Novi Kia Rio – Svetska premijera na salonu u Parizu

21. септембар, 2016. #

Novi Kia Rio će svetsku premijeru doživeti 29. septembra na salonu automobila u Parizu. Rio je globalno najprodavaniji model najstarijeg korejskog proizvođača automobila i s više od 473.000 prodatih primeraka u 2015. godini predstavljao je 16 % Kijine ukupne godišnje prodaje.
Novi Rio, Kijin predstavnik u razredu B, kupcima će nuditi potpun paket – atraktivan izgled, izvanrednu praktičnost, vrhunski ugođaj, najsavremenije sigurnosne tehnologije, nove usluge povezivosti i unapređene vozne osobine.
Novi Rio će igrati važnu ulogu u Kijinoj gami modela. Razred B je najveći na evropskom automobilskom tržištu i u tom razredu Kia očekuje da novi Rio privuče više od 100.000 kupaca u prvoj godini prodaje što će ga postaviti rame uz rame s druga dva Kijina najprodavanija modela u Evropi – Sportaga i cee’da.
Novog Rija će proizvoditi u južnokorejskoj fabrici u mjestu Sohari, odakle u prvom kvartalu 2017. započinje njegov prodajni put.
Spoljašnjost: ravne linije i glatke površine
Za Riovo progresivno dizajniranu spoljašnjost i unutrašnjost najzaslužniji su Kijini dizajnerski centri u Nemačkoj i Kaliforniji, koji su tesno sarađivali s glavnim centrom u korejskom Namyangu. Izgled Rija karakterišu ravne linije i glatke površine, što daje vozilu potpuno nov izgled i zreliji karakter u odnosu na prethodnika.
Napred prvo primećujemo najnoviju evoluciju Kijine maske hladnjaka u obliku tigrovog nosa, koja je sada crne boje, tanja u visinu i nešto šira nego pre. Maska je povezana s novim prednjim svetlima, zaobljenija je zbog postizanja oštrijeg izgleda, a ima i nova LED svetla u obliku slova U.
Bok Rija četvrte generacije je duži, dok mu stabilniji izgled pružaju duži poklopac motora i 10 milimetara duži prepust (sada 2.580 mm), tanji, ali uspravniji C stubić i kraći zadnji prepust. Rio je s ukupno 4.065 mm sada duži za 15 mm i niži za 5 mm (sada 1.450 mm). Zahvaljujući ravnim, vodoravnim linijama, koje se rastežu od ramena, prednjih i zadnjih vrata do zadnjeg dela vozila, novajlija odiše samopouzdanjem.
Pozadi je Rio dobio mišićaviji stav, sa gotovo vertikalnim zadnjim staklom i kraćim prepustom. Ravne linije, koje se rastežu od maske preko svetala i gornje linije stakala sve do zadnjeg dela vozila, odlično se uklapaju s tanjim, zaobljenijim zadnjim svetlima koja su dobila nova LED svetla u obliku strelica. Kao i napred i širi izgled zadnjeg dela Rija pruža mišićav stav.
Unutrašnjost: moderna kabina s “plutajućim” interfejsom
Novi Kia Rio donosi modernu kabinu, sa zaobljenijim oblinama i ergonomskijim izgledom u odnosu na prethodnika.
Armaturna ploča, blago okrenuta prema vozaču, nudi sportskiji i vozaču prilagođen dizajn s premium karakterom. U središtu armaturne ploče je novi infotainment sistem, ‘plutajući’ HMI interfejs (human-machine interface), koji je raspoloživ sa 5,0-inčnim visokorezolucijskim ekranom na dodir. Ispod je centralna konzola s ergonomskijim, konkavnim prekidačima i kružnim dugmetom za podešavanje greanja i hlađenja.
Novi Rio je na raspolaganju s crnim ili sivim tapacirungom odnosno crnom ili sivom kožom. ‘Crveni paket’ je namenjen kupcima koji više vole crno-crveni kožni tapacirung po čitavoj kabini.
Atraktivnost kabine dodatno povećavaju nove tehnologije: paljenje motora na dugme, pametno otključavanje i zaključavanje vozila, greana sedišta i volan, senzor za kišu i automatsko delovanje prednjih svetala. Kupci mogu naručiti i radarski tempomat, pomoć kod parkiranja unazad s kamerom za prikaz događanja iza vozila i još mnogo toga.
Praktičnost: više prostora i vidljivosti
Rio će imati najprostraniju kabinu i jedan od najvećih prtljažnika u klasi (325 litara), s velikom praktičnošću kojoj su u samom razvoju modela namenili puno pažnje.
10 milimetara duže međuosovinsko rastojanje i 15 milimetara duža karoserija su najzaslužniji za veće dimenzije kabine i prtljažnika. Tako je prostor za noge napred narastao na 1.120 mm i pozadi na 770 mm, a istovremeno novi model nudi više prostora za ramena nego konkurencija – napred 1.375 mm i pozadi 1.355. Uprkos činjenici da je novi Rio za 5 mm niži od prethodnika prostor za noge napred (1.021 mm) i pozadi (966 mm) spada među najveće u razredu B.
Inženjeri su zbog postizanja veće prostranosti delimično izmenili kabinu: drugačije su obloge vrata, novi materijali tapacirunga neba, promenjena armaturna ploča, a osetne promene je doživela karoserija Rija, npr. duže međuosovinsko rastojanje.
Tanji stub C (za 87 mm) i pomerena bočna ogledala (sada postavljena bliže stubu A) smanjuju vozačev mrtvi ugao i poboljšavaju vidljivost oko vozila. Niže linije prozora i novi četvrtinski prozori na zadnjem delu zadnjih vrata vozaču i saputnicima takođe doprinose boljem pogledu iz vozila.
Riova kabina može se pohvaliti i s više pretinaca za pohranjivanje nego pre. Tu su pretinac za mobilne uređaje u centralnoj konzoli, krovni pretinac za sunčane naočare, pretinac ispred suvozača, držači za boce u vratima (napred za boce od 1,5 l, pozadi za 0,5 l) i dva velika pretinca između sedišta. Na raspolaganju je i naslon za ruke, koji nudi dodatni prostor.
Zapremina prltljažnika je sada veća za 26 litara (sada ukupno 325 litara po VDA, što je 13 % više nego pre), čime postaje jedan od najvećih u svojem razredu. Taj dodatni prostor su u Kiji dobili uprkos 15 milimetara kraćem zadnjem prepustu. Novi Rio donosi deljeno prtljažno dno, što vlasnicima omogućava promenu visine dna prtljažnika, čime se sprečava prevrtanje
stvari ili omogućava sklanjanje predmeta od radoznalih pogleda prolaznika. Posuda za gorivo, koja se nalazi ispod klupe sada može pohraniti 45 litara, što je 2 litra više nego pre.
Motori: odazivni 1.0 T-GDI s niskim emisijama
Najveća novost kod motora je Kijin najnoviji 1.0 T-GDI motor s tri cilindra. Radi se o Kijinom prvom downsized motoru, prvi put predstavljenim 2015. godine u modelu cee’d, koji bi trebao biti najtraženiji kod kupaca Rija. Pored izvrsne učinkovitosti i niskih emisija motor odlikuju mala težina i odlična upravljivost u krivinama.
1.0 T-GDI biće raspoloživ u dve varijante – sa 100 ili 120 KS. »Slabiji« motor postiže najveću snagu pri 4.500 obrtaja po minutu, a najveći obrtni moment mu je 172 Nm između 1.500 i 4.000 obrtaja po minutu. Jači trolicindraš uz identičan obrtni moment postiže najveću snagu pri 6.000 obrtaja po minutu. Obe varijante će imati emisije CO2 niže od 100 g/km (NEDC, kombinovano). Sistem automatskog gašenja i paljenja motora, Idle Stop & Go (ISG), dodatno će sniziti emisije.
Pored 1.0 T-GDI motora Rio će nuditi dobro poznate motore – benzinske 1.25 sa 84 KS i 1.4 MPI sa 100 KS i dizelski 1.4 CRDi snage 70 KS ili 90 KS, koji će u obe varijante imati emisije CO2 ispod 90 g/km (s ili bez ISG).
Za prenos snage na prednji par točkova zaduženi su 5-stepeni ručni menjač (1.25 i 1.0 T-GDI sa 100 KS) i 6-stepeni ručni menjač za 1.4 benzinski, jači 1.0 T-GDI i obe dizelske varijante 1.4 CRDi motora.
Sigurnost: ADAS tehnologije i 5 zvezdica po Euro NCAP
Novi Rio s Kijinim naprednim sistemom asistencije (Advanced Driver Assistance Systems – ADAS) biće jedan od najsigurnijih automobila u svojem razredu. Njegova karoserija je ojačana s čelikom visoke tvrdoće, a tu su i brojna pomagala za pasivnu sigurnost. Novi Rio je zbog svoje globalne prisutnosti testiran po najstrožim sigurnosnim standardima širom sveta.
Rio u varijanti s tehnologijom ADAS opravdano očekuje maksimalnih 5 zvezdica na Euro NCAP simulacijama sudara. Ujedno će to biti prvo vozilo u razredu B, koje će nuditi sistem automatskog kočenja u nuždi (AEB) s prepoznavanjem pešaka. Riov AEB sistem koristi radar dugog dometa, koji detektuje eventualni sudar s ostalim vozilima ili pešacima i pomaže kod zaustavljanja vozila. AEB deluje u kombinaciji sa sistemom za upozoravanje kod nenadane promene vozne trake (Lane Departure Warning System – LDWS), koji vozača upozorava kada napušta svoju voznu traku bez upotrebe migavaca.
Karoserija novog Rija sada ima puno veći udeo naprednog čelika visoke tvrdoće (AHSS), što je plod Kijinih napora pri dostizanju željenog smanjenja od 5% prosečne težine novih karoserija do 2020. (u odnosu na 2014.). 51% karoserije novog Rija je napravljeno od tvrdog, ali laganog AHSS čelika AHSS (33% kod prošle generacije ovog modela).
Vožnja: Više užitka u vožnji, upravljivosti i udobnosti
Pored sigurne vožnje će novi Rio kupcima nuditi i više užitka od prethodnika. Stručnjaci zaduženi za razvoj šasije omogućili su okretniju i trenutnu upravljivost, a istovremeno i poboljšali udobnost u vožnji.
Pored ADAS tehnologije je novi Rio već u standardnoj opremi opremljen i pomoćnim sistemom stabilnosti (Vehicle Stability Management – VSM) sa sistemom stabilnosti ESC. VSM detektovanjem gubitka kontakta s podlogom i upotrebom ESC pomaže vozaču kod održavanja željenog pravca vozila, čime pruža stabilnost pri kočenju i vožnji u krivini.
Povezivost: Android Auto i Apple CarPlay
U središtu armaturne ploče je novi infotainment sistem s najnovijim HMI (human-machine interface) interfejsom. Novi Rio već u standardnoj opremi nudi ‘plutajući’ 5,0-inčni infotainment sistem s ekranom na dodir i zvučnim sistemom sa šest zvučnika. Kupci među brojnom dodatnom opremom mogu naručiti i Android Auto™ ili Apple CarPlay™.
Novi Rio će kupcima nuditi Kia’s Connected Services, sistem povezivosti proizvođača TomTom®. Novi paket povezivosti pruža mnoštvo najnovijih informacija, između ostalog informacije o saobraćaju uživo, obaveštenja o lokacijama kamera za mjerenje brzine i upozoravanje, lokalni pretraživač i vremensku prognozu. Usluga Kia’s Connected Services je za sve kupce u Evropi u potpunosti besplatna 7 godina od dana kupovine.
Za potpunu integraciju pametnih telefona Rio će nuditi platforme Android Auto™ ili Apple CarPlay™, koje će se prikazivati na plutajućem ekranu na dodir.
Riov sistem Android Auto™ deluje na telefonima s operacionim sistemom Android 5.0 (Lollipop) ili novijim. Android Auto™ povezuje telefon korisnika i omogućava mu pristup njegovim aplikacijama i funkcijama, kao što su npr. glasovno naređivanje navigaciji Google Maps, telefoniranje bez ruku i pisanje poruka, kao i prepoznavanje glasa. Tako Android Auto™ korisnicima omogućava emitovanje muzike preko Google Play Music™ ili ostalih usluga.
Apple CarPlay™ (za iPhone 5 ili novije telefone) omogućava potpuno glasovno upravljanje različitih funkcija i aplikacija preko Sirija, npr. navigacija preko Apple Maps, pozivi i diktiranje poruka. Apple CarPlay™ podržava i ostale audio aplikacije koje ima korisnik na svojem telefonu iPhone, npr. emitovanje muzike ili audio knjiga.
Kia Rio će biti prvi model u razredu B s USB ulazima u prednjem i zadnjem delu kabine, što će korisnicima omogućiti povezivost mobilnih uređaja s infotainment sistemom i punjenje baterija na putu. Kia se inače može pohvaliti činjenicom da su svi njeni modeli, koji se prodaju na našem tržištu, opremljeni USB priključkom u standardnoj opremi.
Početak prodaje u Evropi u prvom kvartalu 2017.
Novi Kia Rio dolazi u Evropu u prvom kvartalu 2017., a kao i svi modeli Kia dolazi sa 7-godišnjom garancijom na čitavo vozilo (do 150.000 kilometara; prve 3 godine bez ograničenja pređenih kilometara).

KIA

Galerija slika

Članci iz iste kategorije