U Zagrebu sa šampionima iz Hrvatske ( foto )

12. децембар, 2016. #

Nedavno putovanje u Hrvatsku i upoznavanje sa najnovijim modelom RENO SENIKA a potom i sa vozilima DACIA, generacije dva, bilo je i prilika za kratak susret sa starim prijateljima – izvanrednim sportskim vozačima i višestrukim šampionima automobilskog sporta, TIHOMIROM FILIPOVIĆEM, BORKOM SKURIĆEM i GORANOM POPOVIĆEM.

Bilo je to podsećanje na davna vremena, na automobilska takmičenja u Hrvatskoj, Sloveniji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini,Makedoniji i Srbiji. Jugoslovenski sport je krajem šezdesetih, sedamdesetih i početkom osamdesetih godina zaista bio maksimalno razvijen, kvalitetan i prepun sjajnih majstora volana. Teško je posle toliko vremena a proteklo je skoro 50 godina od prve ekspanzije balkanskog sveta brzine, pokušati sa poredjenjima, a iskreno govoreći to je i nemoguće i nelogično.

Kako recimo komparirati pobednika prvog YU RELIJA, 1968. godine, fenomenalnog fabričkog vozača ZASTAVE, MILIVOJA BOŽIĆA, koji je recimo fantastično vozio „poršea“ na brdskim trkama u Evropi i koji je prvi iz Jugoslavije stekao LICENCU za medjunarodn takmičenja najvišeg ranga – sa na primer ekstra vozačem raznih kartinga i formula, MILOŠEM PAVLOVIĆEM ili sa izvanrednim reli vozačima iz Slovenije, kao što je bio BRANE KIZMIČ, ili sa nezaboravnim GORANOM ŠTROKOM, ili sa legendarnim JOVICOM PALIKOVIĆEM koji je po mnogima bio najraznovrsniji as BALKANA, ili sa TIHOMIROM FILIPOVIĆEM prvim hrvatskim vozačem i višestrukim šampionom na krugu i brdu, koji je stigao na cilj maratonskoh relija DAKAR, ili sa maestralnim vozačem brdskih trka iz Risna, BATOM BANIĆEVIĆEM, ili sa Sarajlijom SEADOM ALIHODŽIĆEM, ili sa aktuelnim asom, poznatim Makedoncem, šampionom IGOROM STEFANOVSKIM, ili sa danas najboljim automobilistom Srbije DUŠANOM BORKOVIĆEM.

Poredjenja najstarijih, srednjih i najnovijih vremena su neuputna. Jedno je istina. Svaki sportista koji je uspeo bar jednom da obezbedi automobil i sva neophodna sredstva za takmičenje zaslužuje pohvale. Ko je osvojio više pehara i titula, rekao bih manje je važno. Važno je da se u familiji automobilista na Balkanu tačno zna KO JE KO, ko je bio PRAVI ČOVEK a ko je znao da čini i nesportske poteze.

U Zagrebu sam 29.11.2016 bio sa tim PRAVIM ASOVIMA. TIHOMIR FILIPOVIĆ ima tako obimnu sportsku karijeru da bi trebalo dosta vremena da se sve podrobno opiše. Još pre 25 godina prvi put smo zajedno putovali na jedan evropski reli u Grčku. Bio je to RELI ELPA. Moj prijatelj FILE je, sećam se vrlo dobro, vozio „reno espejs“ do Grčke, a sa nama su bile i kolege novinari iz Zagreba. Bili smo na Halkidikiju i u hotelu PORTO KARAS, na Sitoniji.
TIHOMIR FILIPOVIĆ ima  17  YU šampionskih titula i TRI ZLATNE KACIGE ( trbalo je da dobije i DIJAMATSKU, ali mu nije uručena ). Prvi je iz Hrvatske i Jugoslavije, i jedini koji je  automobilom stigao od Pariza do grada Dakara u Senegalu, na DAKAR RELIJU 1989. Bio je  sa Pojakom KOPEROM u jednom „land roveru“, o čemu sam tada pisao za „Večernje Novosti“. Vozio je mnoštvo trka u Hrvatskoj i širom nekadašnje zemlje a stigao i na kružna i reli takmičenja Evropskog i Svetskog šampionata.

BORKO SKURIĆ je posle dugo vremena nedavno bio za kratko u Beogradu. Došao je na sahranu svog vernog suvozača MIROLJUBA KUJBUŠA, sa kojim je pobedjivao i osvajao pehare na domaćim i inostranim relijima. Kao i skoro svi najpre je počeo da vozi karting, još 1975. godine. PET PUTA je bio reli šampion Jugoslavije a takodje je osvajač ZLATNE KACIGE. Vozio je OPEL  ASKONU i OPEL KADET. Bio je uvek doteran, uredan, gospodin voyač.

GORAN POPOVIĆ je u svet auto sporta ušao desetak godina posle FILIPOVIĆA i SKURIĆA. Počeo je takodje kartingom a onda se preselio na reli staze, u tu najtežu i veoma popularnu disciplinu. Promenio je više odličnih automobila. Počeo je u ZASTAVI „101“ i „jugiću“ a kasnije stigao za volan „renoa 5 GT turbo“, „lanče integrale“ i „ford sijere“. Osvajač je ZLATNE KACIGE i višestruki šampion, a suvozači su mu bili KREŠIMIR VIDOVIĆ,MLADEN VRAGOVIĆ, BRUNO ŠANTIĆ i DAVOR DEVUNIĆ ( LUKA ).

Na susretu u ZAGREBU, hrvatski sportski vozači su dobili knjigu TRKAČKA POZORNICA, o automobilistima  Srbije, a knjige su otišle i njihovim prijateljima u Zagrebu, mehaničarima, TOMISLAVU CESARU „Kikiju“ i BRUNU VIDEKU „Badji“

Beograd, Djordje Djenić 12.12.2016

 

 

 

 

 

Galerija slika

Članci iz iste kategorije