Renault Kadjar Iconic Dci 130 – Do Pečuja i nazad

19. новембар, 2016. #

Posle RENOA TALISMAN, imali smo priliku da uživamo u još jednom galskom manekenu i da se sa njim družimo više od 1000 kilometara.

Da bi kompletan utisak bio što potpuniji odabrali smo za cilj grad PEČUJ na jugu Madjarske i nismo pogrešili. Od našeg Beograda pa do starog i božanstvenog Pečuja , starim putem do Novog Sada a posle opet starim putem preko Srbobrana i Sombora, stigosmo do graničnog prelaza Bački Breg gde nije bilo ni jednog jedinog vozila. Carinici, i naši i komšijski, više su zagledali „kadjara“ nego nas i naše isprave. Nastavili smo uskim ali podnošljivim putem do BAJE a onda se uključili na dobar auto put i na OMV pumpi platili za taj užitak 2975 forinti, otprilike 12 evra. RENO KADJAR se odmah oraspoložio i stavio do znanja da njemu i njegovim pneumaticima VREDESTEIN 225/45 19     96 v M+S, baš prija kvalitetan asfalt.

Posle tačno PET sati ušli smo u PEČUJ a navigacija nas je dovela do najpoznatije KIRALY ulice i do broja 5, gde se nalazi naš perfetktni hotel PALATINUS, smešten u zdanju iz perioda secesije, u predivnom gradjevinskom poduhvatu kao i mnoge druge palate u PEČUJU. Uz pomoć ljubaznog osoblja i malo snalažljivosti napravili smo jedan krug i došli na drugu stranu hotela, gde je bio ulaz u veliku podzemnu garažu. Kilometar sat pokazao je da smo od Beograda do Pečuja prevalili 325 km. uz potrošnju goriva od 6.4 litre na 100km.

Pre priče o PEČUJU, valja reći da je KADJAR odista pravi model, dizelaš od 1600 kubika i 130 KS, sa varijantama pogona na 4 ili 2 točka, prelep, udoban, sa velikim prtljažnikom, odličnim pregledom, odličnim disk kočnicama na svim točkovima, dobar 6. stepeni menjač, kompletan auto malo teži ali dovoljno jak. Ovaj naš ICONIC je maksimalno opremljen, puno elektronike, navigacija, kamera za vožnju u nazad, ozvučenje izvanredno, podešavanje volana, veliki retrovizori, dobra svetla, dizajn za deset, felne izuzetne, pneumatici zimski sa cenom od oko 230 evra po komadu.Naš KADJAR umesto zupčastog kaiša ima lanac a kažu da je to sigurnija varijanta. Sve nam se dopalo a jedina mala primedba se odnosi na prostor izmedju prednjih i zadnjih sedišta. Naravno, zamišljeno je obaranje naslona zadnjih sedišta u cilju proširenja već dovoljno prostranog prtljažnika.
Cena RENO KADJARA  ICONIC je  27.300 evra, za bazni model znatno niža.
Prilikom povratka, uz mirniju vožnju na auto putu od Novog Sada do Beograda, pri brzini ne većoj od 100 na sat, uspeli smo da prosečnu potrošnju spustimo na 5.9, medjutim u realnim okvirima valja navesti da RENO KADJAR troši u proseku 6.4 litra dizela ( u proseku smo na auto putu vozili brzinom od oko 130 km/h i na momente dostizali  170 km/h.).

Drugi deo priče posvećujemo gradu koji nas je najprijatnije iznenadio, pre svega izgledom starih a restauriranih fasada, prostranim pešačkim zonama, spomenicima, muzejima, parkovima i gradjevinskim kreacijama iz davnih perioda i nekadašnjih vladavina. Kaže se da su razlog svih pohvala a i osuda ljudi  i čini se da je tako. Pečuj odiše kulturom i smirenošću. Čak i u ovim prohladnim novembarskim danima privlači turiste,a kako i ne bi. Sam pogled na prelep eksterijer i kolorit, u centru PEČUJA  dopunjen svetski poznatim porculanom ŽOLNAI, koji je korišćenjem posebnih tehnika našao mesto na krovovima palata, crkava i katedrale, čini da uzdahnete i shvatite šta se u Pečuju cenilo i šta se i danas poštuje . Ako malo zadjete u uske obližnje ulice videćete skromnije fasade ali opet originalne, sa raznim gravurama i motivima i moćnim drvenim kapijama koje opet predstavljaju vrhunac nekog zanata.

Kao i u mnogim gradovima  Evrope i ovde u PEČUJU, sa uzvišicama i brdašcima, mnogi voze bicikl, mlade devojke i momci ali i najstariji meštani.

PEČUJ ima lepe restorane i bistroe, sjajne vinoteke sa sadržajem flaša daleko čuvenim, sa baštama koje rade i kada se temperatura vazduha bliži nuli i kada gosti dobijaju ćebad i kada se uključuju ugostiteljske grejalice.

Sve je u PEČUJU posebno, čak i u ogromnom tržnom centru ARKAD, a o poslastičarnicama i njihovoj ponudi se mogu pričati priče. U slatkoj radnji KORZO, nadomak nacionalnog teatra, velika kašika sladoleda je 240 forinti, manje od JEDNOG EVRA a o kolačima, njihovom izgledu i ukusu bilo bi potrebno baš puno reči u superlativu.

Srbi su u PEČUJU ostavili trag, u tom gradu se i danas nalazi SRPSKA CRKVA a mnogi Madjari pored engleskog znaju da prozbore i nešto po naški ili da baš dobro poznaju jezik nekadašnje Jugoslavije, baš kao stari gospodin u penziji koji nam  je pomogao da pronadjemo MARI UCA i ulaz u našu garažu.

Hotel PALATINUS nas je vratio u prošlost i na nekadašnja vremena o kojima se danas samo priča. Prepun je gostiju, sobe su sjajno opremljene a u prizemlju je veliki bistro i vinoteka gde je omiljeni KAPUĆINO 380 forinti, ili, nešto više od JEDNOG EVRA.

Pored mnogih, Madjari u Pečuju se diče čuvenim kompozitorom  i pijanistom BELOM BARTOKOM, umetnikom sa konzervatorijuma koji je zbog najezde nacizma pobegao i umro u Americi. On nije rodjen u Pečuju ali je njegov muzički uticaj u celoj Austrougarskoj bio ogroman pa danas u PEČUJU egzistira PANONSKA FILHARMONIJA koja je pre dvadesetak dana gostovala na beogradskom KOLARCU. Na samom ulazu u hotel PALATINUS, nalazi se velika mermerna ploča posvećena uspomeni na grandioznog umetnika.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

Članci iz iste kategorije