Rekord Avale – nekad i sad

23. мај, 2012. #

U nedelju su na poznatoj beogradskoj stazi AVALA zakazane automobilske trke. Ta niska planina( 511 m. ) još od davnina je bila privlačna za ljubitelje brzina. Prve auto i moto trrke u Beogradu su održane još pre 89 godina, tačnije u leto 1924. godine, na Banjici, a vrlo brzo posle toga vozilo se i uz Avalu. Poznati beogradski motociklista, Dorćolac, VOJA IVANIŠEVIĆ, svoju prvu pobedu je ostvario 1928. godine, baš na Avali, za upravljačem motocikla „sarolea“.

Vozilo se na Avali i neposredno posle Drugog Svetskog rata, a kada je 1971. godine ustanovljen šampionat Jugoslavije na brdskim stazama, i to u šest klasa, i AVALA se povremeno nalazila u programu nekih takmičenja pa stariji pamte KUP MAGLE na Avali . Tradicionalni YU RELI je puno puta u svom itinereru imao brzinski ispit na Avali, a više puta se vozila takozvana „velika Avala“, tojest uzbrdo i nizbrdo. Velika vozačka imena su upisana u istoriju Avale.

Spisak je dugačak, a pamte se Česi BLAHNA i KVAJZER, sa „škodama 130 RS“, ili recimo reli šampion Evrope iz 1972, Italijan RAFAELE PINTO, sa „fiatom 124 sport spajder“.

Na reliju „Bratstvo-jedinstvo 75“, za šampionat SFRJ, posle „brzinaca“ na Trebeviću, Tari i Divčibarama, vozilo se i na „kratkoj“Avali. Najbolje vreme je ostvario Sarajlija SEAD ALIHODŽIĆ sa „folksvagenom 1600“ – 2.45 minuta, ispred Slovenca ALEŠA PUŠNIKA sa „renoom 17 TS“ – 2.56  min. , dok je isto vreme zabeležio i BRANKO NADJ sa „zastavom 101 – 1300“.

Rekorder Avale je crnogorski šampion FRANJA KUNČER, a ako se ne varam ostvaren je 2003. godine sa „audijem“ i iznosi 2.11.700 minuta.

U subotu se na Avali održava trening a u nedelju trka. Najvažnije je da sve protekne bezbedno, a kada je o obaranju rekorda reč evo šta je rekao sekretar SAS-a, beogradski automobilista DEJAN STOJIĆ.

„Rekord bi eventualno mogli oboriti jedino DUŠAN BORKOVIĆ sa „micubišijem“, i DRAGAN MILIĆ sa „audijem“, a očekuje se i dobro vreme TODORA STAMENKOVIĆA sa „micubišijem“. Duca ima oko 420 KS i malo teži auto, Milić je lakši, a mislim da mu automobil ima oko 310 KS, dok je Tošin „micubiši“  takodje oko 310 KS i još nije dobro podešen za ovakve staze.“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

Galerija slika

Članci iz iste kategorije