Wartburg 353 – redovni gost YU relija

25. октобар, 2016. #

Ovih dana su mnogi objavili prigodne tekstove povodom 5o godina od predstavljanja modela WARTBURG 353. Internet sajt  AUTO MAGAZIN. COM  je objavio vrlo zanimljivu priču o tom neobičnom ali i dan danas upamćenom automobilu a autor Ivan Katunac je na početku naglasio…

Neverovatno je koliko je traga ostavio među svojim vlasnicima obični, skromni, dvotaktni „vartburg 353“. Zvali su ga „istočni audi“, spevali su mu pesme, a najviše su ga samo voleli i vozili ljudi širom Istočne Evrope, ali i šire

Kao i mnogi proizvodjači automobila, koji su želeli što veći publicitet i naravno i bolju prodaju, tako su i „roditelji“ malo ružnjikavog „wartburga 353“ želeli da pomognu svom čedu. U fabričkom odeljenju WARTBURGA nedugo posle premijere počela je priprema sportske verzije, bolje reći verzije sa „reli opremom“, koja će biti dobra za dugotrajna takmičenja sa različitom podlogom. Poduhvat je okončan veoma dobro a ubrzo su počeli da se redjaju i rezultati pa je „REJSING TEAM WARTBURG“ bio ispunjen priznanjima, peharima i karakterističnim fotografijama sa mnogih evropskih relija. Mnogi sportski asovi su za takmičenje odabrali baš „wartburg 353“.

Ljubitelji automobilskog sporta u našoj zemlji imali su priliku da punih PET godina prate atrakcije fabričkih vozača iz Istočne Nemačke i da se čude rezultatima. Na našem starom dobrom YU RELIJU, majstori volana i posade „wartburga 353“, izazivali su buru oduševljenja a publika pokraj krivina na TARI uživala je u perfektnim vožnjama nekolicine očito odličnih sportskih vozača.

Priče su jedno a rezultati sasvim drugo. Vremena na ispitima i plasmani najbolje ukazuju na činjenice. Vozači „wartburga 353“ su punih PET GODINA bili medju TOP DESET generalnog plasmana YU RELIJA.

Marta 1980. godine posada iz Istočne Nemačke DIETER HEINBURGER – FRANK TOPPER, na 14. YU RELIJU koji je bio dugačak 1463 km. i koji se bodovao za prvenstvo EVROPE, BALKANA i JUGOSLAVIJE, zauzela je SEDMO mesto u generalnom plasmanu…ispred DRAGO ZONTE, DAGMARA ŠUSTERA i MILUNA VESNIĆA, koji su se takmičili u „zastavama 101“ i ušli u TOP DESET. Pobedio je Madjar FERJANC sa „renoom 5 alpin“. HEINBURGER je pobedio u svojoj klasi.

Sledeći 15. YU RELI je  1981. doneo još veći uspeh vozačima „wartburga 353“. Na stazi dugačkoj 1301 km. 70 posada je krenulo na 18 brzinskih ispita. Reli je bio baš naporan, iscrpljujući i za vozače ali i mašine. Samo 20 vozila je stiglo na cilj !!!

Pobedio je Poljak BLAŽEJ KRUPA sa „renoom 5 turbo“. Drugi je na postolju u generalnom bio Madjar ATILA FERJANC sa „renoom 5 alpin“, izvrsnim automobilom koji je beležio uspehe širom evropskih relija. Na trećem mestu podijuma našla se najbolja jugoslovenska posada, jedan pravi šmeker i gospodin za volanom, Zagrebčanin BORKO SKURIČ i njegov vrsni suvozač, Užičanin MIROLJUB KUJBUŠ. Bili su u „opel askoni“. takodje u pravom reli vozilu i bili su perfektni…… a odmah iza njih obrela se već pomenuta posada iz  Istočne Nemačke, DIETER HEINBURGER – FRANK TOPPER, sa „wartburgom 353“. Valja reći da se iza nezgrapnog i dvotaktnog „wartburga 353“ plasirao čuveni BRANE KIZMIČ, koji je na tom reliju vozio „reno 5 alpin“.

Isti uspeh, plasman na 4. mesto u generalnom poretku i prvo u klasi, posada HEINBURGER – TOPPER je ostvarila i 1983. godine na 17. YU RELIJU. ( foto: HEINBURGER  sa „wartburgom 353 )

 

 

 

Galerija slika

Članci iz iste kategorije