Borko Skurić, reli šampion iz Hrvatske,u Beogradu…

7. новембар, 2016. #

Stariji ljubitelji automobilskog sporta sigurno se sećaju zagrebačkog reli šampiona BORKA SKURIĆA. Krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih godina predstavljao je jednog od značajnijih majstora volana u Jugoslaviji, učestvovao je na svim većim domaćim takmičenjima i na mnogim relijima u inostranstvu. Ostao je upamćen kao perfektan vozač, sa sjajnim automobilima, kao sportista koji je plenio svojim manirima i svojim sportskim oblačenjem…

Prvi veliki uspeh je ostvario na uglednom INA DELTA RELIJU 1979. godine. U odlično pripremljenom „opel kadetu GT/E“, pobedio je u generalnom plasmanu. Tada je imao samo 21. godinu a to je bio ZLATAN PERIOD JUGOSLOVENSKOG RELIJA. Nije bilo ništa neobično da se na startu velikih takmičenja kao što je bio INA RELI ili YU RELI pojavi i preko 100 !!! posada.

U tim godinama su na reli takmičenjima dominirali ALEŠ PUŠNIK, BRANISLAV KIZMIČ, DRAGAN VUČKOVIĆ „Mališa“ i drugi..

BORKO SKURIĆ je već naredne 1980. godine postigao još bolji rezultat. Na 14. YU RELIJU, bodovanom za prvenstvo Evrope, Balkana i Jugoslavije, na reliju od 1463 km. sa 17  brzinskih ispita na Tari i Divčibarama, stigao je do podijuma. Osvojio je 3. mesto u šampionatu Evrope, iza pobednika ATILE FERJANCA i drugoplasiranog BLAŽEJA KRUPE ( koji su jurili sa „renoom 5 alpin“) i PRVO MESTO u GENERALNOM PORETKU ŠAMPIONATA JUGOSLAVIJE. Opet je vozio  „opel kadet GT/E, a asistirao mu je suvozač iz Beograda, MIROLJUB KUJBUŠ. Od domaćih vozača, 8. je bio DRAGO ZONTA, 9. DAGMAR ŠUSTER a 10. MILUN VESNIĆ, sva trojica u „zastavama 101“. Od 95 posada na startu, odustalo je čak 50 !!!

Naredne 1981. godine posada BORKO SKURIĆ – MIROLJUB KUJBUŠ, sa „opel askonom“ ponavlja uspeh, pa  na 15. YU RELIJU stiže do 3.mesta na podijumu u šampionatu Evrope i PRVOG MESTA u YU KONKURENCIJI, posle 18 brzinskih ispita i medju 73 posade na startu, na reliju od 1301 km. Samo 26 posada je stiglo do cilja posle vratolomija po TARI i DIVČIBARAMA. Na tom YU RELIJU, BORKO SKURIĆ je bio bolji i od čuvenog BRANETA KIZMIČA, koj je vozeći „reno 5 alpin“ bio 4. u šampionatu Evrope i 2. u YU KONKURENCIJI.

Sezona 1983.godine donosi zagrebačkom relisti, BORKU SKURIĆU, verovatno i najblistaviji trijumf. Na 17. YU RELIJU, posada BORKO SKURIĆ – DAVOR DEVUNIĆ, osvaja DRUGO MESTO u ŠAMPIONATU EVROPE i prvo mesto u YU konkurenciji, sa „opel kadetom GT/E“ !!!

Automobilista BORKO SKURIĆ danas ima 58 godina. Uspešan je porodičan i poslovan čovek u Zagrebu.Redovno prati fantastičnu WRC seriju i vidja se sa prijateljima sportskim vozačima, sa svojim asistentom suvozačem DAVOROM DEVUNIĆEM, sa legendarnim asom relija i kružnih trka TIHOMIROM FILIPOVIĆEM , koji ga je svojevremeno oduševio završavanjem DAKAR RELIJA, sa odličnim zagrebačkim relistom GORANOM POPOVIĆEM i drugima.

Danas je za kratko, na par sati, došao u Beograd, došao je na poslednji ispraćaj svom vernom reli saputniku MIROLJUBU KUJBUŠU. Imali smo priliku da ga čak posle 35 godina vidimo i da razmenimo utiske sa nekadašnjih takmičenja. BORKO SKURIĆ je bio i ostao – veliki reli vozač i veliki gospodin ! Hvala mu što je došao u Beograd, u Srbiju. ( Na poslednjoj fotografiji je čuvena francuska reli šampionka MIŠEL MUTON, član FIA,prilikom posete Zagrebu, sa automobilistima Hrvatske )

 

 

 

 

 

 

 

Galerija slika

Članci iz iste kategorije