Novi Renault Megan dCi 1.5 110 – Perfektni lepotan

13. април, 2016. #

Sa najnovijim RENAULT MEGANOM dCi 1.5 110 ( crvene boje ) družili smo se punih sedam dana i prevalili 3000 km. na putu od Beograda, pokraj Zagreba i Ljubljane, do Salzburga, pokraj Minhena i Študgarta pa do Strazbura.

Utisci sa tog krstarenja dobrim putevima su više nego dobri a najkraći komentar o NOVOM RENAULT MEGANU dCi 1.5  110 je – TO JE PERFEKTAN LEPOTAN !

U Austriji, u Salzburgu i u Francuskoj, u Strazburu naš automobil je privlačio pažnju a njegov dizajn, prednja maska sa karakterističnim znakom, farovi, stilizovan spojler, kompletna linija i najzad izgled zadnjeg dela bili su dovoljni da ljubitelji automobila zastanu i znatiželjno pogledaju.

Mi smo imali priliku i da upoznamo vozne osobine NOVOG RENAULT MEGANA dCi 1.5. 110 , automobila koji  se isporučuje  po ceni od 21.160 evra ( to je sajamski popust od 1000 evra koji još važi ) i koji poseduje maksimalnu opremu. Osnovna verzija NOVOG RENAULT MEGANA ima značajno nižu cenu- od 13.990 evra.

Odakle da krenemo, možda od komfora koji pruža ovaj najnoviji francuski proizvod. Po nama prostor i udobnost je samo jedna od mnogih dobrih stvari NOVOG MEGANA. Mesta ima i na zadnjim sedištima a vozač može zaista da uživa na svojoj poziciji, da podesi sedište po visini, naravno i naslon po želji a kada se volan postavi u donji položaj prva asocijacija je karting i za nas izvanredan izbor.

Upravljač, instrument tabla, navigacija, odlični 6. stepeni menjač, dobar pregled puta, položaj pedala i prostor, pružaju istinsko uživanje a već posle prvih kilometara shvatate da NOVI RENO MEGAN ima po našem ukusu malo tvrdje vešanje i da sa CONTINENTAL  pneumaticima 205 / 50 / R 17  odlčno „pliva“ po putu, uz vrlo bitnu napomenu da se bezbedno zaustavlja sa odličnim diskovima na sva četiri točka.

To je auto koji bi trebalo da se dopadne i mladima ali i vremešnijim osobama. Idealan je za duže staze a ono što mnoge možda najviše zanima je potrošnja. Dizel motor od 1461 kubika, masa od 1205 kg. i snaga od 81 KW odnosno  110 KS, sa pravilno napumpanim gumama, sa dva putnika, osrednjom popunjenošću vrlo solidnog prostora za prtljag, po lepom vremenu , na suvom i uglavnom ravnom  putu – u našem slučaju je prosečno trošio  5.7  litara goriva, uz brzinu do 130 km/h ( to je podatak prikazan na kompjuteru na deonici od centra Beograda do Salzburga u Austriji ). Vozili smo NOVOG MEGANA normalno i pažljivo a sa smanjenom brzinom potrošnja bi bila nešto manja, medjutim ne onoliko kako se prikazuje na nekim sajtovima. ( 3.4 /3.7/4.2 ).

Na auto putu u Nemačkoj, gde nije bilo ograničenja brzine, na blagoj nizbrdici, naš MEGAN je u momentu dostigao 194 km/h. !!! ( zbog tog punog gasa, kompjuter je u Strazburu pokazao prosek potrošnje od 6.2 litra na 100km. ).

Postoji po nama jedna važna stvar kod NOVOG MEGANA, koju valja uzeti u obzir, a to je takozvani „mrtav ugao“  na vozačkom retrovizoru i mora se na to obratiti posebna pažnja. Rezervoar ovog lepotana prima 47 litara dizela, medjutim i pre nego što kazaljka na instrument tabli  dodirne crvene recke ( iako kompjuter pokazuje da do pumpe ostaje još 70 kilometara vožnje ) potrebno je dopuniti rezervoar, jer posle zvučne i vizuelne opomene da ste na rezervi, NULA se neprijatno brzo približava.

Sve u svemu, na koncu ove priče vratićemo se na početak i reći – „OVO JE PERFEKTAN LEPOTAN“.

Možda nije toliko bitno, ali, želimo da Vam kažemo da je sve najlepše o NOVOM RENAULT MEGANU rekao i najpoznatiji motociklista SLOVENIJE, čuveni DAKAR MAJSTOR – MIRAN STANOVNIK, čovek koji je čak 18 puta bio na DAKAR RELIJU, naš prijatelj koji nas je sačekao u Ljubljani.

 

STRAZBURNije lako a možda i jeste, opisati ovaj grad od oko 300.000 stanovnika, na samom rubu Francuske i Nemačke. To je stecište mladog sveta, učenika i studenata iz cele Evrope, grad koji je fantastično uredjen, grad koji se nalazi na levoj obali reke Rajne i pritokama koje se pretvaraju u sjajne kanale karateristične za stari deo Strazbura, za PETITE FRANCE. To je grad hiljade i hiljade biciklista ( po tome vrlo nalik Amsterdamu ), grad rekreativaca koji trče od ujtru do uveče. Strazbur ima izuzetno čist vazduh, u njemu nema fabrika, hemije i prljavštine, sve službe savršeno rade a broj saobraćajnih oznaka  je takodje začudjujući za naše pojmove. U samom epi centru Strazbura nalazi se KATEDRALA iz XV veka, gradjevina koja ima visinu od 142 metra, koja kod turista izaziva uzdahe i nevericu. Gradjena je čak NEKOLIKO VEKOVA i dugo je bila najviša gradjevina Evrope. Kada udjete u bazni deo tog remek dela arhitekture, srce počinje da kuca jače a sami se pitate da li je moguće da je čovek pre toliko vremena uspeo da sačini nešto tako grandiozno, lepo, zapanjujuće.
Strazbur ima puno tramvaja, puno pešačkih zona, puno garaža sa parkinzima. Idelan je i za šoping jer se najveće svetske marke preporučuju hiljadama posetilaca. Ima prelepe pekare, kafiće i čarobne restorančiće, bašte,parkove, trgove, spomenike, muzeje. Ima nekoliko neopisivo dobro snabdevenih prodavnica čokolade i slatkiša, ima brutalno dobre mini radnje sa „milijardu“ vrsta čuvenih sireva i markete sa mnoštvom vina. Cene tog proizvoda iz vinograda su takodje neuobičajeno niske za naše pojmove. U Strazburu možete kupiti 07.deci ŠARDONEA za SAMO 1.9 evra, a flašu čuvenog belog vina  GEWURZTRAMINER  za samo 5  evra. Već posle 20 časova STRAZBUR postaje prazan. Ulice su opustele, prodavnice zatvorene, ali, život se nastavlja u minijaturnim  i božanstvenim restoranima ALZASA.

Mi smo boravili u jednom malom hotelu, medjutim, vrlo simpatičnom, čistom i urednom  sa besplatnim parkingom, COMFORT HOTELU MONTAGNE VERTE, na samo 1.5 km. od centra starog dela MALA FRANCUSKA. Pronašli smo ga putem BOOKING.COM a dvokrevetna soba za tri noćenja je bila 149 evra.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Članci iz iste kategorije