U susret 32. DAKAR reliju – prilog br. 1

1. децембар, 2010. #

Pred nama je još jedan DAKAR reli, najveće maratonsko auto-moto takmičenje na svetu, pa je prilika da se podsetimo kako je sve počelo , i  naglasimo da će zastavu Srbije na toj grandioznoj priredbi nositi naš Gabor Sagmajster, motokros šampion iz Subotice. Voziće motor marke JAMAHA od 690 kubika a glavni sponzor biće mu opet firma EURO PETROL, odnosno EURO GAS. Sagmajster ovih dana pokušava da obezbedi još finansijskih sredstava jer ga opet očekuje brdo troškova i veliki materijalni izdaci. Sredinom meseca Gabi će u Beogradu održatu konferenciju za medije, a 26.decembra krenuće put Argentine, gde će početkom januara sa startom u Buenos Airesu započeti još jedan iscrpljujući maraton dugačak blizu 10.000 kilometara, avantura duga 14 dana.

Na ovom sajtu imaćete priliku da pratite sva dešavanja na 32.DAKAR reliju. Naravno najviše će  nas zanimati plasman našeg predstavnika Gabora Sagmajstera ali će biti informacija o svemu bitnom na toj velikoj sportskoj manifestaciji.

Prvi DAKAR reli održan je 1979. god. a osmislio ga je i organizovao francuski motociklista Tijeri Sabin jer se samom sebi zarekao da će tako nešto učiniti, posle putovanja po Africi na kome je zalutao i jedva ostao živ. Reli je održan na relaciji Pariz – Dakar, u Senegalu, u Africi i vrlo brzo je postao neobično popularan. Tome je naravno doprinelo redovno i opširno informisanje,  a svaki novinar koji se zadesio na bilo kojem delu staze imao je o čemu da piše. Nastalo je pravo utrkivanje za prijavu na Dakar reliju,  a maraton je postao još privlačniji kada su su medju takmičarima pojavile i poznate ličnosti iz javnog života, princ Albert od Monaka, šansonjer Mišel Sardu, sin Margaret Tačer, vozači formule jedan Regaconi, Lafit, Džeki Iks,  Tambe, Žabui,  kao i reli zvezde Vatanen, Kankunen, Valdegard, Darniš , Kolin Mek Re, Karlos Sajnc i drugi. Već posle nekoliko održanih relija svi izveštači su u oceni bili složni i svu su listom konstatovali da je to najopasnija i najludja automobilska pustolovina i da je sam dolazak na cilj ravan pobedi. Reli DAKAR je vrlo brzo počeo da beleži i prve žrtve a 1986. godine u helikopterskoj nesreći u Africi poginuo je tvorac maratona, Tijeri Sabin a kompletnu organizaciju preuzeo je njegov otac Žilber Sabin.

Dugo godina se reli odžavao po nepristupačnim pustinjskim predelima Afrike, postigao je ogromnu popularnost, naravno najpre medju ljudima koje privlače avanture i opasnost. Kada su 2007. godine teroristi javno zapretili učesnicima ovog karavana reli je sledeće godine otkazan a onda je 2009. usledila selidba na područje Južne Amerike. To je zarad publike i boljeg praćenja bio pravi pogodak, ali je za vozače iz Evrope i sa istoka predstavljao povećanje troškova zbog prelaska Atlantika. Ipak posle dva odlično organizovana maratonska relija kroz Argentinu i Čile, preko Anda i kroz pustinju Atakama, ova i danas najprivlačnija jurnjava motociklima, automobilima i kamionima dobila je na zanimljivosti a umesto afričkih životinja i po nekog urodjenika  pokraj staze DAKAR reli je okupio milionsku publiku.

,

Galerija slika

Članci iz iste kategorije