evidentira elektronskim putem i navigacijom koju poseduje svako vozilo. Posle toga njega uopšte nije bilo u rezultatima. Čak su se i naši izveštači iz Bolivije javljali sa pitanjem – „Šta je bilo, koji je“.
Šta se zapravo dogodilo. Jučerašnja etapa u Boliviji bila je na visini preko 4000 metara a u jednom momentu se navigacioni uredjaj na motociklu GABORA SAGMAJSTERA – ZALEDIO !! Stoga ni direkcija relija nije mogla da ima podatak o broju 72 našeg neverovatnog šampiona u MARATON klasi. Tek kasno uveče stigla je LEPA VEST –  SAGMAJSTER nije odusta i etapu je završio na 106. mestu. Stao jeste, puna tri sata je popravljao motocikl, nije želeo da odustane  i došao je do cilja… BRAVO!

Jutros je iz BOLIVIJE stigla još jedna vest. Vodeći u generalnom poretku, Španac BAREDA BORD, spustio se u plasmanu čak na sedmo mesto. Dobio je ogromnu penalizaciju, JEDAN SAT I JEDAN MINUT, tako da je medju motordžijama sada vodeći QUINTANILA, ispred WALKNERA i SVITKA.

Do promene u poretku došlo je i medju automobilistima. Posle pobede na brzinskom ispitu sreća je pogledala nekada petostrukog DAKAR šampiona u klasi motora, Francuza SIRILA DEPREA. On je sada lider i trenutno najbolji od vozača iz ekipe „PEŽO“. Nažalost odustao je legendarni Španac, 54. godišnji KARLOS SAJNC, sa „pežoom“. Isprevrtao se, previše havarisao svoje vozilo, ali, što je najbitnije, nekadašnji dvostruki reli šampion sveta i čovek sa vrhunskim ugledom u familiji automobilista – NIJE POVREDJEN. Devetostruki reli prvak sveta SEBASTIEN LOEB je sada na četvrtoj poziciji.

Odustali su ranije NASER AL ATIJA sa „tojotom“ i Al RAJHI sa „minijem“.

Medju takmičarima sa motociklima koji imaju 4 točka, medju kvadovima, prvi je trenutno Rus SERGEY KARYAKIN, ali su vrlo blizu KASALE i VITSE. Oštra konkurencija nastavlja se i kod kamiondžija. Prvi je „kamaz“  i vodja tima u kabini DMITRY SOTNIKOV. Prati ga nekadašnji reli vozač, Argentinac VILAGRA, sa „ivekom“ a potom slede još dva „kamaza“. Da vas samo podsetimo, to su ubedljivo najteža a i najjača vozila na svim DAKAR avnturama, „kamaz“ ima turbo dizel motor sa oko 850 KS, težak je 9500 kilograma a obrtni moment tih mašina je fantastičan 2700 n/m. Na pravcima mogu da razviju i 200 km/h. Zato i kreću poslednji na startu etapa, jer ako se dogodi da vas kamion stigne i prestigne onda se doživljava pravi pravcati pakao.

Elem, počela je i PETA ETAPA,  TUPIZO – ORURO, dugačka 629 kilometara i sa brzinskim ispitom od 447 kilometara. Vozi se na visini izmedju 3500 i 4200 metara.

 

 

 

Galerija slika

Članci iz iste kategorije