Rekord Avale – nekad i sad
23. мај, 2012.
U nedelju su na poznatoj beogradskoj stazi AVALA zakazane automobilske trke. Ta niska planina( 511 m. ) još od davnina je bila privlačna za ljubitelje brzina. Prve auto i moto trrke u Beogradu su održane još pre 89 godina, tačnije u leto 1924. godine, na Banjici, a vrlo brzo posle toga vozilo se i uz Avalu. Poznati beogradski motociklista, Dorćolac, VOJA IVANIŠEVIĆ, svoju prvu pobedu je ostvario 1928. godine, baš na Avali, za upravljačem motocikla „sarolea“.
Vozilo se na Avali i neposredno posle Drugog Svetskog rata, a kada je 1971. godine ustanovljen šampionat Jugoslavije na brdskim stazama, i to u šest klasa, i AVALA se povremeno nalazila u programu nekih takmičenja pa stariji pamte KUP MAGLE na Avali . Tradicionalni YU RELI je puno puta u svom itinereru imao brzinski ispit na Avali, a više puta se vozila takozvana „velika Avala“, tojest uzbrdo i nizbrdo. Velika vozačka imena su upisana u istoriju Avale.
Spisak je dugačak, a pamte se Česi BLAHNA i KVAJZER, sa „škodama 130 RS“, ili recimo reli šampion Evrope iz 1972, Italijan RAFAELE PINTO, sa „fiatom 124 sport spajder“.
Na reliju „Bratstvo-jedinstvo 75“, za šampionat SFRJ, posle „brzinaca“ na Trebeviću, Tari i Divčibarama, vozilo se i na „kratkoj“Avali. Najbolje vreme je ostvario Sarajlija SEAD ALIHODŽIĆ sa „folksvagenom 1600“ – 2.45 minuta, ispred Slovenca ALEŠA PUŠNIKA sa „renoom 17 TS“ – 2.56 min. , dok je isto vreme zabeležio i BRANKO NADJ sa „zastavom 101 – 1300“.
Rekorder Avale je crnogorski šampion FRANJA KUNČER, a ako se ne varam ostvaren je 2003. godine sa „audijem“ i iznosi 2.11.700 minuta.
U subotu se na Avali održava trening a u nedelju trka. Najvažnije je da sve protekne bezbedno, a kada je o obaranju rekorda reč evo šta je rekao sekretar SAS-a, beogradski automobilista DEJAN STOJIĆ.
„Rekord bi eventualno mogli oboriti jedino DUŠAN BORKOVIĆ sa „micubišijem“, i DRAGAN MILIĆ sa „audijem“, a očekuje se i dobro vreme TODORA STAMENKOVIĆA sa „micubišijem“. Duca ima oko 420 KS i malo teži auto, Milić je lakši, a mislim da mu automobil ima oko 310 KS, dok je Tošin „micubiši“ takodje oko 310 KS i još nije dobro podešen za ovakve staze.“
8
Galerija slika
Članci iz iste kategorije
- Brdske auto trke, Skradin 2020 – Prve u Evropi posle pandemije
- Električni Volkswagen ID.R postavio još jedan rekord
- Predstavljen električni Volkswagen I.D. R za Pikes Peak trku
- EHCC Buzet 2016. – Nikola Miljković šampion Evrope !!!
- EHCC Buzet – Kiša remeti satnicu, Miljković čeka start prve trke ( dodatak )
- EHCC Buzet, Hrvatska – 250 prijavljenih !
- EHCC 2016 – Italijan Antonio Migliuolo se izvinio Nikoli Miljkoviću
- EHCC St.Ursanne Švajcarska – Nikola Miljković pobedio po 6. put !!!